Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎Bestalde, badira ipuin gehienetan errepikatzen diren irudi ugari ere: musika, esaterako, oso presente dago bere ipuinetan (ez dugu ahaztu behar idazlea bera musikaria ere badela); kafea (bizigarria); bidaia, kotxea (ihes egitea, ilusioaren bila);...
‎hau da, narratzaile autodiegetikoari bidea zabaltzen dio. Hala ere, ez dugu ahaztu behar, hasieran estradiegetikotzat izan dugun narratzailea, istorioaren amaieraren arabera, intradiegetikotzat eta autodiegetikotzat badugu, pertsonaiek hitza hartzean maila metadiegetikoan mintzatzen arituko liratekeela.
2007
‎Bertako criolloen pentsamoldean, estantzietan zaldi gainean abeltalde erraldoiak gidatzen zituenari gehiago irizten zitzaion, behi otzanen aurrean burua makurtzen zuenari baino; horrexegatik esnegintzarako tanbo gehienak, guztiak ez esatearren, atzerritarren eskuetan zeuden, euskaldunenetan gehienbat. Bukatzeko, ez dugu ahaztu behar hiriaren hazkunde demografikoaren ondorioz, 1880tik aurrera hiribilduaren hedadura hirukoiztu egin zela, eta hasiera batean hiritik aldendurik zeuden tanboak eraikuntza berriez setiatuta geratu ziren.
2008
‎3. " Ez dugu ahaztu behar gurea hizkuntza gutxitua dela, ez gaudela egoera sano batean. Euskararen beraren premiak, askotan, ez dira literaturarenak.
‎Hortaz, pentsa daiteke ikuspegi berritzailearen abantailarik garrantzitsuena dela daukan praktikotasuna edo, beste modu batean esanda, erabilgarritasuna. Ez dugu ahaztu behar errazagoa izango dela ikaslearen motibazioa bide honetatik sustatzea (liburuei buruzko aurkezpenak, eztabaidak, manipulazioak... eginez) eta ez eduki teorikoen bidetik (betiko eskema zaharkituei jarraituz, autore kontsakratuen sarritan denboran urrun eta gazteen kezketatik urrunago daudenenbizitza eta obrari buruzko datu isolatuak ikasaraziz).
2021
‎" Bestalde, bai diziplinartekotasuna, bai proiektuetan oinarritutako irakaskuntza, zein gainerako metodologia aktiboak aukera ederra izan daitezke literatura ikastetxeetan lantzeko. Ez dugu ahaztu behar literatura gizartearen isla dela, eta, beraz, gai ugari hartzen ditu bere baitan. Horrek diziplina edo jakintza arlo diferenteekin batera lantzeko zubiak eskaintzen dizkio, baita ikasleengana iristeko eta hauei eragiteko aukera ere".
‎Irakurketa horretatik abiatuz, euskal literaturaren merkatuan eta horrek ikastetxeetan dituen ondorioetan sakontzeko interesgarria izan daitekeen bereizketa terminologiko eta kontzeptual batera eramaten du gaia: " Ez dugu ahaztu behar literatura gauza bat dela eta liburugintza beste bat, eta liburugintza negozio bat da, izan kanonikoak, izan azken bi hiru urteetan ateratako nobedadeak edo enkarguzko liburu horiek" (IEE1). Liburu" pop edo popularrak etengabe" sortzeko joera kritikatzen du elkarrizketatuak, baita klasikoetan arreta edo mira osoa jartzea ere, eta gehienek" liburugintzaren negozioari erantzuteko helburua" dutela dio modu kritikoan, eta era berean, ez dietela" ikasleen beharrei erantzuten".
‎" Azken 5 urteetan, sekulako abiadan dator beste irakurketa mota bat, ya erabat nagusia dena, eta ez dagoena lotuta paperarekin baizik eta beste gailu batzuekin. Eta ez dugu ahaztu behar beste gailu horiek [telefono mugikorrak] debekatuta daudela gela askotan, eta ezin da sakelekoan, ordenagailuan edo tabletan irakurri. Hori ez da kontenplatzen; kontenplatzen da beti papera.
‎" XXI. mendeko ikasleentzat ari gara, hori ez dugu ahaztu behar. Saiatzen gara ikaslea erdigunean jartzen eta behar duenaz galdetzen eta hausnartzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia