Emaitzak: 5
2015 | ||
Beraz, arazo horiei ezin zaie heldu era autonomoan eta zientzia alor bakarrak eskaintzen duen partzialtasunetik, beharrezkoa da diziplina zientifikoen arteko elkartasuna. Iraunkortasunaren konplexutasunak dakarren erronkari aurre egiteko, ezinbestekoa | dugu diziplina arteko ikuspegiarekin lanean aritzea. Horrelako ikuspegiaz haratago ere, arazo globalen izaera konplexuari aurre egiteko iraunkortasuna bera zientziatzat hartzea ere auzian dagoen gaia da. | |
Zuen seme alabetako batek aktore izatea nahi duela eta horretarako ikastera joango dela esango balizueke zer esango zenieke? Ezagutzen dugu eta baloratzen | dugu disziplina ezberdinetan jarduten dugunon lana. Lanean pasatzen dituzten orduak zuen lan orduen berdinak direla esango zenukete? | |
2016 | ||
Horregatik guztiagatik, artikulu honetan literatura konparatuaulertuko | dugu diziplinaren oinarrian dagoen ikuspegi moduan, eta ez ikerketa metodologia huts gisa. Ikuspegi hori, literatura nazionala, ren ideia hertsia gainditzen ahaleginduko litzateke eta literatura beste hausnarbide moderno batzuetatik pentsatzen; hala nola, filosofia, ideien historia, soziologia eta abar. | |
2021 | ||
Eta, etengabeko prozesu horretan, galderaz galdera egingo dugu bidea, elebitasunaren eztabaidan sakonduz, hau da, euskaldunon eguneroko bizitzan hainbeste eragin duen eztabaidan sakonduz. Jakintza arloen arteko elkarlana inoiz baino gehiago aipatzen den garai hauetan eta paradoxikoki haien arteko mugak inoiz baino zorrotzago markatuak ikusten ditugun garai hauetan, uste | dugu diziplinen arteko paretak hausteak bidegurutze berriak ekarriko dizkigula. Bidegurutze bakoitzean hartzen dugun noranzkoak eraikiko du gure errealitate linguistikoa. | |
2022 | ||
Kultur sistema, diziplina bereizietan irudikatu beharrean, elkar eragiten duten eta elkarrekin aritzen diren alorrarteko jardun moduan irudikatzen badugu, aiseago kuestionatuko | dugu diziplinen artean nagusitu den ordena hierarkikoa. Hain zuzen ere, diziplinarteko kulturgintza esperientziei esker, argiago zaigu kulturak duen gaitasuna gizarte artikulaziorako eta herrigintzarako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 2 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Zarauzko hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan diziplina | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan diziplina arte | 1 (0,01) |
ukan diziplina oinarri | 1 (0,01) |
ukan diziplina pareta | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |