Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2004
‎Ez zekarren gainean inolako dokumentaziorik. Eta ez dugu galdetzeko aukerarik izan koman egon baita orain arte. Kolpeak burua nahastuta utzi diola dirudi.
‎Agertzen dtren adierazpen usuenak, ongi bizi?,, kausitu? edo, ongi heldu dira; edota, adiskidetzan izan,, larrialdi artean, lasai?,, edertasuna kontenplatu?, etab. Beraz, zer dugu galdetzeke Ideien teoria bati, zorion errealak kasu partikularretan ahurreanditugularik. Aristotelesen ustez, arimaren jarduera bertuteak kudeatzen duenean sortzen dazoriona, zeren inor ez baita on ez badu poza sentitzen ekintza ederretan.
2005
‎Ez gara eztabaidatzen hasiko euskal zinema zer den, non kokatu Obaba, eta non Aupa Etxebeste! Ez dugu galdetuko ea zergatik Zinemaldian Martxelo Otamendik ez duen inori saririk emateko betarik izan. Ez da zentsuragatik izan, baizik eta patxadazko film laburrik ez delako egon.
2009
‎" Lau pertsona hil ziren istiluetan" leitzean, ez gara jabetzen norbaitek hil zituela pertsona horiek. " Gure ekonomia krisian dago" entzutean, askotan ez dugu galdetzen nork eragin duen krisi hori. " Gosea hazi egin da munduan" titularra ikustean, nekez hasiko gara gose hori zein motiborengatik hazi den galdezka.
2011
‎historiak kontatzen digu nolako aldaketa izan duen gure gizarteak Erdi Arotik gaurdaino. Zergatik ez dugu galdetzen ea zenbateraino aldatu den 1401 urtean Pirinioetan bizi zen emakumearen bizimodua eta 1901 urtekoarena. Beldur naiz ez ote genukeen esan Pirinioetako emakumeak berdin berdin jarraitu zuela mendez mende.
2012
‎–Jonek listua irentsi zuen?. Zergatik ez dugu galdetzen zenbat atera geniezaiokeen nire pisuari?
2013
‎Zentzuzkoa da oihal horretan desideratumaz gainera prospektibaren ehunak ere sartzea. Ez dugu galdetu behar bakarrik: zer gertatzea nahiko genuke?
2014
‎zailean hedatuz. Azkenean, Euskal Herriko edo Bretainiako nazio arazo itxuraz nimi, o eta mugatutxoa bezalako baten aurrean, ez dugu galdetzen Estatu ereduaz bakarrik; horrez gain, zer gizatasun bilatzen dugun geuretzat eta guztientzat, zer batasun edo askotarikotasuneko mundu ideal hobesten dugun unibertsalki, zein eratan lotzen dugun banakoa eta gizartea, nola irudikatzen dugun elkarbizitza herrien artean, handi eta txiki, etab., etab., izango dugu auzitan, itxura gutxikoa baita halako gai ezberdinetan aburuak dikotomia erri... Nazioaren aldezleek, norbanakoa ahaztuko ote dute?
2015
‎Jonathas oso aurrelari indartsua da, langilea eta golegilea.Lehenbizi Rulli eta ondoren Reyes, Bruma eta Jonathas fitxatu ondoren, Aperribaik ez du asmorik taldera beste inor ekartzeko, nahiz eta merkatua zabalik egon hilaren amaierara bitarte. «Illarramendiri buruz ez dugu galdetu ere egin. Oraingoz, gustura gaude daukagun taldearekin».
‎Pedalik gabekoa asmatu eta hogeita hiru urte geroago, hain justu ere. Eta guk orain ez dugu galdetuko zertarako balio duen pedaldun bizikleta batek, ez; baina MacMillani horixe galdetu zioten ba bere lagunek garagardo batzuk edaten zituzten bitartean, tramankulu hura begien aurrean zutela. Kirkpatrickek, oso txerpolaria baitzen, hauxe erantzun omen zien:
‎Eraikuntzak errealak dira. Zubi bat edo eraikin bat ikusten dugunean ez dugu galdetzen ea egiazkoa den edo gezurrezkoa, zentzuzkoagoa da ea ondo edo txarto eraikita dagoen galdetzea, edo, bizigune bat bada, ea hor gustura biziko garen.14
2016
‎Orain ez dugu galdetuko non gauden, zer den hau, ondo asko baitakigu Sondikan gaudela, Euskal Herriko aireportu nagusian; lehen, liburua hasi dugunean, Estatu Batuetako aireportu zehaztu gabeko batean kokatu gara, benetan ezagutzen ez dugunari buruzko xehetasunak ematen hasteak snobismo ukitua baitauka, baita ondo dokumentaturik egiten badugu ere, dakiguna baino gehiago dakigulako inpresioa eman nahian beti.... Horrelako arazoak sortzen dira nobeletan, gurea ez den gizarte, garai eta esperientziaren bat ematen diogunean pertsonaiaren bati, baina horixe da halaber kontagintzaren funtsa, gureak ez diren bizierak asmatzen jakitea, bestela norberaren bizitza kontatu besterik baikenuke egin, eta hori, aski errepikakorra izateaz gain, guztiz aspergarria litzateke, bai irakurlearentzat seguruenik, bai zalantzarik gabe idazlearentzat.
2017
‎Sortu ahal dugu, adibidez, erabilgarritasun eta erabilera irudirik, inpresiorik, pertzepziorik..., eta, batez ere, balioetsi ahal ditugu erabilera ezkutuak, apalak, txikiak, eta horrela buelta eman baztertze eta desagertze prozesuari. horrenbestez, eta bourdieuren terminoak (1982) erabilita: hiztunek badakite zein den hizkuntza eremuan dauden joko eta lehiak eta zein diren hizkuntza merkatuan dauden balioak eta kapitalak. badakite edo, badute ideiaren bat, badute horri buruzko sentierarik. eta, halaber, jakin dezakete haiek balioesten dutena beste merkatu batean purtzileria dela, eta egoera horiek guztiak aldakorrak direla. euskal herriko herri askotan ez dugu galdetu behar zein den egoera edo errealitate soziolinguistikoa. herrira ailegatzerakoan iragartzen digute" hemen euskaraz bizi gara" edo" hemen euskaraz bizi nahi dugu". taberna, denda edo administrazio publikoen bulego askotan ere iragarriko digute zein den, gutxi asko, hango egoera soziolinguistikoa. deskripzioak eta preskripzioak dira, euskaraz egiteko aukera ageriko horie... euskaraz egin ahalik eta gehiena, euskaraz egiteko aukera guztiak baliatu, eta hemen, egoera definitu dugu euskarak balio objektiboa, estrukturala eta predeterminatua izan dezan. askotan definitzen diren egoerak mikroak dira, pertsona artekoak edo truke azkar eta aldi batekoak. baina efektua berdina da. ikurrak eta halakoak erabiliz pertzepzioak aldatu eta bestelako errealitate soziolinguistikoa eraiki nahi dute. antzeko bidetik, hizkuntzaren bizitza soziala ikertzen dutenek metodo eta teknika berezien bidez bestelako errealitateak eraikitzen dituzte eta indartu eta sustatu ahal dituzte hiztunen errealitatea bera.
‎Nola isildu den. Ez dugu galdetu, ez dugu entzun, ez dugu kontatu. Eta hemen, guk, badugu Pullitzer bat.
2018
‎–Ezin du pensatu?, baina uste dut gehienok Alotzen beldur bera dugula. Ez dugu galdetu nahi erantzunaren beldurrez. Niri barruak damait abentura honek ez daukala jarraibiderik.
2021
‎Umetatik egiten ditugu zentzumenen arteko hierarkiak. Gor edo itsu, zer nahiago genukeen galdetzen dugu, baina ez dugu galdetzen zer nahiago genukeen galdu, dastamena edo usaimena21 Eta ukimenarekin ere ez gara akordatzen. Bost zentzumenen klasifikazio aristoteliko klasikoari lotuta bizi gara.
‎Abokatuarekin, arrebaren gaia saihesten dugu. Ez dugu galdetu nahi eta, segur aski, hark ez du ez dakien ezer esan nahi. Hipotesiak egiten hasi du gu lasaitze edo urduritze aldera eta, esandakoen erdiak gezurrak izango direnez, gaizki ulertuak izango ditugu.
2022
‎Beraz, arte diziplina hau folklorearen eta politikotasunaren artean uztartu bitartean, ezinbestekoa dugu galdetzea: folklorea ezin da politikoa izan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia