Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 74

2000
‎Horretan laguntzen duten bi funtzio nagusiakarnasketa eta mugimendua dira. . Erabat bizirik egoteak, diosku Lowen ek, sakon arnasa egitea, askatasunez mugitzea eta osotasunez sentitzea esan nahi du.Bizitza preziatzen baldin badugu, ezin dugu begien bistako egia horien aurreanezikusiarena egin? (Tonella, 1994, 37 or).
2001
‎Getarian eraikiko duen museoan ere Balenciaga beraren izaera nabari da. Eraikuntza amaitzean egitura sinplea izango dugu begien aurrean. Maisuaren trajeetan bezala, ordea, lana burutzeak konplikazio ugari ekarriko du.
‎Ametsak etaurra tsak esan ohi du Erramun Baxokek. Bestalde, gure nahiak, aldizkari ofizialetan agertu arte, balizko eskubideak direla ez dugu begi bistatik galdu behar.
2002
‎Inperialismoak, borreroak legez, aurpegi asko ditu: inperialismo ekonomikoaz dihardugunean, sistema kapitalistak ekonomia ulertzeko dituen azturak eta eredu baztertzaileak mundu osora hedatu dituela gogoratu ohi dugu; inperialismo politikoaz dihardugunean, formazko demokraziak mundu osoan hartu duen zilegitasuna ulertu ohi dugu; genero inperialismoaz dihardugunean, gizonezkoek emakumezkoen gainean sortu duten boterezko harremana dugu begien aurrean; zurien inperialismoaz dihardugunean, arraza zurikoak agertzen dira gure aurrean munduaren gidaritza esku artean dutela...
2004
‎Ñabarduraz jositako mundua nahi dugula aitortu dugu atal honetan, herri lorez hornitutako askotariko gizateria.53 Mundu lorategian lili koloreak ihartzen eta zimeltzen hasiak daude, lore mota batzuk ari baitira gailentzen indarraren indarrez. Lore asko eta asko, gehienak zoritxarrez, lorategirik gabe gelditzen ari dira, eta Euskal Herria dugu begien bistan, diogunaren adibide garbia bezain mingarria. Horregatik, geurezko nortasun jakinean bizitzeko eskubidea dugulako, Lévi Strauss-en mezu honi atxikiko gatzaizkio buru bihotzez:
‎Euskaldungoa sistema nazional arrotz batean bizi den neurrian, sistema horren sail soziolinguistikoan, euskarak ez du normalki erabilia izateko aukerarik eskueran. Testuinguru nazional arrotz horrek ezartzen dion zokorapena kontuan harturik, euskalgintzaren aldeko estrategia eraikitzen hasiak gara, eta estrategia horren berariazko bidea jo nahi dugu begiz. Zentzu horretan, galderak zehaztasuna eskatzen du:
‎Hobe dugu begirik ez kendu.
2005
‎Montebideotik Hernani izango dugu begi gozagarri. Goia jo dugula esateko Gipuzkoako Foru Aldundiaren geodesia ukitu eta zelaian aurrera joz eskuinera jaitsi gara, hesolak saltatuta bidera sartzeko.
2006
‎norbaitekaitortzen badu umeak edukiko dituela zahartzaroan zainduko dutelakoan edo etorkizunean bakarrik sentituko den beldurrez, dudarik gabe, bere ingurukoen zentsurajasoko du. Hays ek (1998) dioen moduan, umeek ez dute baliorik, merkatutik kanpodaudela kontsideratzen dugulako eta etorkizunean nolabaiteko konpentsaziorikekarriko digutela pentsatzea ez dugu begi onez ikusten. Gurasotasunak, gure testuinguruan, altruismo hutsa behar duela izan pentsatzen dugu, inongo errekonpentsaekonomikorik edo zerbitzurik ekarriko ez duen sakrifizioa (Imaz, 2005).
‎Beharbada bizitza estilo baten hedatze masiboaren aldeko mugimendua dugu begien aurrean27, mundu osora hedatzen ari ote den alegia, emakumeen integrazioaz gain, kapitalismo globalizatuarekin lanaren praktika eta kultura mendebaldarra indartzera datozelako. Weber-ek garbi ikusi zuen Mendebaldeko eboluzio kulturalak zekarren indarra:
2007
‎euskal erdal hiztun elebidunarengaitasun defizit hori eta aldi eta alde bereko erabilera gabezia ez da gaitz larri batensintoma besterik. Beraz, euskaldungoaren eta euskararen minbiziaren axaleangabiltza oraindik, kausaren aztarnik ez dugu begien aurrean. Halaxe da, bai: hizkuntza zapalkuntza historiko eta politiko ikaragarri sakon baten isla hutsa baitaorain arte esana.
‎Ez dakit, beraz, zergatik kostatu zaigun honenbeste, ahultasun horretaz jabetzen. Denboraasko behar izan dugu begien aurrean geneukanaz jabetzeko: alegia, gure herriakoso gutxi duela euskal herritik, eta gehiegi herri arrotzetik.
2008
‎Ulertu ahal izateko, sentsazio hori askoz ere eskala handiagoan imajinatu behar dugu begietatik ikusten dugunok.
‎–Bota sua kanpora, esan zuen kapitainak?; hotzik ez da orain, eta ez dugu begietan kerik behar.
‎Orain beste herri bat hartuko dugu, aurrekoa bezain abertzalea, abertzaleagoa ez baldin bada. Ondarroa dugu begiz jotakoa:
‎Bestalde, ez dugu begien bistatik kentzen eskolaren funtzioen artean, Euskal Herriaren kasuko ezaugarri askotarikoak gogoan izanik (hizkera desberdineko atxikimenduak, adibidez), gure irudiz instituzio horrek balio dezakeela nork bere hizkera hobeto ezagutzeko, eta hortik hizkuntzaren erabilera joriagoa eta biziagoa sustatzeko etor daitekeen laguntza. Ezen, Lopez del Castillok dioen bezala (1988), hizkuntza estandarra ezinbestean irakatsi eta landu behar baitu eskolak, baina gogo onez hartu behar baititu, orobat, herri xehearen hizkeraren berezitasunak.
‎Adituok arduratuak baitira ingurumenaz, egokitzea satorrean eginen da, lurpetik, eta Baionako geltokia ez da Baiona izanen, Uztaritze baino. Ingurua ez da bortxatuko beraz, edo, hobekiago esanda, inguruak ez du ikusiko, hondamena ez dugu begi bistan edukiko.
‎Sokhieven begitazio falta nabariegia izan zen hasierako neurrietan, askok arrotz sentitzen dugun opera honen erritmoa gainbehera egin arte. Hala ere, ezberdin den oro ez dugu begitan hartu behar, Iolanta gure artean agerraraztea zorioneko berria baita.
‎Inperioak oso ongi daki bere burua saltzen, bere boterea legitimatzen. Subdituok kazetarien laguntzarekin, betiere sinistu egin nahi dugu inperioaren ontasunean, pozarren hartzen dugu begien aurrean jartzen diguten legitimazio espektakulua, sendatu egiten gara katarsi aurrefabrikatu horretan: ideologia inperialak izugarrizko atsegina sortzen digu zainetan.
‎Eta marrazkilaria bada gezurretan ari dena, zer? Zergatik sinesten dugu begiek ikusten dutena hitzek esaten dutenaren gainetik?
‎Beraz, ezin da esan Katalunian dagoena etorkizunean immigrazioa kudeatzeko modu diferenteak eskaintzen dituen tradizio bat denik. Aitzitik," tradizioen arteko lehia" dugu begi aurrean. Lehia hori funtsezkoa da, abiapuntuko interpretazio bakoitzak berezko diskurtsoa eraikitzeko gaur egun behar diren argudioen oinarri desberdinak emango baititu.
2009
‎Askabittuko bizkarretik bertatik Jatatxikerreko gaina dugu begien aurrez aurre, eta atzerago Jatanagusikoa. Jatako tontor inguruan zeharrune handia dago.
‎Patxi Lopez lehendakari izateko PSEk eta PPk bat egin izana zilegi dela uste du Ibarretxek, baina hortik aurrera duten asmoei buruz ezkorra da. Gehiengoa duen alderdia kanporatzea helburu duen boto batuketa dugu begi bistan, salatu du. Eta bi alderdi horiek datozen urteetarako egitasmo politikorik ote duten zalantzan jarri du, jarraian:
‎esaterako, Lisboako Itunaren aurrean Europa birfundatzea proposatzen dugu guk. Ez dugu begi onez ikusten Bolognako prozesua nola eramaten ari den, ez delako aintzat hartu unibertsitatearen eta gizartearen iritzia, eta unibertsitatearen merkantilizazioa lehenetsi delako. Bankuaren gaineko kontrol politikoa eskatzen dugu, Europako Banku Zentralak azalpenak eman ditzan Europako Parlamentuan...
2010
‎heriotza Alemaniatik etorritako maisua dugu begi urdina da
‎Funtsezko aferaz, Urdaibain beste Guggenheim bat egin behar den ala ez, ez dakit zer pentsatu, are gehiago, uste dut ez dudala iritzirik izan nahi. Euskal Herrian askotan gertatzen den bezala argudioak atzean daude jadanik eta politika ziztrinenaren joko hutsa dugu begien aurrean. Sozialistak eta sozialisten aldekoak kontra egongo diren bitartean, jeltzaleak eta lagunak alde.
‎Erantzuna argi dago. Frantzian oraintxe dugu begi bistan. Frantziako Barne ministroak dio legez kanpoko txabolategiak sortu eta zabaltzen dituztelako eta prostituzioarekin, delituekin eta haur eskaleekin zerikusia dutelako botatzen dituztela Europako Batasuneko herrialde batzuetatik heldutako ijitoak.
2011
‎Non jarri behar dugu begia aurrerantzean?
‎kanpotarrak bertara etorri direlarik beren k hizkuntza galdu egin dutela azkenean (normalean, bizpahiru belaunaldiren epe barruan). hiru belaunalditik gorako perspektiban bertako B hizkuntzara mintzaldatu da, erabat, kanpotik etorritako hiztun taldea. Language shift edo mintzaldaketa gertatu da beraien artean (ez bertakoen artean) eta, horren ondorioz, etorkinen relinguification (eta askotan horren eskuz esku, baina ez ezinbestean neurri eta abiadura berean, transetnization) fenomenoa dugu begien aurrean181 etorkin askoren kasuan gertatu izan da, lehen, erabateko mintzaldatze hori. orain ere halaxe gertatzen da kasu askotan. Bertako B hiztun elkarteak (demografiazko nagusitasunaz gainera ordainsarieta zigor sistema sendoagoa duenean bere esku) B hizkuntzaren hedapena (language spread) eragiten du, lehen lehenik, k hiztun taldeko etorkinen artean. hedapen hori mintzaldatze bizia bihurtzen da une batetik aurrera, k taldeko hiztunek beren artean B hizkuntzaz jardutea ezinbestekotzat hartzen (gogoz edo gogoz kontra onartzen eta asumitzen) dutenean. ordura arte beren esku zituzten azken jardun guneak (gutxienez etxea eta talde giro hurbila) ahultzen direnean, kdunek kdunekin k hizkuntzan jarduteko harreman sareak eten eta amaitu egiten dira. hor burutzen da language shift edo mintzaldatzea:
‎Australiako eta zeelanda Berriko historia soziolinguistikoa ere oso antzekoa da. ...eta Ipar Afrikako arabizazioa ere (7 mendetik aurrera). orobat, horren aurretik, europako (bereziki galiako eta hispaniako) erromanizazioa, Indiako penintsula gehieneko sanskritizazioa, ekialde urruneko sinoizazioa (idatzizko jardueran bereziki) eta, berrikitanago, Afrika ekialdeko swahilizazioa eta Sobiet Batasun ohiaren errusifikazioa. hemen ere relinguification (eta, transetnization) fenomenoa dugu begien aurrean: oraingoan bertakoak dira ordea, ez kanpotik etorritakoak, hizkuntzaz eta soziokulturaz bestelakotu izan direnak.
‎Askotan esaten da euskalgintzan diskurtsoak eraiki behar direla. Nik uste dut diskurtsoak egon baArkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko daudela baina ez daude inondik inora ere plazaratuta. gainera beti eduki behar dugu begi bat kanpora begira. Alegia, kanpoan egiten diren gauza asko seguruenik ez dira baliagarriak izango hemen, baina, gutxienez, hona ekarri behar dira eta, akaso, pare bat buelta emanda aplikatzeko modukoak izan daitezke.
‎Marlon Roudettek New age abestiarekin gorakada nabarmena izan du, eta bederatzigarren postuan dago aste honetan. Eta hamargarrenean, Vendetta taldea dugu Begitara begira kantuarekin.
‎01:02 Komunean zeuden eskorpioiez oroitu gara, izan ere kanpoan barruan baino ugariagoak izan daitezke, eta zaintzaile lanetan begiak erne, ezin dugu begirik bildu.
‎Baina hala eta guztiz ere, ez dugu begien bistatik galdu behar hizkuntza gutxitu askok eta askok ez daukatela ez aldaera estandarrik ezta hizkuntzaren modalitate idatzirik ere. Ondorioz, nolabaiteko oztopo edo zailtasunak sor litezke eskolan hizkuntza gutxituaren irakaskuntza eta ikaskuntza bideratzeko, sarritan erabaki egin behar izaten baita eskolan zein dialekto irakatsi.
‎Aldiz, ikusteaz ari garenean, begiestetik haragoko maila intelektuala praktikatu dugula esaten dugu. Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin dugu begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa. Ariketa intelektuala praktikatu dugu, deskodetu egin dugu begietatik hartu dugun sentsazio optikoa.
‎Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin dugu begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa. Ariketa intelektuala praktikatu dugu, deskodetu egin dugu begietatik hartu dugun sentsazio optikoa.
‎Zer zara zu, ene gogoa, hemen?/ Zergatik jaio ta zergatik bizi'/ Bilhatzen dut eta ezin atzeman(.) Nora nai joan, gora naiz behera'/ Bethi ikhusiko dugu begi itsuez/ Gezurra bai ta gure Asturua/ Kosmos bai takhusagu estalduez (Krutwig, 1951a).
‎Are gehiago, gaztelaniazko «parida» hitza darabilte ikergai diren telesailak deskribatzeko. Eduki analisitik eratorritako emaitzei arreta jarriz, ondorio esanguratsua dugu begi aurrean: aztergai diren lau telesailetatik hirutan neska gazteak dira protagonista nagusi:
2012
‎Galerien lana aldarrikatzeko gunetzat dauka ARCO, besteak beste, Garcia Velillak. «Artista berriengan jartzen dugu begia, eta galeriei esker ezagutarazten dira artista ugari gero maila ofizialetan». Krisi garaietara galeriak «egokitu» egiten dira, eta ARCO bezalako feriak «klasikoago» bihurtzen dira, Garcia Velillaren arabera:
2013
‎Kasu honetan, hizkuntza gutxitu baten testuinguruak eskaintzen duen aberastasunaren barruan uztartu nahi izan ditugu teknologia eta gazteak. Euskal Herriaren barruan askotarikoak dira errealitate soziolinguistikoak, baina oraingoan hizkuntza gutxitua nagusi den ingurune batean jarri dugu begia. • Hitz gakoak:
‎«Heineken Kopako postuetara hurbildu nahian elkarrekin borrokan gabiltza Stade Français, Perpinya, Miarritze eta gu. Denek dugu begien bistan atea, eta ate hori ireki nahi dugu guztiok», adierazi du, asteon, Guillaume Bernad hirugarren lerroak. Gaur itzuliko da zelaietara.
‎Honela gogoratu nahi izan dugu orain dela 30 urte argitaratu genuen lehen hiztegi hura. Azalean orduko itxura, berriztatua, noski gorde nahi izan dugu begi handi ireki biak atxikiz.
‎Adituok arduratuak baitira ingurumenaz, egokitzea satorrean eginen da, lurpetik, eta Baionako geltokia ez da Baiona izanen, Uztaritze baino. Ingurua ez da bortxatuko beraz, edo, hobekiago esanda, inguruak ez du ikusiko, hondamena ez dugu begi bistan edukiko.
2014
‎Siestarako garaian, Casablancarantz abiatu gara. Artaldeak, ahuntzak, behiak belar urriaren bazkan, eta norbaitek basurde bat ikusi du soro bakarretako batean.Casablancan trafiko kaotikoan barneratu gara, eta Mohamed etxean sentitu da, bozina joka, autoari zoroarenak eragiten, bizipozez gainezka.Islamaren hirugarren mezkitarik handiena dugu begien aurrean orain, Hasan II.a erregearen omenez eraikitakoa, itsasertzean eder, harro, dotore, larderiak zukututako herria are gehiago estutuz ateratako diruarekin egindakoa.Handik barrualderantz eginez, Mohamedian egin dugu afari legea, behar baino askoz oparoagoa, Mohameden senide batzuen etxean. Bertan itxi ditugu jadanik atseden eske ditugun begiak.
2015
‎guk heientzat bezenbat erraiteko badukete heiek guretzat. Ezen gutartean ere ondikotz ikusgarri bera dugu begien aitzinean: zaharrak dire bakarrik beti eskuaraz mintzo.
‎ezin dugu begiek iluntasunean
‎Egun hauetako haserre urrikiak, baino gehiago ote dira? Ez ote dugu begien aitzinean, zer emaiten duen Jainkorik gabeko mundu batek?
‎Diote: ", horrelako eskaintzak gero ta aberatsagoak dira bainan ez dugu begi bistatik galtzen, euskaraz bizi nahi badugu, horrelako ekitaldiak beharrezkoak direla eta oraindik lan haundia gelditzen dela, gure eskualdean euskal kulturak leku ttipiegia duelako". Aurtengo edizioa mugatu dute haatik, bi asteburutan gertatuko baita, eta hauetan hiru hitzordu dira proposatuak.
2016
‎aspaldi bukatu zela, ezti bidaia?. Eta orain, aurrez aurre egia ikusteko eta aitortzeko kemenik ez duten guztiak hasarretuko badira ere, gauza bat dugu begien aurrean Konstituzioari dagokionez: indar abertzaleak oro alde batean, eta indar inperialistak oro, berebat, bestean daudela.
2017
‎Luze gabe, bi ertzak batzen dituen txalupatxoan. Eta guk ere kontinente oso bat dugu begien pare, Bidasoaren bestaldean. Gero batzuek esango dute hau dela munduaren bukaera.
‎Aizpuruak onartu du zertara bideratu duten prestakuntza osoa, azaroan lanean hasi zirenetik: «Kontxa eduki dugu begiz jota, eta denboraldiko sasoi onena bertan harrapatzeko ari gara lanean».Zarauzko estropada erreferentziatzat hartu du: «Lan ona egin nahi genuen, eta lortu dugu.
‎Memoria historikoaren aldeko Elgoibar1936 taldeak eta Taupada antzerki taldeak Frankismoaren biktimak oroitzeko hilabetea egin dute iraila Elgoibarren, eta hari horri tiraka, eta ‘Ama, nora goaz’ dokumentalak egindako memoria ariketa baliatuta, faxisten jazarpen makinak gogorren jo zuen talde batengan jarri dugu begia: 1937an frankistek euren herrietatik kanporatu zituzten emakume eta haurrengan.
2018
‎Egia erran, batere xintxoak bagine, ba ote ginuke egun berezi horien beharrik? Ondare nasaia hor dugu begien aitzinean, gure bazterrak, menditik itsasorat, gure etxe eta elizak, gure kulturari josiak dauden guziak eta hor berean nolako altxorra ez da! Horiek oro egun guziz kartsuki preziatu behar bixtan da!
‎txapelketatik kanpoko saioak, ikerketak, bertso eskoletan egiten den lana… Uste dut azken urteotan plazara proposamen oso ezberdinak iritsi eta ikusgarri egitea lortu dela, bai Elkartearen bidez eta baita bertsolariek egindako lanari esker ere. Baina beti jarri dugu begia aniztasun horren zaintzan.
2019
‎Horra begiratu dugu begiak gorpuaren zaurietan finko jarrita zituela erantzun zion Haakonssonek.
‎Zuei esker jo dugu begiz natura eta artea.
2020
‎Erabaki horrek sindikatuen atsekabea eragin du. “Guk aurretik bildu nahi genuen, eta aldaketa ez dugu begi onez ikusten”, onartu du Mikel Noval ELAko ordezkariak.
‎Gainera, herrian interesa ikusten da eta taldea irekia denez, edozein momentutan parte hartzera anima daitezke. Norbere bizipenetatik abiatuz herri mailan jarri nahi dugu begia eta horretarako gonbidapena luzatu nahi dugu. Hamabostean behin biltzen hasiko gara, asteazkenetan, 19:00etan, udaletxean.
2021
‎" Ipar Euskal Herriari dagokionez, euskara berreskuratu, euskara sendotu eta ez dugu begi bistatik galdu behar kultura txiki bat garela, periferikoa baino periferikoagoa, nahi duzun bezala deitu, baina horrekiko errespetuz, horrek bere duintasuna baitu, txikia izanik ere. Eta beraz, kontzientzia horretatik bizi.
‎Uste gabeko gure zaintzoztea! Kanoi kurlo bat dugu begien aitzinean, besoa baino luzexago,
‎ez dira ohikoak, baina bai oso deigarriak, erraz hautematen baitira, beste batzuekin ez bezala. Oilasko haragi bat Campylobacterrekin kutsatuta badago, ezin izango dugu begi hutsez ikusi, baina gauza aldatu egiten da ogia xerra batean alanbre bat aurkitzen badugu. Elikagaien segurtasunaren oinarriak Irudia:
‎Bai, hori guztia izan da guretzat Nafarroako Buñuelen ez jaio ez hil ez zen Calandako izakia. Kamarada fetitxistaren oroitzapena izan dugu begi eta bihotzean aurten, eta izango dugu etortzear diren egunotan, nahiz eta Andre Bretonek «eskandalua jada ez da existitzen» iragan zahar zahar zaharkitu batean aldarrikatu zuen.
‎Bazkalostean besaulkian aurkituko dugu begiak txilotuta, hankazabal, garaitua. Esnatzean, begirada inon finkatu aurretiko lipar horretan, beldurtuta dagoela konturatu naiz.
2022
‎Egia da begiak igurzteak astigmatismoa eragin dezakeela? Zer egin behar dugu begietako mina sentitzen dugunean. Hurrengo lerroetan zehaztuko dugu.
‎Horregatik, begiak eta inguruko eremuak ukitzera goazenean (adibidez, makilatzen edo makillajea kentzen dugunean), oso garrantzitsua da eskuak lehenik garbitzea. Lesioak kornean Askotan, kontuz ibili behar dugu begiak leuntasunez eta leuntasunez ukitzeko. Baina horrek ez ditu saihesten begiaren eta kornearen azalean kalteak eragiteko arriskuak.
‎Eraginkortasunean eta kontsumo murrizketan beti dago lan egiteko modua. Murrizketan eta berriztagarrietan jarriko dugu begia eta bi arlo horietan eskualdeak bide polita izan dezakeela iruditzen zaigu.
‎Ezin dugu begirik zabaldu. Ezin dugu ezer entzun.
‎Gerora, denbora igaro ahala, ez dugu begietarako zapiaren eta belarrietarako belarraren beharrik. Nahikoa da itsuarena egin behar duenak bere baitara begiratzea, gorrak soinu orori belarriak ixtea.
‎Egunerokotasuneko zenbait pasarte muturreraino eraman ditugu nahita, ikusarazi nahirik zenbateraino diren zalantzagarri; zenbateraino diren absurdo. Ñabardura txikienetan jarri nahi izan dugu begia maiz, erdi zeharka, egiturazko gauza handiagoei buruz hitz egiteko. Zuzenean esateko baino, iradokitzeko.
2023
‎Ez naski. Baina beroegi zen gune bat oraino berotzen denean, zerbaitek han okertu behar du, eta froga hor dugu begien bistan: miseriak haizaturik, emigranteak handik heldu zaizkigu burrustan, ibaietako ura artora bezain joriki.
‎Lo egiteko unea da. Guztiok dugu melatonina modu naturalean bereizteko gaitasuna, baina, zenbait faktorerengatik, haren ekoizpena murriztu egin daiteke, eta ez dugu begiak itsutu behar. Espainiako Neurologia Elkartearen arabera (SEN), biztanleen %25 eta %35 artean insomnio aldiak izaten dituzte aldi baterako, eta %10 eta %15 artean kronikoki izaten dute, lau milioi helduk, gutxi gorabehera.
‎Jakinda ere datarik ez dagoela oraindik. Hasieratik esan dugu begi onez ikusten genuela. Mugimendu feministak zaintzaren gaia erdigunean jarri du, eta hori guretzat oso garrantzitsua da.
‎Hizkuntza politiken bilakaeraren errepasoa amaitu eta ondorioetan sartu aurretik, ezin dugu begiz galdu estatu egiturek hizkuntza politiketan izan duten esku hartzea. Azken epealdi horri soilik begiratuta, ondorengo neurriak topa ditzakegu:
‎Errepika dezagun behin baino gehiagotan esandakoa: euskal liburugintzaren eta euskalgintzaren beraren ahuleziaren adibide bat gehiago dugu begien aurrean. •
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia