2000
|
|
Bestalde, badira ipuin gehienetan errepikatzen diren irudi ugari ere: musika, esaterako, oso presente dago bere ipuinetan (ez
|
dugu
ahaztu behar idazlea bera musikaria ere badela); kafea (bizigarria); bidaia, kotxea (ihes egitea, ilusioaren bila);...
|
|
hau da, narratzaile autodiegetikoari bidea zabaltzen dio. Hala ere, ez
|
dugu
ahaztu behar, hasieran estradiegetikotzat izan dugun narratzailea, istorioaren amaieraren arabera, intradiegetikotzat eta autodiegetikotzat badugu, pertsonaiek hitza hartzean maila metadiegetikoan mintzatzen arituko liratekeela.
|
2007
|
|
Bertako criolloen pentsamoldean, estantzietan zaldi gainean abeltalde erraldoiak gidatzen zituenari gehiago irizten zitzaion, behi otzanen aurrean burua makurtzen zuenari baino; horrexegatik esnegintzarako tanbo gehienak, guztiak ez esatearren, atzerritarren eskuetan zeuden, euskaldunenetan gehienbat. Bukatzeko, ez
|
dugu
ahaztu behar hiriaren hazkunde demografikoaren ondorioz, 1880tik aurrera hiribilduaren hedadura hirukoiztu egin zela, eta hasiera batean hiritik aldendurik zeuden tanboak eraikuntza berriez setiatuta geratu ziren.
|
2008
|
|
3. " Ez
|
dugu
ahaztu behar gurea hizkuntza gutxitua dela, ez gaudela egoera sano batean. Euskararen beraren premiak, askotan, ez dira literaturarenak.
|
|
Hortaz, pentsa daiteke ikuspegi berritzailearen abantailarik garrantzitsuena dela daukan praktikotasuna edo, beste modu batean esanda, erabilgarritasuna. Ez
|
dugu
ahaztu behar errazagoa izango dela ikaslearen motibazioa bide honetatik sustatzea (liburuei buruzko aurkezpenak, eztabaidak, manipulazioak... eginez) eta ez eduki teorikoen bidetik (betiko eskema zaharkituei jarraituz, autore kontsakratuen sarritan denboran urrun eta gazteen kezketatik urrunago daudenenbizitza eta obrari buruzko datu isolatuak ikasaraziz).
|
2021
|
|
" Bestalde, bai diziplinartekotasuna, bai proiektuetan oinarritutako irakaskuntza, zein gainerako metodologia aktiboak aukera ederra izan daitezke literatura ikastetxeetan lantzeko. Ez
|
dugu
ahaztu behar literatura gizartearen isla dela, eta, beraz, gai ugari hartzen ditu bere baitan. Horrek diziplina edo jakintza arlo diferenteekin batera lantzeko zubiak eskaintzen dizkio, baita ikasleengana iristeko eta hauei eragiteko aukera ere".
|
|
Irakurketa horretatik abiatuz, euskal literaturaren merkatuan eta horrek ikastetxeetan dituen ondorioetan sakontzeko interesgarria izan daitekeen bereizketa terminologiko eta kontzeptual batera eramaten du gaia: " Ez
|
dugu
ahaztu behar literatura gauza bat dela eta liburugintza beste bat, eta liburugintza negozio bat da, izan kanonikoak, izan azken bi hiru urteetan ateratako nobedadeak edo enkarguzko liburu horiek" (IEE1). Liburu" pop edo popularrak etengabe" sortzeko joera kritikatzen du elkarrizketatuak, baita klasikoetan arreta edo mira osoa jartzea ere, eta gehienek" liburugintzaren negozioari erantzuteko helburua" dutela dio modu kritikoan, eta era berean, ez dietela" ikasleen beharrei erantzuten".
|
|
" Azken 5 urteetan, sekulako abiadan dator beste irakurketa mota bat, ya erabat nagusia dena, eta ez dagoena lotuta paperarekin baizik eta beste gailu batzuekin. Eta ez
|
dugu
ahaztu behar beste gailu horiek [telefono mugikorrak] debekatuta daudela gela askotan, eta ezin da sakelekoan, ordenagailuan edo tabletan irakurri. Hori ez da kontenplatzen; kontenplatzen da beti papera.
|
|
" XXI. mendeko ikasleentzat ari gara, hori ez
|
dugu
ahaztu behar. Saiatzen gara ikaslea erdigunean jartzen eta behar duenaz galdetzen eta hausnartzen.
|