Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2000
‎Deskalifikatu zena, ordea, Eusko Jaurlaritza osoa izan zen, eta aldi berean Aretoak eztabaida politikoan parte hartu zuen, gauza erabat desegokia gure ustez. Epaileok ez dugu eztabaida politikoan parte hartu behar. Gobernu Batzordea Euskadiko epaile guztien gobernu Aretoa da.
2001
‎Guk eztabaida hori zeharo baztertzen dugu, eta beste bi teoria hauen artean ipintzen dugu eztabaida zientifikoa:
2006
‎Gaur egun, Europako konstituzioa dugu eztabaida gai. Espainian, 1978ko konstituzioak oinarri eta legitimazio sendoa irabazi du.
‎Uste dugu eztabaida eta ekintza ezinbestekoak direla gure buruak aldatzeko eta, horrela, gure gizartea bera; horretan datza gure lana eta hori ere bada Amarratsak astearen helburua. Borroka honen barruan gaztetxe eta etxe okupatuen garrantzia nabarmena da, herri antolakuntza eta desobedientziaren erreferente diren heinean.
2008
‎Guk ez daukagu damurik. Tabernarik ez daukagu, herrian badago proposamena kultur gune bat egiteko, baina guk erabaki dugu eztabaidetan kide bat gehiago izatea, ez dugu protagonismoa izango, energia guztiak gauza batean sartu eta horrek ekartzen dituen onuretan ez delako beti asmatzen.
‎Ez dugu eztabaida purista edo sektariorik egin nahi. Ezkerraren joera izan ohi da eztabaida oro haustura edo zatiketa batekin amaitzea, eta guk errealitate horretatik ihes egin nahi dugu.
2010
‎Zer irudikatzen duzun, zer esan nahi duen eta zer esatea nahi duzun da gakoa, eta hori landuz egiten da. Guk ez dugu eztabaida mistikorik sortu nahi. Agian etorriko da garai hori:
‎KOLDO. (umoretsu) Ez dago txarto. Baina tarteka dugu eztabaidaren bat, ez. Zer da ba bizitza gatz apur bat barik?
‎Emaitzakpartekatuzirenpartehartuzutentaldeetan. Ikerketaparte hartzaile hau bideratzeko, kontuan hartu dugu eztabaida taldea, kontzientziazio sentsibilizaziometodoadenaldetik.Guregaiarilotuta, metodohorrenhelburuadataldeak emakumeen kontrako indarkeriaren sinesmen inguruko kontzientzia hartzea eta jabetzea beren irudikapenak lotuta daudela gizarteko prozesu zabalagoekin.
‎Guk ere parte har dezagun eztabaida horretan Gobernuak Legebiltzar honi egingo dion proposamen batekin, eta etorkizunean ere izango dugu eztabaida hori egiteko aukera.
‎Horrek, noski, ez du esan nahi auzia erabakita dagoenik, baina auzia bederen arrazionalki eztabaidagarria da. Guk lan honetan ez dugu eztabaida horiek aztertzeko asmorik. Halere, gogora ekarri nahi dugu Humek egiten duen galdera bat:
2011
‎Kolektiboak, Frantzia, Espainia eta beste lurraldetan garen kideok, eztabaida prozesua abiatu dugu, agiri honen bidez ofizialki ezagutzera ematen duguna. Nazio askapen mugimenduaren estrategia eta egoera politikoa dugu eztabaidaren abiapuntua. Amnistia eta autodeterminazioaren bidean, Kolektiboaren ildo politikoa zehaztu eta eguneratzea eztabaidaren muina.
2012
‎Nik uste dut lantalde horretan egindako lana oso garrantzitsua izan zela; benetan beharrezkoa zela, nonbaitetik hasi behar zelako, eta ezinbestekoa dela hasitako lanari jarraipena ematea. Orain denok egon behar dugu eztabaida horretan, eta une honetan ez dago aitzakiarik inork parte hartzeari uko egiteko. Norbaitek gelditu nahi badu kanpoan, arrazoitu du.
‎Aurretiaz aipaturiko ekarpen horiek guztiak Martin Ugalde Kultur Parkeak zein neurritan betetzen dituen epaitze aldera, honako konklusio zerrenda proposatzen dugu eztabaida irekitzeko:
‎Hori ere hemen aztertzea oso interesgarria izango litzatekeen arlo bat da. Baina, eta gure liburua amaitzear denez, ezin dugu eztabaida horretan murgildu. Nolanahi ere, gaiaren inguruan interesa duenak Zizeken The Foursome of Terror, Anxiety, Courage... and Enthusiasm liburuko 12 kapituluaren hasierara jo dezake, bertan laburtzen baititu Zizekek berak Badiourekin dituen eztabaidak.
2013
‎Azkenean, anaiaren kontra jokatzen nituen partidak figura baten aurkakoak ziren. Gero, noizbait izan dugu eztabaidaren bat edo beste aldagelan, baina beste munduko ezer ez. Errespeturik ez anaia zaharrari?
‎–Aski da, Gassen! Ez dugu eztabaida hau berriz edukiko. Badakizu, gainera, nire bloga dudala, eta hortik Tunisiako ondare artistiko eta historikoa defendatzen jarraitzen dudala.
‎Maiatzean egingo dugu aurreneko batzarra. Herritarren parte hartzea bilatuko dugu eztabaida herrietaraino eramanez eta ahalik eta eragile gehien batuz eztabaida honetara.Gutuna akordio sozial handi bat izango da. Eredu sozial berriaren alde borrokatzeko tresna berri bat.
‎Eztabaida zaharra da. Kultura politikoa berritu gabe, betiko korapiloetan kateatuta geratzeko arriskua dugu eztabaida honetan. Hizkuntzaren eta botere antolaketaren artean bada problematika nahasi bat, eta fin xamar harilkatzea eskatuko luke.
2014
‎Eskerrak Klemente isilik geratu den! Horrela behintzat ez dugu eztabaida antzuetan murgilduta jarraituko.
2016
‎Edozein historiak behar du bere protagonista, bere pertsonaia, bere heroia, bere sujeta. Berdin da nola deitzen diogun, ez dugu eztabaida teorikoetan sartu nahi. Gure historia honetako nor zentral hori, istorioko muina eta gunea, esan dezagun behingoz, andrazko bat da, emakume adin mugagaitzeko bat, ez oso zahar ez oso gaztea, hor nonbait berrogei bat urtekoa, bizkorregi ajaturiko emakume gazteagoa ala urteen joanari ongi eusten dion dama adintsuagoa ote den jakin ez badezakegu ere.
‎Dena den, J.L. De La Granjaren ikuspuntu hau ez dugu eztabaidan jarriko, baina zalantzan jartzekoa da garai hartako antzerki idazleek propaganda hutsa zuketela gogoan. Antzerkia ideien azaltzeko bidea izan dela egia da, eta hori munduko herri guzietan, ez du horrek kentzen testuen autoreek ez zutela kalitatean interesik eta testu horiek baliorik.
‎Ez dugu inor ezertan doktrinatu nahi. Nahikoa dugu eztabaida piztearekin, interesa sortzearekin gurearen inguruan, gero eta gehiago ezagutzeko grina sortzearekin?
‎Ikusi dugu nola ahotsarekin zein gorputzarekin eztabaidatzen dugun; baita pertsona bakar batek ez duela eztabaidatzen ere, hau da, norbaitekin eztabaidatzen dugula eta elkarreraginean sortzen dela diskurtsoa, batak dioena besteak esandakoari lotuz; bat batean eztabaidatzen dugula, eta leku eta denbora beretik deiktikoekin jasotzen dela hori. Ikusi dugu eztabaidaren egoeraren ezaugarrien arabera erregistro formala edo lagunartekoa erabiltzea komeni dela.
2017
‎Erantzunik ez dut. Etxean bertan, mahai gainean dugu eztabaida.
‎“Iruditzen bazaizue itxiko dugu eztabaidarena eta hiesaren kanpainaren harira egindakoa bildu, eta gure gonbidatuak San Frantziskon eta Act Upen gertatzen ari dena laburbildurik, bilera utziko dugu. Bazkaldu eta dena atondu behar da arratsalderako”.
2018
‎Salatu dute besta batzordean gaia ez dela landua izan, eta festazaleei, bereziki baionarrei, ez zaiela dei egin. " Forma aldetik, Baionako peñek deitoratzen dugu eztabaida ez dela lehenago hasi eta presaka egiten ari dela". Adierazi dutenez, 2017ko ekainean hasi ziren Baionako Herriko Etxeko zerbitzu teknikoak gaia lantzen, baina gaur arte baionarrei ez zaie ezer aurkeztu.
‎" Azken finean, lagunak eta lagunen lagunak gara taldekoak, eta garrantzitsua da lehen fasean horrela izatea, elkarrekin egoteko gogo handia behar da eta hainbeste lan egiteko", dio Revueltak. " Baina egia da heterogeneitatea garrantzitsua dela, eta hori presente dugu eztabaidetan, ez dugu irla moduko bat izan nahi"..
‎Tobiasek eta biok aukera izango dugu, noski, umea ikusteko, baita lantzean behin planak egiteko ere, biok batera edo nork bere aldetik. Eta ez dugu eztabaidarik izango, nik honetarako baimena eman gura diot, nik ez, utzi hau egiten, eman baimena hartarako... Eta inoiz Tobiasen eta bion artekoa amaitzen bada, eta egon seguru amaitu egingo dela, badakizu zientzia gizona naizela, arrazionala, eta harremanak ere arrazoiaren galbahetik pasatzen ditudala beti, ba tira, inoiz gure artekoa amaitzen bada, ez dago traumarik umearentzat, aita izaten jarraituko dut nik, aita izaten jarraituko du Tobiasek, zaintzagatiko auzirik ez, umeak ez du haustura biziko, harentzat ohi bezala jarraituko du denak...
‎Baina... noiztik? Ez dugu eztabaida honetan sartuko baina ezin dugu baztertu gure eskualdeko herri izen batzuk jatorri indoeuropearra erakusten dutela.Beraz, noiz galdu zen euskara Aiaraldean. Nolakoa izan zen galtze prozesua?
2019
‎Berak berea eman zidan. Ezin dugu eztabaidan jarraitu horregatik.
2020
‎–Erasotzaile?,, bortxatzaile?,, gizon?? Eta eduki dugu eztabaida. Ze klaro, epaileak esan du ez direla bortxatzaileak, eta guk bortxatzaile deitzen genien.
‎Uste dugu eztabaida hau zabaltzea ere premiazkoa dela. Premiazkoa den bezala fiskalitatearen inguruko eztabaida premiaz zabaltzea.
2021
‎Guri kritika egiten zaigunean, aurreko belaunaldiaren bideak ez ditugula segitu eta abar, agian bide horiek ez zihoazen beraiek uste zuten lekura ere. Gai oso handiez ari gara, baina jai eredua aldatu da, Donostian denda txiki guztiak ixten ari dira, erdigunea turismorako etxebizitzak bideratzen ari dira, jendea kanpoko auzoetan edo herrietara doa Añorgakoak ere, Villabonara, Usurbilera, Lasartera… Aldaketa horiek guztiak ari dira gertatzen, eta guk bitartean jarraitzen dugu eztabaidan ea 80ko hamarkada hobeto zen egungoa baino. Komeni ez zaizkigun eztabaida batzuetan sartzen gara, baina guri tokatzen zaigu gure burua definitzea eta gure borrokak zein diren esatea…
‎Beraz, eskatuko diegu pentsatzeko banaka zein beldur izan daitekeen hor deskribatzen dena, eta beldurra sentitu duenaren lekuan jartzeko. Kasu honetan, ez dugu eztabaida talde handira zabalduko, instrospekzio ariketa legez proposatu nahi zaielako.
‎Pareko erdikoak bi gauza diferenteez ari direla konturatzen hasiko dira, baina, hala ere, oraindik ez diegu irudia osorik erakutsiko, eta ondoko galdera hauen inguruan hausnartuko dugu. Bi galdera dira, eta bi laguni luzatuko zaizkie, bana bakoitzari, eta ez dugu eztabaida zabalduko. Zirkulu erdiko lagun bana aukeratuko dugu, kasu honetan (EL).
‎Nahiko espontaneoa izan da, eta gure artean ere eduki dugu eztabaida hitzaren esanahiari buruz. Gero ikusi genuen definitzeko zaila dela, baina denok ulertzen dugula zer den señora bat, eta kontzeptu hori aldarrikatu nahi genuen.
‎Horretarako, bada, zazpi arte edertzat kontsideratuta dauden diziplina bakoitzeko euskal artista bana gonbidatu dugu eztabaidara, eta artista horiei egindako elkarrizketak izango dira euskal kulturaren oinarrian, egun, bizi edo lantzen diren balioen isla.
‎" Ezta pentsatu ere". Ilaran denbora gehiegi pasa dugu eztabaidan hasteko. Gure txanda heldu denean burua jaitsi eta Bettinarengana bidali dugu Jorge.
‎Bistan dena, ez dugu eztabaida horien dokumentaziorik. Atutxa oso ganora bereziko politiko autoritarioa zela pentsatu zuten askok, eta Goikoetxea ETAk zuzenki mehatxatua gelditu zela gauza jakina da.
‎Ez dugu eztabaida hau izango.
2022
‎Hori dela eta, premiazko ikusten du presoek jasan dituzten eskubide murrizketak «lehengoratzeko» neurriak hartzea; baina ez du argi hori posible den: «Oraindik ez dugu eztabaida planteatu; berandu gabiltza».
‎Horrela, irakurketa saioetatik eratorritako idazkiak berriz ere itzuli dira irakurketa eta solasaldi girora ibilbideko lotura biribilean. Beraz Lili eta biok eleberriaren irakurketa eta ondoriozko solasaldietatik eratorri ziren narrazio idatzien bilduma liburua irakurri dugu urte bi beranduago eta solasaldietan erabili dugu eztabaida gai.
2023
‎Genero aldetik beti izaten dugu eztabaida hori: zer generotako musika egiten dugun.
‎Horregatik, jarrera eta pentsamendu kritikoa garatzen saiatzen gara. Soilik zientziaren alde onak kontatzeko joera dugu, baina kontuan hartu behar dugu eztabaida zail asko ere badaudela. Guretzat konpromiso sozial bat da eztabaida horietan parte hartzea.
‎Sakrifizioa judu kristautasunaren programari dagokiola aldarrikatu dugu eztabaidarik gabe. Eta gu hedonistak gara, ez dugu moral judu kristaua onartzen; beraz, ez ez ez, sakrifiziorik ez.
‎Uste du hauteskundeei begirako interesak gailentzen hasi direla. «Lege hau estrategikoa da, herri kohesiorako oinarrizkoa, eta eskatzen dugu eztabaida hezkuntza gaiei atxikitzeko». Otxandianoren esanetan, interes asko daude prozesu honek ez dezan arrakastarik izan, eta, legealdi honetan ateratzen ez bada, ez du uste bermerik dagoenik hurrengo legealdian utzitako toki berean heltzeko legeari.
‎Ikerketaren hasiera bateko helburua zahartzaroko mendekotasunari begira gizartean dauden eztabaidak eta eraldaketa soziokulturalak aztertzea izanik, egunerokoan gaiarekin inplikatutako aktore nagusiengan jarri genuen fokua. Hala ere, uste dugu eztabaida hauen nondik norakoak modu zabalagoan eta beste ikuspegi batzuetatik ulertu ahal izateko bestelako ahotsak barneratzea ere garrantzitsua izango litzakeela. Esaterako, maila profesionalean eta egoitzetan lan egiten duten zaintzaileak, norbere etxean bizi eta arretak behar dituzten adinekoak, boluntario sareak, eragile komunitarioak, etab. Guztiontzako bizi on eta duinak bermatze aldera, zaintzaren inguruan gertatzen dabiltzan eraldaketetan eta norabideetan sakonduko duten ikerketak garrantzitsuak izango dira etorkizunera begira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia