2003
|
|
Izan ere, XIX. mendearen bigarren erdian, erromantizismoa goraldian zegoen garaian, alemaniarrek kultur hitza egokitu zuten euren zentzu nazionalera, euren pentsamoldera, euren ohitura, hizkuntza eta herri gisa zituzten bizipenetara, erran nahi baita, euren kulturno rtasunera egokitua. Horrela, kultura ulertzeko modu ugarien artean, gaur egun zehaztu behar
|
dugu
bi ildo nagusi direla eta bi ildo nagusi horietan bilduta daudela hitzak izan dituen definizio ugari horiek:
|
2004
|
|
Batzuk gomendioen alde daude eta horri lehentasuna ematen diote (momentuz gehiengoa dago talde honetan); eta beste batzuek diote gomendioak jarraitzea ez dela hain garrantzitsua eta eraginkorra, errealitatea dela aldatu behar dena eta horren ondorioz hizkuntza aldatuko dela denboraren poderioz. Guk uste
|
dugu
bi arloak landu behar direla, prentsan eta agiri ofizialetan batez ere gomendioak praktikan jarri behar direla eta egunerokoan ere hizkuntza zaindu behar dugula, pentsaera eta jarrera ahaztu gabe, jakina.
|
2008
|
|
Taulan erakutsi nahi izan
|
dugu
bien arteko erlazio hori, hiru aldi ezberdinetan. Batean(), 30 urteko kopuruen batez bestekoa dago.
|
|
Artikulu honetan panoramika orokor bat baino ez da eman. Badago ere etorkinen multzoaren barruan Espainiatik etorri izan den populazioa sartzen duenik; zilegi da, baina uste
|
dugu
bi immigrazio horiek ezin direla ez teorikoki ez politikoki modu beretsuan tratatu, beraz hobe ez nahastea.J
|
2009
|
|
Lehenengo Gasteizen, gero erbestean zegoela, Baionan eta Saran; azkenean Donostian. Sakabanatuta zegoena bildu eta aldizkaritxo honen argitalpen zehatz bat prestatu
|
dugu
bi tomotan.
|
|
Ixtorio mixterio eta Xirula Mirula. Aldi honetan, helduek dute dantzatzen eta azpimarratu behar
|
dugu
bi talde elkartu direla ikusgarri berriaren apailatzeko: Iparraldeko Maritzuli eta Bizkaiko Meatzalde konpainiak.
|
|
Mezu laburretan ozen aldarrikatu ditugu bi berbok. Mundu bat azaldu
|
dugu
bi hitzetan. Sare sozialetan, blogetan, eduki webgunetan mezua zabaldu, eta loturak egin izan ditugu.
|
2014
|
|
Halatsu dio Bidegainek ere bere izendegiaren sarreran: " Eratorri deitzen
|
dugu
bi osagaiez egindako izena, bi osagaietarik bat izen bat da eta izen ez den atzizki bat badarama; adibidez, Gotzone izena Gotzon izenaren eratorria da" (Bidegain, 1999: 10 or.).
|
2020
|
|
Garrantziaren handia kontuan hartuta, hiru taula baliatuz azalduko
|
dugu
bi ekoizle mota horiek, alegia, kanpoko argitaletxeek edo bertoko argitaletxeek, argitalgintzan duten portaera. Bereziki curriculuma arakaturik ere, argigarri da gainerako gai eremutan duten ekarpena kontrolatzea.
|
2021
|
|
Elkarrekin lotuta doazen hiru taula erabiliz adieraziko
|
dugu
bi edizio mota horiek, alegia, kanpoko eta bertako argitaletxeek, argitalgintzan duten portaera. Bertako eta kanpoko diogunean, errepika dezagun, ez gara ari hango edo hemengo guztiez, baizik eta argitaletxe profesional, komertzial eta pribatuez.
|
|
Indibidualizazioa eta zentzu kolektiboa elkarrezinak direla uste duten zenbait planteamenduren aurka, ikusi
|
dugu
bi dimentsio horiek uztartuta agertzen direla euskal gazteen praktika ekintzaile berritzaileetan. Horien esperientziak azterIndibidualizazioa eta zentzu kolektiboa elkarrezinak direla uste duten zenbait planteamenduren aurka, ikusi dugu bi dimentsio horiek uztartuta agertzen direla euskal gazteen praktika ekintzaile berritzaileetan tu ondoren, defendatzen dugu politika indibidualizatua eta bizi proiektu pertsonalak besteengana bideraturik egon daitezkeela; are gehiago, berdinen arteko lankidetza eta laguntza behar dutela gauzatu ahal izateko.
|
|
Indibidualizazioa eta zentzu kolektiboa elkarrezinak direla uste duten zenbait planteamenduren aurka, ikusi dugu bi dimentsio horiek uztartuta agertzen direla euskal gazteen praktika ekintzaile berritzaileetan. Horien esperientziak azterIndibidualizazioa eta zentzu kolektiboa elkarrezinak direla uste duten zenbait planteamenduren aurka, ikusi
|
dugu
bi dimentsio horiek uztartuta agertzen direla euskal gazteen praktika ekintzaile berritzaileetan tu ondoren, defendatzen dugu politika indibidualizatua eta bizi proiektu pertsonalak besteengana bideraturik egon daitezkeela; are gehiago, berdinen arteko lankidetza eta laguntza behar dutela gauzatu ahal izateko. Halaz ere, nabarmendu behar da gaur egungo kulturan orientazio kolektiborik egon ez dagoela per se.
|
|
Bestetik, gizarteari dagokionez, testuinguru soziopolitiko partikularreko aukerek modu erabakigarrian baldintzatzen dute jarduera horretarako baliabideak eskuratzea. Horregatik, uste
|
dugu
bi faktore horien eragina kontuan hartu behar dela herritartasun praktika berrien sorreraren azterketan, egiturazko beste baliabide batzuen maila berean.
|