2002
|
|
4) artikulu batean esaten du nola laugarren urratsetikaurrera testu mailan nabarmentzen den ikaslearen ulermen eta ekoizpen mailenarteko aldea. Guk susmoa
|
dugu
beste bide batzuekin batera irakurketa ozenak nabarmenki lagun dezakeela (nahiz eta puntualki izan) alde hori txikitzen, eta irakurtzeaz sekuentzia didaktikoak egitea proposatuko genuke. Izan ere, testumailako lanarekin batera, ikasleak hizkuntza maila eskas batekin ere lor dezakeirakaspen saio eta prestaketaren bidez ahozko testu osoen ekoizpena egitea, nahizeta bere mailarako testuak zail samarrak izan.
|
|
Joera naturala (baina era berean, sarritan, ezkorra)
|
dugu
besteei buruz pentsatzean eta komunikatzean: estereotipoetan oinarritzen gara maiz.
|
|
Kulturarteko komunikazioan, lehen lehenik ikusi behar
|
dugu
besteen kulturak desberdinak direla. Baina, egia esan, gurean ere badira desberdintasunak.
|
|
Eta nola komunikatzen hala bizitzen, gizakiak ikasi behar izaten du; jardun eta harreman ereduak ez dira genetikoak, ikasiak baizik. Hartara, ikasi egiten dugu komunikatzen; ikasi egiten
|
dugu
besteak ulertzen.
|
2003
|
|
–Guk nahi ez duguna ez
|
dugu
beste inon nahi?. (E5)
|
2004
|
|
Ez diskurtsihoa dela diotc razionalistck: intuizio hura aipatzen dugunean ez gara ari arrazoinamendu prozesu bati buruz, bitartekaririk gabe zerbait czagutzen uztcn zaigun gertakizun bakunaz eta zuzenaz baizik. Horiekhorrcla, aprioriko intuizioa oinarri autonomoa eta ordezkaezina da ezagutzarcntzat, etahain zuzen erc, horrcgatik ezin
|
dugu
beste zerbaitcra murriztu, batik bat hori diskurtsiboa (teorikoa) baldin bada.
|
|
Nolaerabaki izaki bat bizirik dagoen kasu arrotz horietan? Astrobiologiak beste planeta batzuetanbizidunik dagoenetz bchatzeko behar diren irizpideak zehaztu nahi izan dituenean, nahastehandia sortu da, Dugun adibide bakarra Lurreko bizia da; ezin
|
dugu
beste ezerekin aldcratu, ez dakigu horren czaugarrien artean zein diren beharrezkoak eta zein kontingenteak. Etaauzi hori dcla eta, Bizi Artifiziala deritzan zientzia helburu batekin cratu zen, horrela biziaren zientzia egon cz dadin adibide bakar horri lotuta, hots, biologia orokorra edo unibertsala eraikitzeko asmoarekin.
|
2006
|
|
Ikusi
|
dugu
beste tradizio txikiagorik ere badela.
|
|
Lerro hauek ez ditugu erabiliko Arrasateko kooperatibismoari buruzko galdera horiei erantzuteko; euskal esperientzia sozioekonomikoaren bidez Weber-en ekarpenak euskal lurraldean uler ditzakegu nolabait, modu horretan ulermena erraztuz, eta ekarpenok geure debate publikoan. Arrasateko kooperatibismoari buruzko debatean? txerta ditzakegu, ez
|
dugu
beste helbururik. Buelta gaitezen hasierako kapitalismoaren huste moralera.
|
|
Hau da, arrazionaltasun formala helburuei egokitutako arrazionaltasunaren aspektu tekniko eta estrategikoaren garapena litzateke, balioei egokitutako arrazionaltasunarekin duen harremanaren kaltetan. Ondoren azalduko
|
dugu
beste berba batzuekin.
|
2007
|
|
Oraintxe atera berri
|
dugu
beste albiste bat, fitxaketa bat egin dugulako.Holakoetan, argazkia eta curriculuma pasatzen dizkiogu prentsari, pare bat galderaegiten diote eta albistea ateratzen da. Bi astetik behin edo ateratzen dugu horrelakoalbisteren bat.
|
|
alde batetik, mundua koherenteki ulertu nahia, eta, bestetik, mundua nolabait kontrolatzeko beharra. Motibaziohoriek asetzeko, gizakiok gai izan behar
|
dugu
beste pertsonek egoera guztietanizango duten portaera iragartzeko eta horren zergatiak ulertzeko.
|
|
hain zuzen ere, pertsonaketa gauzak bereizteko gaitasuna. Gero, deskribatuko
|
dugu
beste pertsonen ezagutzanola garatzen den nerabezarora arte. Hori egin ostean, gaiari buruzko ondorioakazalduko dira, eta irakurleari, kapituluan azaldutakoa hobeto barnera dezan, biariketa proposatuko zaizkio.
