Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2002
‎4) artikulu batean esaten du nola laugarren urratsetikaurrera testu mailan nabarmentzen den ikaslearen ulermen eta ekoizpen mailenarteko aldea. Guk susmoa dugu beste bide batzuekin batera irakurketa ozenak nabarmenki lagun dezakeela (nahiz eta puntualki izan) alde hori txikitzen, eta irakurtzeaz sekuentzia didaktikoak egitea proposatuko genuke. Izan ere, testumailako lanarekin batera, ikasleak hizkuntza maila eskas batekin ere lor dezakeirakaspen saio eta prestaketaren bidez ahozko testu osoen ekoizpena egitea, nahizeta bere mailarako testuak zail samarrak izan.
‎Joera naturala (baina era berean, sarritan, ezkorra) dugu besteei buruz pentsatzean eta komunikatzean: estereotipoetan oinarritzen gara maiz.
‎Kulturarteko komunikazioan, lehen lehenik ikusi behar dugu besteen kulturak desberdinak direla. Baina, egia esan, gurean ere badira desberdintasunak.
‎Eta nola komunikatzen hala bizitzen, gizakiak ikasi behar izaten du; jardun eta harreman ereduak ez dira genetikoak, ikasiak baizik. Hartara, ikasi egiten dugu komunikatzen; ikasi egiten dugu besteak ulertzen.
2003
‎–Guk nahi ez duguna ez dugu beste inon nahi?. (E5)
2004
‎Ez diskurtsihoa dela diotc razionalistck: intuizio hura aipatzen dugunean ez gara ari arrazoinamendu prozesu bati buruz, bitartekaririk gabe zerbait czagutzen uztcn zaigun gertakizun bakunaz eta zuzenaz baizik. Horiekhorrcla, aprioriko intuizioa oinarri autonomoa eta ordezkaezina da ezagutzarcntzat, etahain zuzen erc, horrcgatik ezin dugu beste zerbaitcra murriztu, batik bat hori diskurtsiboa (teorikoa) baldin bada.
‎Nolaerabaki izaki bat bizirik dagoen kasu arrotz horietan? Astrobiologiak beste planeta batzuetanbizidunik dagoenetz bchatzeko behar diren irizpideak zehaztu nahi izan dituenean, nahastehandia sortu da, Dugun adibide bakarra Lurreko bizia da; ezin dugu beste ezerekin aldcratu, ez dakigu horren czaugarrien artean zein diren beharrezkoak eta zein kontingenteak. Etaauzi hori dcla eta, Bizi Artifiziala deritzan zientzia helburu batekin cratu zen, horrela biziaren zientzia egon cz dadin adibide bakar horri lotuta, hots, biologia orokorra edo unibertsala eraikitzeko asmoarekin.
2006
‎Ikusi dugu beste tradizio txikiagorik ere badela.
‎Lerro hauek ez ditugu erabiliko Arrasateko kooperatibismoari buruzko galdera horiei erantzuteko; euskal esperientzia sozioekonomikoaren bidez Weber-en ekarpenak euskal lurraldean uler ditzakegu nolabait, modu horretan ulermena erraztuz, eta ekarpenok geure debate publikoan. Arrasateko kooperatibismoari buruzko debatean? txerta ditzakegu, ez dugu beste helbururik. Buelta gaitezen hasierako kapitalismoaren huste moralera.
‎Hau da, arrazionaltasun formala helburuei egokitutako arrazionaltasunaren aspektu tekniko eta estrategikoaren garapena litzateke, balioei egokitutako arrazionaltasunarekin duen harremanaren kaltetan. Ondoren azalduko dugu beste berba batzuekin.
2007
‎Oraintxe atera berri dugu beste albiste bat, fitxaketa bat egin dugulako.Holakoetan, argazkia eta curriculuma pasatzen dizkiogu prentsari, pare bat galderaegiten diote eta albistea ateratzen da. Bi astetik behin edo ateratzen dugu horrelakoalbisteren bat.
‎alde batetik, mundua koherenteki ulertu nahia, eta, bestetik, mundua nolabait kontrolatzeko beharra. Motibaziohoriek asetzeko, gizakiok gai izan behar dugu beste pertsonek egoera guztietanizango duten portaera iragartzeko eta horren zergatiak ulertzeko.
‎hain zuzen ere, pertsonaketa gauzak bereizteko gaitasuna. Gero, deskribatuko dugu beste pertsonen ezagutzanola garatzen den nerabezarora arte. Hori egin ostean, gaiari buruzko ondorioakazalduko dira, eta irakurleari, kapituluan azaldutakoa hobeto barnera dezan, biariketa proposatuko zaizkio.
‎Analogia bat formulatzen denean, bi gauza (edo bi fenomeno) antzekoak direla esaten ari gara. Batetik, zertan diren antzeko erakusten dugu; eta, bestetik, suposatutzat ematen dugu beste aspektu batzuetan ere antzerakoak izango direla (Capaldi, 2000). Antzekotasuna handiago, eta analogia zuzenagoa.
‎modu gehiagotara ere adieraz daitezke. Teorian sarreratxo hau eginda, gehiago sakonduko dugu beste artikulu batean, errazago ulertuko dira adibideak, guk uste.
‎Ez dugu beste ordenarik ikusten
‎Ez dugu beste ordenarik ikusten.
2010
‎Egun, finantza eta ekonomikaren hazkunde krisian murgilduta garenean, aukera ezin hobea dugu beste norabide bat hartzeko mugikortasun politiketan.Azpiegitura erraldoien moratoria lehengo urrats bat izango litzateke, egitasmohauetan xahutzen diren errekurtso ekonomikoak bestelako proiektu sozial etaekologikoetan inbertitzeko. Trafikoa baretu eta mugikortasunaren kopurua jaitsiz, irisgarritasuna eta hurbiltasuna gehitu.
‎Aldiz, azpimarranagusia garapen bideko herrialdeetan sortzen diren ekimen anitz eta haien ereduetan egin nahi dugu, eta batez ere hauen eta herrialde industrializatuen artean zabaldutako formatu berriko inbertsio eta merkataritza akordioetan. Hala eta guztizere, gainetik besterik ez bada ere, Europar Batasuneko ereduaren ezaugarri nagusiak aipatzea oso komenigarritzat jotzen dugu beste integrazio ekimen batzuekikokonparaketa egin ahal izateko.
2012
‎«Nation building» edo nazio eraikuntza soziala delakoan oinarritutako ezkerreko eredua dugu beste muturrean. Aliantza hegemoniko batek sortuko luke mutur hori, eta herritarrak, langileak, sindikatuak, gizarte mugimendu alternatiboak, hedabidekritikoak eta ezkerreko alderdiak bilduko lituzke, ideia aurrerakoi eta askatzaileeninguruan, lanaren egonkortasunik eza eta bazterketa ezabatzeko helburuz.
‎Bosgarren kapituluan aipatu egin dugu nola Agenda 21ek 26 kapituluan indigenak lehentasunezko talde (major group) izendatu eta indigenen partaidetza aktiboa sustatzeko bitartekoak jarri behar direla ezartzen duen. Jarrera instrumentalista hau nazioarteko finantzaerakundeen kasuan argiago ikusiko dugu beste inon baino. Partaidetza eta herri indigenen aldeko apustua garapen proiektuen helburua hobeto erdiesteko bidetzat aipatu dira; gainera, aurreko hamarkadetan erakunde hauentzat hain kaltegarriak izan diren gatazkak ekiditeko eta beren inguruko kritika indargabetzeko bideak iradokiz.
2014
‎Entzuketa aktiboa, ordea, komunikazio eraginkorra lortzeko gakoa da. Norberakesaten dituenak besteak esaten dituenekin osatzen dira, beraz, hitz egitearekin bateraoso kontuan izan behar dugu besteak esaten duena komunikazioa pertsona batekbeste bati asmo jakin batekin igorritako mezua eta besteak horri buruz egindakointerpretazioa delako. Mezua jaso eta deskodetzeko ezinbestekoa da entzuten jakitea, pazientzia eta interes horiek adieraztea eta lantzea, eta entzuketa hitzez eta ekintzezaktiboa izatea elkarrizketa ona izan dadin.
2015
‎Horrek bakarrik ez, lehen ere sarreran aipatu dut, nik uste dut presente izan behar duela etaEvaren hitzaldia entzun ostean ere ikusten dugu beste indar batzuek ere badaudela hor gurea etagurea bezalako hizkuntzei lehentasunezko izaera ematen zaienean, hori guztia galgatzeko. Gure kasuan, azkenengo urtean Espainiako gobernuak hemen duen ordezkaria nahiko sutsu ari da erabakihorien guztien kontra egiten, Kataluniako adibidea ere ikusi dugu.
2019
‎Bestalde entzutearen kultura hobeago baten ardatza ez da zarata gutxiagoekoiztea. Beharrezkoa dugu besteak sortutako soinu batzuk ere beharrezkoak direla ulertzea, beste asko ezbadira ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia