Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2001
‎Ongi da ebatzi zuen berehala. Eta zeren alde egingo dugu bada?
‎Segi egin dugu bada. Fartsa harekin.
‎Harri dezake norbait agian Tovar-ek, eta bestek, euskara mintzaira horien artean sartzeak. Ez ote dugu bada euskara oraingoa, besteak ez bezala. Ez da hori ukatuko duenik, ezta ere euskarari orduko izatea aitortuko ez dionik.
2003
‎Halako batean han bildutako batek sano sano zera bota zuen: ' Buruarekin zer egingo dugu bada. Arrai zopa!'.
‎Askotan gainera, zuek ekipoa muntatu, afaltzera joan, eta gu adi adi egoten ginen oholtza hutsera, gitarrari begira! Hori aldatu den gauza bat da, baina horren aurrean zer egingo dugu bada. Gainera musika munduan gu gara agian jendearen joera horien esklabu garenak.
‎S. IDIGORAS. Kirol praktikatzaile kopuru baxua ez al dugu bada hemen. Orain arte ez al genituen bada% 12 portzentajeak?
‎Lehengoan esan nion: " Zer edo zer egin dugu bada! Purua erre, horixe bakarrik egiten dugu eta hori ere kentzen badidazu!".
‎159) Hegoaldekoari dagokionez, bat datoz euskal historiografiaren paradigma aldaketa nagusia XIXren azken aldean kokatzean, ordura arteko guztia garai prekritikoan bilduz. Guk ere periodizazio hori segitu dugu bada. Era berean, J. R.
‎— Entzun bada —esan omen zuen Eriximakok— Zu sartu baino lehen erabakita geneukan bakoitzak txandaka ezkerretik hasita Maitasunari buc ruzko ahal zuen hitzaldi ederrena esan eta bera goretsi behar zuela. Guk gainerako guztiok hitz egin dugu bada; zuri dagokizu ordea, hitz egin ez eta edan duzunez, hitz egitea, eta hitz egin ondoren Sokratesi nahi duzuna agintzea, eta berak bere eskuinekoari, eta horrela gainerakoek ere.
2004
‎Nahiago bada, garelako. Baina, nolanahi ere, ez ote dugu bada ezer guk talde edo etnia edo nazio izaeratik hizkuntzari eta kulturari eta nortasunari doakienez. Handia da gero, gauza hauek oraindik esan eta berresaten segitu beharra!
‎hizkuntza ez al dakiguke bada bihur euskal nortasunaren eta kulturaren eduki ere alde eta aldi berean? Euskara ez ote dugu bada euskaltasunaren edukia ere bitartekotza lana ukatu gabe. Ni baiezkoan nago.
‎Horrenbestez, Euskal eskolaren euskalduntze eragina auzitan jarria dagoela aitortu ote genuke, zubia igarotzeko belaunaldi gazteen jario eskasa ikusita? Bizitzaren ondorengo bizi aroetan euskara jarraipenik ez duen eskolaldia ote dugu bada hezkuntzaren aroa?
‎Galdera bat datorkit burura: euskararen aldeko politikan ahaleginik nabarmenena eremu formaleko (irakaskuntza, administrazioa...) ikasketa eta erabilera saioetan egin izana ote dugu bada bestelako hizketa jardun arruntetan ezer askorik ez aurreratu izanaren zioa. Hark erakarri ote dio euskarari eguneroko eta ohiko harreman sareetan aurrerabiderik egin ez izana?
‎aurrenekoan (oinarrizko hezkuntza sistema), euskararen izaera ofiziala, aplikatu, nolabait aplikatu du Eusko Jaurlaritzak, baina emaitzak ez dira legetasunaren araberako emaitza objektiboak izan erdararen kasuan bezala, legeak agintzen duena ez delako inondik inora ere bete. Bigarrengoaz, berriz, zer esango dugu bada. Kasu horietan (hedabideak...) bere biluztasun guztian, erabatekoan, ageri zaigu ofizialtasunaren izaera subjektiboa euskarari bagagozkio; ezarpen saio apalenik ere ez baita ikusten horrelakoetan.
2006
‎Akaso bai. Baina, azken batean, hainbat osagai kimikoren batuketa garen gizakiok, zer dugu bada kimikaren aurka. Sagardoaren eta txakolinaren osagai kimikoak ezagutzeak ez digu galarazten gure ospakizunak haiekin bustitzea, ezta?
2007
‎Zertako ez? Zer dugu bada eskas gizaki berezi bat egiteko? 350 Philippe Veyrinen hitzetan, aldiz, Grand historien351 zen Camille Jullian.
