Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Taldearen ia 20 urteko ibilbidea estrategia horren arabera egin dugu. Nazioarteko foroetan ere aurkeztu eta kontrastatu dugu beste ikerlari batzuekin (Alegria et al., 2001; Sarasola, 2007). Ideia nagusiak ondokoak dira:
2009
‎Aurreko artikuluan iragarri egiten nuen eta oraingo honetan esan dezaket ezarri berria dela eskakizunen eta gaitasunen kudeaketarako tresna bat. Ez dugu beste tresna bat egin, baizik eta hizkuntzen atala garatu dugu enplegatu fitxan, hau da, pertsonen kudeaketarako erabiltzen den tresna nagusian.
‎Interneten munduan ia ez dago batere borrokarik. Geure aldetik errespetatu eta aitortu egiten dugu beste norbait zerbait interesgarria egiten ari denean, bera ari denean pentsatzen, eta agian ados ere jarriko gara.
2010
‎Argazki horiek egiteko, irudi bat baliatuz, argazkigintzak ematen dituen tresnak eta baliabideak erabili ditugu. Alegia, batzuetan diafragma zeharo irekita erabili dugu argitasuna sar dadin; beste batzuetan, berriz, filtroren bat erabilita irudiaren alderdi ilunenak bilatu eta nabarmendu ditugu; fokua erabat zuzenduta jarri dugu beste zenbaitetan, detailearen bila; panoramikaren bat ere bada, plano ezberdinak...
‎Justizia administrazioa euskalduntzearen inguruan, auzia ematen da euskara ikasi nahi ez duten epaileen kasuan. zenbait epaileren ustez euskal autonomi erkidegoan epaileentzat euskara meritu izan luke, borondatezko aukera bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. ezadostasun eta auzi hauek eramangarri egiteko hitzarmenaren, akordioaren beharra daukagu. baina bai batzuen aldetik, zein besteen aldetik, bakoitzaren eskubide pertsonala ezinbestekotzat defendatu nahi denean, akordiorako aukera guztiak oztopatzen dira. kultura ezberdinen ondarea gordeko bada, suntsitu beharrean, kultura ezberdinen arteko elkar ulermena beharrezkoa da. eta kultura ezberdinen elkar ulermenerako, garrantzitsua da gizakien eta giza taldeen askatasun baldintzak ziurtatzea. aniztasunak hori bai, ahaleginak eskatzen ditu, jarrera arduratsua izatea bestearekiko. bi kultura ezberdin elkarrekin bizi ahal izateko elkarri egokitu beharra. gurean, euskalerrian, jatorrizkoa ez den hizkuntza da hizkuntza nagusia. Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin, jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin?
2013
‎Integritatea eta sinesgarritasuna batera doaz. Gure ekintzak asmoekin bat datozen neurrian, indartu egiten dugu geure buruarengan dugun konfiantza, eta sinesgarritasuna irabazten dugu besteen aurrean. Baina zerbait deitoragarria dela esan ostean, guk geuk egiten dugunean, Karmelo Ayesta – Goza daiteke gehiago.
2014
‎Euskaraz ere badakizkigu hainbat esamolde, baina gaztelerazko espresioak oso barneratuak ditugunez, askotan euskarara pasatzen ditugu gaztelera oinarri hartuta. Irainak eta biraoak esateko aldatzen dugu beste askotan, ia beti. Askoz erosoagoa egiten baitzaigu kodez aldatzea euskaraz esatea baino; alde horretatik hutsune nabarmena dauka euskarak (edo euskaldunok?).
2015
‎Familiaren eremua dugu beste eremu funtsezkoetako bat. Utz bekigu azken datu batzuk ematen.
2016
‎125 2011ko Inkestaren argitalpenean ez dago, batetik, ama hizkuntzaren edo L1en bilakaeraren informaziorik. Bestetik, ez dugu beste inon halakorik lokalizatu. Oraingoz ezin erabil dezakegu iturri hori, beraz.
2019
‎Ez da erraza, baina jakin badakigu egin daitekeela; bere ahaleginari esker, 80 eta 90eko hamarkadetako eraldaketa handi hartan lider izan ziren pertsonek badakite posible dela. hori denaren mamia orain hartzen ditugun erabakien baitan dago. Argi izan behar dugu besteek egiten dutena egitearekin konformatzen bagara, besteak bezalakoak izaten amaituko dugula. Baina, kolektiboki bide alternatibo bat hartzea erabakitzen badugu, zailtasun askorekin egingo dugu topo, bai, baina, seguru aski, askoz ere emaitza hobeak lortuko ditugu.•
2020
‎Hala ere, azterketa metodologian beharrezko ikusi dugu beste kategoria bat gehitzea. Elkarrizketa generoan sakondu eta honen azterketarako baliabide zehatzagoak lortzeko asmotan, hasierako hiru hitz hartze mota hauei galde erantzun bidezkoak gehituko dizkiegu, saioen arteko desberdintasunak ezaugarritzeko egokia delakoan.
2021
‎Super indibidualak gara eta ni nengoen nire euskararen rolloarekin eta niretzako, hasiko gara elkarbanatzen. Hitz egingo dugu besteak zelan sentitzen diren. Eta seguru denen artean gehiago egin ahal dugula.
‎Kasu horretan, gazte identitatearen parez pareko osagai gisa agertzen dira musika eta euskara. Zumaian ere hauteman dugu beste kasu interesgarri bat. Zumaiako kuadrilla batean sortzen den konfiantza eta harremanak agertu zaizkigu, eta kuadrilla barruko hizkuntzapraktikak aztertu ahal izan ditugu.
2022
‎(39) nere kuadrilako guztiek. Ta hori, bakarrik hitz egiten degu euskaraz esaten dugunean" beinga, ba, hitz egingo dugu euskaraz" ta hori, baina gero berriz bueltatzen dugu beste txipera. (BE Z)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia