2000
|
|
Horretan laguntzen duten bi funtzio nagusiakarnasketa eta mugimendua dira. . Erabat bizirik egoteak, diosku Lowen ek, sakon arnasa egitea, askatasunez mugitzea eta osotasunez sentitzea esan nahi du.Bizitza preziatzen baldin badugu, ezin
|
dugu
begien bistako egia horien aurreanezikusiarena egin? (Tonella, 1994, 37 or).
|
2002
|
|
Inperialismoak, borreroak legez, aurpegi asko ditu: inperialismo ekonomikoaz dihardugunean, sistema kapitalistak ekonomia ulertzeko dituen azturak eta eredu baztertzaileak mundu osora hedatu dituela gogoratu ohi dugu; inperialismo politikoaz dihardugunean, formazko demokraziak mundu osoan hartu duen zilegitasuna ulertu ohi dugu; genero inperialismoaz dihardugunean, gizonezkoek emakumezkoen gainean sortu duten boterezko harremana
|
dugu
begien aurrean; zurien inperialismoaz dihardugunean, arraza zurikoak agertzen dira gure aurrean munduaren gidaritza esku artean dutela...
|
2006
|
|
norbaitekaitortzen badu umeak edukiko dituela zahartzaroan zainduko dutelakoan edo etorkizunean bakarrik sentituko den beldurrez, dudarik gabe, bere ingurukoen zentsurajasoko du. Hays ek (1998) dioen moduan, umeek ez dute baliorik, merkatutik kanpodaudela kontsideratzen dugulako eta etorkizunean nolabaiteko konpentsaziorikekarriko digutela pentsatzea ez
|
dugu
begi onez ikusten. Gurasotasunak, gure testuinguruan, altruismo hutsa behar duela izan pentsatzen dugu, inongo errekonpentsaekonomikorik edo zerbitzurik ekarriko ez duen sakrifizioa (Imaz, 2005).
|
|
Beharbada bizitza estilo baten hedatze masiboaren aldeko mugimendua
|
dugu
begien aurrean27, mundu osora hedatzen ari ote den alegia, emakumeen integrazioaz gain, kapitalismo globalizatuarekin lanaren praktika eta kultura mendebaldarra indartzera datozelako. Weber-ek garbi ikusi zuen Mendebaldeko eboluzio kulturalak zekarren indarra:
|
2007
|
|
euskal erdal hiztun elebidunarengaitasun defizit hori eta aldi eta alde bereko erabilera gabezia ez da gaitz larri batensintoma besterik. Beraz, euskaldungoaren eta euskararen minbiziaren axaleangabiltza oraindik, kausaren aztarnik ez
|
dugu
begien aurrean. Halaxe da, bai: hizkuntza zapalkuntza historiko eta politiko ikaragarri sakon baten isla hutsa baitaorain arte esana.
|
|
Ez dakit, beraz, zergatik kostatu zaigun honenbeste, ahultasun horretaz jabetzen. Denboraasko behar izan
|
dugu
begien aurrean geneukanaz jabetzeko: alegia, gure herriakoso gutxi duela euskal herritik, eta gehiegi herri arrotzetik.
|
2011
|
|
Baina hala eta guztiz ere, ez
|
dugu
begien bistatik galdu behar hizkuntza gutxitu askok eta askok ez daukatela ez aldaera estandarrik ezta hizkuntzaren modalitate idatzirik ere. Ondorioz, nolabaiteko oztopo edo zailtasunak sor litezke eskolan hizkuntza gutxituaren irakaskuntza eta ikaskuntza bideratzeko, sarritan erabaki egin behar izaten baita eskolan zein dialekto irakatsi.
|
|
Aldiz, ikusteaz ari garenean, begiestetik haragoko maila intelektuala praktikatu dugula esaten dugu. Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin
|
dugu
begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa. Ariketa intelektuala praktikatu dugu, deskodetu egin dugu begietatik hartu dugun sentsazio optikoa.
|
|
Ohartu eta konturatu egin gara, ziurtatu egin dugu begiek ikusi duten hori zer den, zertan datzan haren funtsa. Ariketa intelektuala praktikatu dugu, deskodetu egin
|
dugu
begietatik hartu dugun sentsazio optikoa.
|