‎Alemanian edo Frantzian edo Espainian bertako nazioidentitatearen arabera dituen eskakizun berberak ditu gurean ere identitate kontu horrek. Ez al dugu bada guk, abertzaleok, herri edo nazio normalizatubat izan nahi. Izan gaitezen bada normalak.
2008
‎Izan ere, ikasleen hizkuntza guztien azterketa, hurbilpen kualitatiboa erabiliz eta komunikazio gaitasuna aztertuz bideratu dugu. Geuk ere goiztiartasunaren nagusitasuna erlatibizatzeko proposamena luzatzen dugu bada. Herri ezberdinetako hezkuntza eleanitzeko ereduetan aniztasuna nagusi izanik, ez genuke beldurrik izan esperientzia ezberdinak abiarazteko.
‎Bai, belarrak moztu behar dugunean bai behinipein, portzikaso… “Eguraldi ona eginen al du! ” erraten dugu, baina asmatu? Telebisioan aritzen direnak ere ez dute beti asmatzen eta guk nola asmatuko dugu bada. Guk baino gehixeago asmatuko dute, seguro!
2009
‎Bartzelonatik, Esparreguera herritik. Euskal Herrian ere badugu buztina, izango ez dugu bada! Baina lurpean.
2010
‎Zergatik ez hedatu gardentasun hori artera ere? Ez dugu bada dena jakin nahi. Zergatik onartu gardentasun eza artean?.
2011
‎–Itxurakeria zeinen gauza ez sanoa den, eta zenbat gatazka sortzen dituen! Gure gizartea askotan horrelakoa da eta horretaz barre egiten ez badugu zer egingo dugu bada. Atzetik kritika dago, ez dakit zein puntutaraino balioko duen, baina polita da kritika hori planteatzea, zirikatzea.
2012
‎Zer esan hizkuntza bakoitzaren prestigioan izan dezakeen eraginaz, kideen eredu izaeraz? Ez al dugu bada sarritan ikusi hainbat etxetako bilakaera. Kide berriren bat etorri, inkorporatu familia girora, euskararen ezagutzarik gabe eta urte gutxian etxeko giro horretan gertatzen den bilakaera zein izan den?
2013
‎nola egingo diogu bada uko arrakasta pixka bati, hiztun komunitate honentzat dena ere gutxi izango da eta? Gure teilatuari harrika hasi behar ote dugu bada euskarazko sorkuntza batekin behin belodromoa edo BEC bete dugulako, futbolak hamabostero San Mames betetzen duenean?
2014
‎Nola izorratuko dugu bada kameren aurrean hil gabe!
2015
‎–Ez al da hori guztia handiustekoa, esan nahi dut gu garenarentzat handiustekoegia? Nor izorratu dugu bada guk, Oto. Norentzat gara gu arriskutsu?
‎Finkatua dugu bada inongo osagaiaren testuingurua beheranzko irakurketan oinarritua. Har dezagun hizpide orain aipatutatako bibliografian fenomeno berberari eman zaion beste ikuspegi bat, zenbatzaile kategoriako osagaien irakurketetan oinarritua.
‎Ikusia dugu bada polaritatea ez dela hain erraz azaltzen bere osotasun horretan(, ezezkoetan baizik ez?,, baiezkoetan baizik ez?). Lehenengo eta behin, polaritatea duen osagai bakoitzak, baditu hizkuntza jakin batean bere ezaugarri lexiko propioak, besteak beste hizkuntza horren bilakaerari eta osagaiaren jatorri etimologikoari lotuta.
2016
‎Hemen dugu bada Alsina, 1980ko abenduko gau hotz eta bakarti batean, Madrilgo hotel gris bateko gela txukun baina inpertsonalean, zertan ari den eta zer egin behar duen pentsaka, galdera horien adiera berehalakoenaz batetik, zertan ari den eta zer egin behar duen gaur, orain, gau honetan, eta galderaren zentzu orokor eta zabalagoan bestetik, hots, zertan ari den bidaia honetan, eta are gehiago, zer egin beh...
2017
‎Pertsona edo aberea ote dugu bada?
‎Lan lotua da ostatuaren hau, eta diru askorik uzten ez duena. Baina, zer egingo dugu bada?, hementxe jaio ginen eta hementxe bizi gara. Baserriko apurtxoak, bentako apurtxoak, eta, bizi!
‎Ez dugu ahazten. Nola ahaztuko dugu bada. Agian hemen bildutako batzuek jakin ere ez dakite atzo bertan gertatutakoa, baina ez dit axola.
2018
‎ereduak ez du euskalduntzen, berez ezin duelako halako helbururik erdietsi. Ez al dugu bada gorago berretsi honako axioma honen zuzentasuna: hots, euskaldundu, sozializazioaren kate harreman osoak bakarrik euskaldun dezake, ez pertsonaren bizitzako aro eta molde jakin batek.
‎Aupada berriari ekingo diogu. Ostiralean aterako dugu bada burua, Araiako Umore Jaialdiak artisteei eskainitako sailean, ahatekumeak, Tranpola, Katastrofen eta Hara Nori, umorez eta kloro zaporez.
‎Indarkeria erabili dugu bada. Nondik hasi?
2019
‎Herri honetako mutilek nahiago dute burdin zaharrak bildu eta saltzen, zerbait irabazi, txatarrazaleak bezala, lanean normal aritu baino. Baina zer egingo dugu bada... Horrelakoak gara gizonak eta.
‎nola eta baita norekin ere, eta zer estetikaz, zer feminitate/ maskulinitate gorpuztuz, zer genero desberdinkerietara jokatuz. Non ikasi dugu bada muxu ematen ez bada zineman. Non ikasi dugu erromantikoki, erotikoki maitemintzen?
‎Guk dakigularik bertze nehun gertatu ez zen berezitasuna". Nola jakinen dugu bada guk, bertze nehun gertatu zenetz, ez badu inork deus aztertu. Eta nola ez izan Sarakoa kasu berezia, betiko egia zuri fantastikoa besterik ez dugunean eredu bakar?
2020
‎Yañez ote dugu bada, galdegin zuen Sandokanek, emozioz beteta.
‎Zer egingo dugu bada. Gu ere urazpira sartuko gara eta borroka egin dugu.
‎Ez dugu bada beste biderik. Tirokatu dezagun tximu handi mandi hori.
‎Zer egingo dugu bada. Lurperatu!
2021
‎nola egingo diogu bada uko arrakasta pixka bati, hiztun komunitate honentzat dena ere gutxi izango da eta? Gure teilatuari harrika hasi behar ote dugu bada euskarazko sorkuntza batekin behin belodromoa edo BEC bete dugulako, futbolak hamabostero San Mames betetzen duenean? [...] Hiztun komunitateak elikagai onak behar ditu.
‎Eta berri hunekin, hunelako gaztigua, ifernuko sua, gaixtoentzat ordenatua zegoela enzutearekin, hain izitu, eta ikharatu ziren, ezen presenteko guztiak, are ziren gaixtoenak ere, ethorri baitzeitzan galdegitera: Zer eginen dugu bada? (Axular).
‎Hegoaldean gehiago erabili da Iparraldean baino: Baruz edo beste bideren batez geren gorputzak nekatuz (Mendiburu); Abaderen bat dirudi (Mogel); Ostaturen batera joan dugu bada (Urruzuno); Hurrengo gizaldietako bertsolariren batek [egina] (Mirande) eta abar. Gaur egun aski arrunta da:
‎Auto stop! zer eginen dugu bada, gehitu zuen Sor Margaritak ezpainetako irribarrea galdu gabe.
2022
‎" noski, ama. Baina guk erailtzen baditugu, haien pareko garela ez al dugu bada frogatzen. Ez al genuke barkatu behar, elizak agintzen duen bezala?"
‎Une batez adituko balute sikiera! Zer esango dugu bada. Gure leinuak ez du presarik, jaioko dira jakitunagoak, zor zaiguna emango digutenak.
‎Ez dute erraz ikusten gure lagun hauek. Baina ez dugu bada esan irismen aldetik dena oso gertu dagoela. Geografia ez da dena nonbait, baina oztopo bat gutxiago behintzat.
2023
‎Bordele eta maitasuna, Bordele eta errekonpentsa, giroz aldatzen naiz Rue Fondaudègen, Rue des Trois Conilsen; etxerako trenean, geografia berri bat marrazten dut haren aurpegiaren inguruan. Jelosia, sesioak, maleta erdizka egina amorruaren amorruz, ohikoa da hori dena, baina zergatik zapuztuko dugu bada egun gutxi batzuk baino irauten ez duen festa hau, nik oroitzapen onak eraman nahi ditut.
‎Jakina da, nahiz eta artxibo zaharretan emakume aktoreak argazkietan agertu, euren izenak ere ez zirela aipatzen. Zer egin dugu bada gaizki. Dena, esango nuke.
‎Frantzian dugun eragina, hau da, daukaguna eta gehiago ere irabaz genezakeena, biziki baliagarria izan daiteke ingelesentzat. Elkarren beharra dugu bada; baina gure beharra haiena baino askoz handiagoa da; alta, epe hurbilean bederen, gurea sobera usu bakarrik kontuan hartzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia