Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎Jone Miren Hernández izan da genero ikuspegia gehien sakondu duen ikerlarietako bat. 2001eko neurketa zela eta, zioena errepikatu besterik ez dugu egingo: " sexuen arteko aldeak ulertzerakoan, sexu bakoitzari sozialki egokitutako arauak, rolak, aurreikuspenak... kontutan hartu behar ditugu". 9 Eta amaitzeko hona berak planteatu izan dituen galderak:
2009
‎" Euskararen Ekimen Estrategikoak. Donostiako Plan Orokorra" ren lorpenak garrantzitsuak izan badira ere, oraindik bide luzea dugu egiteko eta alderdi asko dira indartu behar direnak. Esan bezala, euskararen erabilerari ateak ireki behar zaizkio Donostiako gizarteko esparru desberdinetan eta, era berean, euskararen aldeko ekimenak eta mezuak behar bezala gizarteratzeko, komunikatzeari eta sentiberatzeari begirako jardun iraunkor bat lantzea garrantzitsua izango da.
‎Erraz ikusten da hori. Ingurura begiratzea besterik ez dugu egin behar konturatzeko, esaterako, ez dela beti eta ezinbestean nortasun handiko bikotea ageri, hura osatzen duten bi kideak aldi berean nortasun handikoak izate hutsagatik. Kontrakoa dugu, ordea, ohikoagoa, hots, oilarrak elkarrekiko mokoka nola, hala kide indartsu biek talkan eta borrokan jardun ohi dute, nor baino nor den gehiago erakutsi nahi sukartsuan.
2010
‎...zenatoki honetan, bai baitirudi inkesta erraldoi bat egiteko asmoa izan dezaketela, lehenengoz, haren ordez. agerikoa denez, formatu aldaketa horrek datu demolinguistikoen bilketan beherakada kualitatibo eta kuantitatibo nabarmena ekarriko luke. eaeko eta nafarroako lurralde agintariek datu kate hori ez eteteko eta ez aldatzeko behar diren neurriak hartuko dituzten itxaropenari eutsi besterik ezin dugu egin. beti aldarrikatu izan dut demolinguistikak (eta bere balizko adierazpen kartografikoak) hizkuntza normalizazioaren menpe behar duela egon: hizkuntza erroldek hamaika aplikazio dituzte, baina haien azken helburua hizkuntza gutxitua garatzeko neurririk egokienak planifikatzeko tresna baliagarria izatea da.
2011
‎Izan ere, gizartea asko aldatu da azken 40 urte hauetan eta gazteriak ere izan du aldaketarik. Hemen ez dugu egingo gaiaren azterketa sakonik, hau ez baita lanaren helburua, baina gazteon ezaugarriak ezagututa, nire ustez, erabileran eragiten duten faktoreak hobeto balora ditzakegu eta azterketa errealistagoa egin ahal izango litzateke.
2012
‎Pertsuasioaren teoria zientifikoa, aldiz, gure ikerketaren gida nagusia izanik, aurrerago azalduko dugu sakonkiago. Hemen, hortaz, gaingiroki aipatu besterik ez dugu egingo, gero marko teorikoa osatzerakoan azalduko baitugu hobeto zertan den gure lan honetarako nagusi den ikerketa lerroa. Esan gabe doa, aipatuko ditugun ikerketa batzuk jakintza esparru bateko eta besteko osagaiak dituztela.
‎Azken urteetan arnasgune horietan gertatu diren aldaketek –deskribatzen saiatu garenek– herri horietako bilakaera soziolinguistikoa eta sozio-kulturala neurri ohargarrian astindu dute. Lehen atalean deskribatu ditugun dislokazio horietako asko nola eragiten ari diren berrestea, baieztatzea, besterik ez dugu egin guk jasotako datuekin. Egungo egoeraren deskribapen xume honek jarraipena luke.
2013
‎Galderak lirateke: nahiko egin al dugu esparru honetan?, nahiko aprobetxatzen al dugu egiten duguna, adibidez komunikazioetan (informatuz+ baloratuz)?
‎Noski, hemen dilema mahaigaineratu besterik ez dugu egin nahi. Adierazitako aurrekariei eta argumentuei begiratuta, gaiak ez dirudi zentzugabea, funtsean beste hainbat kontuk kutsatzen duten arren6 Izan ere, beste hizkuntza askoren kasuan, onartu egiten da Zuckermannek proposatutakoaren antzeko bereizketa bat:
2014
‎Denboraren poderioz ohiko bihurtzen direnak eta askotan baita errutina ere. Konturatu ere egin gabe egiten dugu egiten dugun
2015
‎5) Zer gorde behar dugu egindakotik. Zertan jarri behar ditugu indarrak orain. Zer eskainiko diogu egingo dugunari?
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik. Zertan jarri behar ditugu indarrak orain?
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik. Zertan jarri behar ditugu indarrak orain?
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik. Zertan jarri behar ditugu indarrak orain?
2017
‎Erronka. Bide bat dugu egiteko. Irabazteko.
2019
‎Adibidez, azken boladan modan dago Blue Ocean dinamika, zeinaren bidez eztabaidatzen baita zer ekintza mantendu/ indartu/ sortu/ murriztu/ ezabatu behar ote den. eta hortik ateratzen da hurrengo denboraldirako ekintza multzoa. Baina ia beti gertatzen da murriztu eta ezabatu atalak hutsik geratzen direla. planteatu ere ez dugu egiten agian helbururen bat edo beste lortua egon daitekeela honezkero.
‎Iaz 44 lagunek eman zuten izena, baina joan, bakarrik 15 Aurten, aldiz, 8 apuntatu, eta ezin izan dugu egin, langa 15ean jarri dugu eta. detektibe zailduenak ere luke asmatu zein diren gainbeheraren arrazoiak. Agian, izena emandako bati ezustekoren bat gertatu zitzaion; baliteke eguna/ lekua/ ordua... desegoki suertatu izana besteren bati; beste batek, ziur asko, beste plan bati heldu zion larunbatean.
2023
‎Topaguneak (elkarteek eta federazioak) zer daukagu ikasteko ibilbide honetatik? Zer jarraitu behar dugu egiten. Zer utzi behar diogu egiteari?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia