2010
|
|
Ekarpen teoriko gisa lehen mailako kontribuzioa iruditzen bazaigu ere, lortzen diren emaitzak datu enpirikoekin bat ez datozela uste dugu, gutxienik euskararen kasuan eta ekoizlearen orekari dagokionean. Horregatik, eredu honen azalpen laburtu bat eskainiko
|
dugu
artikulu honen hurrengo puntuetan, erabilitako hipotesiak doitu behar direla adierazteko, inoiz eredua euskararen kasuan kontrastatzen bada baliagarria izan dadin.
|
2012
|
|
Artikulu hau amaitzeko, ezer baino lehen, gogoratu nahi
|
dugu
artikulu honetan proposatutako eragiketak eta irizpide metodologikoak behinbehinekoak direla. Honakoak hurbilpenak izan dira, lehen entsegu bat, garapen metodologiko sendoagoekin findu eta garatu beharrekoak.
|
2013
|
|
Laburpena. 2007 urtetik hasi eta gaur egun arteko euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren berri eman nahi izan
|
dugu
artikulu honetan, helburu horrekin bildutako 175 fitxa tekniko labur baliatuz. Nolakoa da euskal ikerkuntza soziolinguistikoa?
|
|
Ikerketa honen abiapuntuan ezarritako galderak erantzunez sakonduko
|
dugu
artikulu honetan aurkeztutako edukien ondorioetan:
|
2015
|
|
Bat ote datoz UEMAren irizpidearen arabera" euskaldun" izendatutako udalerrien multzoa eta" arnasgune" izendapenaren azpian biltzen direnak? Udalerri euskaldunen definizio operatiboa zein den argitu
|
dugu
artikulu honen hasieran, metodologiaren atalean: udalerri euskalduntzat jo ditugu euskararen indizean %70a gainditzen duten udalerri guztiak (esan bezala, praktikan, euskaldunen kopurua %60tik gora duten udalerriak sartzen dira udalerri euskaldunen multzoan).
|
|
Udalerrien zerrendari begiratuta, arnasguneen operatibizazioa udalerrietako euskaldunen ehunekoaren arabera egin nahiko bagenu, langa %75, %80 edo %85aren inguruan, hor nonbait, kokatu litzatekeela iruditzen zaigu. Arnasguneen bilakaerari buruz kopuru zehatzak landu ahal izateko irizpide bat finkatzea nahitaezkoa izanik, behin behineko abiapuntutzat –guztiz eztabaidagarria izan liteke hori ere–, ariketa soil gisa, %80, 0an kokatuko
|
dugu
artikulu honetan muga hori. Hots, ondoren egingo dugun ariketatxoa egiteko, arnasgunetzat joko ditugu euskaldunak %80tik gora dituzten udalerriak eta ez ditugu arnasgunetzat joko gainerako udalerriak.
|
|
Arnasguneen bilakaerari buruz kopuru zehatzak landu ahal izateko irizpide bat finkatzea nahitaezkoa izanik, behinbehineko abiapuntutzat – guztiz eztabaidagarria izan liteke hori ere–, ariketa soil gisa, %80, 0an
|
kokatuko
dugu artikulu honetan muga hori.
|
2018
|
|
Ikerlan honen bertsio luzean aurki daitezke zati bakoitzeko xehetasun guztiak. Dena den, informazio garrantzitsuena datuen interpretazioaren eta ondorioen atalean ekarriko
|
dugu
artikulu honetara.
|
|
Laburpena. unibertsitateko osasun ikasketetan gaur egungo euskararen egoera aurkeztu nahi
|
dugu
artikulu honetan. Osasun zientzietako graduen euskarazko eskaintza ez da homogeneoa, batzuetan dena euskaraz ematen den bitartean (erizaintza, fisioterapia), beste batzuetan ez baita lortu guztiz euskaraz eskaintzea (medikuntza, odontologia, farmazia).
|
2019
|
|
Laburpena. gaur egun munduan hitz egiten diren 7.000 inguruko hizkuntzen artean, 2.500 gutxi gorabehera galzorian daudela jotzen da. adostutako zenbaki hori oso zalantzan jarri
|
dugu
artikulu honetan, uste baitugu heriotza arriskuan dauden hizkuntzen kopurua behetik kalkulatuta dagoela, zeren eta soilik hizkuntzen %5 baino gutxiago igo daitezke esparru digitalera. artikulu honetan arrakala digitalak sortutako hizkuntzen heriotza masiboaren ebidentzia aurkeztuko dugu. • Hitz gakoak:
|
2022
|
|
Lau ataletan banatu
|
dugu
artikulu hau. Lehenik, oinarrizkoenera joko dugu, hots, erabilerara; batez ere datuak eta horiek sortutako gogoeta batzuk jasoko ditugu.
|
2023
|
|
Eta, hain zuzen, datozen urteetan lorpen horiek indartu eta ikusgarri egiteko beharra daukagula sinisten
|
dugu
artikulu hau idatzi dugunok. Euskararen normalizazioan salto kualitatiboa emateko beharra daukagu, jakina denez, baina baita salto kualitatibo hori ematen ari garela sentitzekoa eta ikustekoa ere.
|
|
Laburpena. Euskaralditik abiatu
|
dugu
artikulu honetan jaso dugun irakurketa, baina ez gara Euskaraldiaz arituko. Ekimenetik ikasi dugunaren arabera, euskararen normalizazioan paradigma aldaketarako gako izan daitezkeen zenbait aldagai bildu nahi izan ditugu.
|