|
|
Analogia bat formulatzen denean, bi gauza (edo bi fenomeno) antzekoak direla esaten ari gara. Batetik, zertan diren antzeko erakusten dugu; eta, bestetik, suposatutzat ematen
|
dugu
beste aspektu batzuetan ere antzerakoak izango direla (Capaldi, 2000). Antzekotasuna handiago, eta analogia zuzenagoa.
|
|
modu gehiagotara ere adieraz daitezke. Teorian sarreratxo hau eginda, gehiago sakonduko
|
dugu
beste artikulu batean, errazago ulertuko dira adibideak, guk uste.
|
|
Ez
|
dugu
beste ordenarik ikusten
|
|
Ez
|
dugu
beste ordenarik ikusten.
|
2010
|
|
Egun, finantza eta ekonomikaren hazkunde krisian murgilduta garenean, aukera ezin hobea
|
dugu
beste norabide bat hartzeko mugikortasun politiketan.Azpiegitura erraldoien moratoria lehengo urrats bat izango litzateke, egitasmohauetan xahutzen diren errekurtso ekonomikoak bestelako proiektu sozial etaekologikoetan inbertitzeko. Trafikoa baretu eta mugikortasunaren kopurua jaitsiz, irisgarritasuna eta hurbiltasuna gehitu.
|
|
Aldiz, azpimarranagusia garapen bideko herrialdeetan sortzen diren ekimen anitz eta haien ereduetan egin nahi dugu, eta batez ere hauen eta herrialde industrializatuen artean zabaldutako formatu berriko inbertsio eta merkataritza akordioetan. Hala eta guztizere, gainetik besterik ez bada ere, Europar Batasuneko ereduaren ezaugarri nagusiak aipatzea oso komenigarritzat jotzen
|
dugu
beste integrazio ekimen batzuekikokonparaketa egin ahal izateko.
|
2012
|
|
«Nation building» edo nazio eraikuntza soziala delakoan oinarritutako ezkerreko eredua
|
dugu
beste muturrean. Aliantza hegemoniko batek sortuko luke mutur hori, eta herritarrak, langileak, sindikatuak, gizarte mugimendu alternatiboak, hedabidekritikoak eta ezkerreko alderdiak bilduko lituzke, ideia aurrerakoi eta askatzaileeninguruan, lanaren egonkortasunik eza eta bazterketa ezabatzeko helburuz.
|
|
Bosgarren kapituluan aipatu egin dugu nola Agenda 21ek 26 kapituluan indigenak lehentasunezko talde (major group) izendatu eta indigenen partaidetza aktiboa sustatzeko bitartekoak jarri behar direla ezartzen duen. Jarrera instrumentalista hau nazioarteko finantzaerakundeen kasuan argiago ikusiko
|
dugu
beste inon baino. Partaidetza eta herri indigenen aldeko apustua garapen proiektuen helburua hobeto erdiesteko bidetzat aipatu dira; gainera, aurreko hamarkadetan erakunde hauentzat hain kaltegarriak izan diren gatazkak ekiditeko eta beren inguruko kritika indargabetzeko bideak iradokiz.
|
2014
|
|
Entzuketa aktiboa, ordea, komunikazio eraginkorra lortzeko gakoa da. Norberakesaten dituenak besteak esaten dituenekin osatzen dira, beraz, hitz egitearekin bateraoso kontuan izan behar
|
dugu
besteak esaten duena komunikazioa pertsona batekbeste bati asmo jakin batekin igorritako mezua eta besteak horri buruz egindakointerpretazioa delako. Mezua jaso eta deskodetzeko ezinbestekoa da entzuten jakitea, pazientzia eta interes horiek adieraztea eta lantzea, eta entzuketa hitzez eta ekintzezaktiboa izatea elkarrizketa ona izan dadin.
|
2015
|
|
Horrek bakarrik ez, lehen ere sarreran aipatu dut, nik uste dut presente izan behar duela etaEvaren hitzaldia entzun ostean ere ikusten
|
dugu
beste indar batzuek ere badaudela hor gurea etagurea bezalako hizkuntzei lehentasunezko izaera ematen zaienean, hori guztia galgatzeko. Gure kasuan, azkenengo urtean Espainiako gobernuak hemen duen ordezkaria nahiko sutsu ari da erabakihorien guztien kontra egiten, Kataluniako adibidea ere ikusi dugu.
|
2019
|
|
Bestalde entzutearen kultura hobeago baten ardatza ez da zarata gutxiagoekoiztea. Beharrezkoa
|
dugu
besteak sortutako soinu batzuk ere beharrezkoak direla ulertzea, beste asko ezbadira ere.
|