2001
|
|
–Egia, atea irekita laga! –gogoratu da orduan Arrillaga– Telefonoak jotzen badu ez
|
dugu
adituko bestela!
|
2002
|
|
Etorkizunari begira, faktore bakoitzak UPV/EHUrekiko jokamolde arrasdesberdina izan dezakeelako, bi puntutan banatu
|
dugu
aditzera eman nahi duguna.Hasteko UPV/EHUko irakasleei gonbitea egingo diegu, eta ostean UPV/ EHUtikkanpoko irakasleekin elkar lanean aritzeko deia egingo dugu.
|
2003
|
|
Beroaren aurka egiteko modurik eraginkorrenetako bat etxean aire girotuko sistemak instalatzea da. Gailu horiek konektatzean, kontuan izan behar
|
dugu
adituek gomendatzen dutela etxe barruko tenperaturak hamar graduko aldea izan behar duela kanpoaldekoarekin alderatuta. Hainbat hozte sistema elektriko daude.
|
2005
|
|
Atzeraturik gabiltza gure idazle kazetari zaharren ezagutzan. Gaitz erdi jakingura ernatuxe bada azken urteetan, zeren, oraindik ere, batean euskal kazetaritza zaharrak ez daukala ia ezer erakustekorik, bestean tradizio urria dugula... eta zer ez
|
dugu
aditzen. Ezagutzen ez dituztenek Hiriart Urruti, J. Etxepare, B. Adéma, dAbbadie, J. Saint Pierre, Zerbitzari, Otsobi, Kirikiño, Lizardi, Larreko, Manezaundi, Lafitte etab. hobe lukete tradizio horretako zerbait irakurri, adibidez Klasikoak (Euskal Editoreen Elkartea) bildumako
|
2008
|
|
Esandakoagatik guztiagatik zalantzatan jarri behar
|
dugu
adituek administrazioko hizkerari buruz egiten duten definizioa: beraien ustez, teknolektoa da administrazioko hizkera, eginkizun berezietarako aldaera, adituen arteko komunikaziorako tresna, erabilera esparru jakina (Administrazioa) eta berezko ezaugarriak (esamoldeak, terminologia...) dituena.
|
|
–AGO atzizkia adjektiboei eta aditzondoei10 eransten zaie, konparazioa adierazteko. Konparazioan, A ren ezaugarri bat ematen
|
dugu
aditzera, horre tarako, B ren ezaugarri beraren maila oinarri hartu eta koska erantsita:
|
|
Oinarri hori, AGO konparati boarekin ari garenean,[... BAINO] perpausaren bidez ematen
|
dugu
aditzera.
|
|
Baina erakutsi eta adierazi egiten du; eta horrela, gu geu gara izenari esanahia ematen diogunok: guk adierazten dugu zerbait, guk ematen
|
dugu
aditzera zer edo zer, guk esan nahi dugu zerbait... Eta beti, norbaiti eta noizbait.
|
2011
|
|
Ariztondoren hitzetan, «Gernikako bonbardaketaren arbolak Bizkaiko bonbardaketen basoa ezagutzen lagunduko digu».Gertaeretan izan zirenen sentimenduak azaleratuz kontatuko dute, ia ahaztuta den herrien historiaren zati hori. 33 herriotako bakoitzean, gazteek osaturiko lan talde bat bilduko dute; izan ere, Egoitz Rodriguez filmaren zuzendariak adierazi duenez, «gazteen begiradatik abiatuz emango
|
dugu
aditzera gertatutakoa». Lan taldeek jakintza artistikoen bidez jasoko dituzte testigantzak.
|
|
06:00 Eguna ahalik eta gehien aprobetxatzearren, goizeko seietan jarri genuen iratzargailua. Erlojuko lehen alarmak jotzen du, baina, hain lehertuta gaude, ez
|
dugu
aditzen.
|
|
06:10 Erlojuko bigarren alarmak jotzen du, baina hain lehertuta gaude, ez
|
dugu
aditzen.
|
|
06:20 Erlojuko hirugarren alarmak jotzen du, baina hain lehertuta gaude, ez
|
dugu
aditzen.
|
|
06:30 Erlojuko laugarren alarmak jotzen du, baina hain lehertuta gaude, ez
|
dugu
aditzen. Lagun filipinarrak alarma guztiak aditu ditu erreskadan, eta gure gorputzak bortizki astinduz iratzartzen gaitu.
|
|
Achucarro
|
dugu
adituen tartean, azken tesiaren alde [13]:
|
2012
|
|
euskal literaturaren sisteman egiten diren idazleen hierarkizazio prozesuak (alegia, erdigune eta periferien eraketa prozesuak). Hortaz, atal honetan ezagutuko
|
dugu
adituek zein hutsune eta erronka ikusten dituzten prozesu horietan.
|
2013
|
|
herriaren gainean tontor xumeak eta ez hain xumeak daude, eta errekasto biziak norgehiagoka aritzen dira bederatzi errotetara elikagai preziatua eramateko gogoz. Gaur egun, haatik, errotarriak geldirik daude, eta uraren harrabotsa baino ez
|
dugu
adituko. Azkaine abiapuntutzat hartuta, zirkuitu interesgarria osatuko dugu Arraioko ibarraren gainean dauden hiru tontortxo igota.
|
|
Egiteko horretan, hots, esatari norentzakoen arteko elkarrizketa bideratzeko orduan, enuntziatu parentetikoek zeresanik badutela adibideen bidez frogatu eta agerian jartzen saiatuko gara. Baina aurrera joan aurretik «enuntziatu parentetikoa» diogunean, zer eman nahi
|
dugu
aditzera?
|
|
Harvardeko Unibertsitateko epidemiologia irakaslea den Eric Rimm doktoreak azaltzen duenez, beti ezin dugu fidatu asetasun mekanismoarekin, «beteta» noiz gauden argitzeko. Elikagai goxoen eskaintza handiari kaloria gehiegi hartzen lagun diezaioketen beste faktore batzuk gehitzen badizkiogu, adibidez, bazkalondoan bazkaldu edo plazer bidez jan (eta ez goseari erantzunez) ulertuko
|
dugu
adituek zergatik nabarmentzen duten «hasi aurretik» (bazkaltzera). Brian Wansink, gose eta asetasun mekanismoen kontrolean aditu handienetakoa den Brian Wansink, honako hau da:
|
2014
|
|
Aipatu harreman zuzen hori adierazteko ez
|
dugu
aizu, aizan markatzailebesteratzailerik ikusi. Tu, erdal izenordaina bai, baina beti E' ren eta beinga renondoan konbinazioa osatzen.
|
2015
|
|
Horiek sinesteko, predikadoreek eta gezur saltzaileek lan asko egin behar dute, argi dago, baina adituen kasua ere ez da hain urrun geratzen, formei dagokienean bederen. Ezagutza aberatsa behar
|
dugu
adituak uler ditzagun, hori denok dakigu. Demagun ez dakizula klima aldaketaren ñabarduren inguruko ezer, hura ona ala txarra den.
|
|
Lehen ere erran
|
dugu
adituen taldeko kideak hautatzeko orduan ez dela ezein irizpide estatistiko erabili, eta horrek nabariki mugatzen duela talde horren «ordezkaritasuna», jendarteko ezein kolektibo edo talde osori begira. Horregatik, talde horri ez diogu egotzi nahi hizkuntz erabiltzaile helduagoen eta adituagoen ordezkaritza zehatza; ez dugu ondorioztatzen ahal ikerketa honek erakusten duenik harako «zenbat eta adituago/ helduago, orduan eta atzerakarga txikia (go) aren zaleago» bezalako baieztapen osokorik.
|
|
Ez dio jasotakoaren iraganari begiratuko, ez aukeren zurrunbilo lasterrari bezainbeste, bederen. Horregatik ere, ez da identitateaz hitz egingo, dagoeneko hainbatek" identitate estrategiez" baino ez dute hitz egin nahi, eta hemendik gutxira, identitate biziraupenerako taktiken autua baino ez
|
dugu
adituko.
|
2016
|
|
Langabeziarekin eta ehun produktiboarekin uztar daitekeen titulazio batekin hasi nahi genuen, eta euskaraz eskaintzeko zailtasun gehiago duela dioen mitoagatik ere aukeratu dugu. Azterketa eginda, ikusi
|
dugu
adituak badaudela, irakasleak eta tutoreak badirela.
|
|
Nori ez
|
dugu
aditu: «Hobe du eskualdun gaztea Nevadako edo Kaliforniako mendietan, Pariseko karrika ederretan jauskil edo han kazola garbitzen».
|
|
Gogoratuko duzuenez azken egunean bukatu genuen autore aurre postmodernoen teoriaren eztabaida eta gaur eztabaidatuko
|
dugu
Aizu, autora igoko zara?
|
|
Jadanik ere, eta aspaldian, entzuten da ederrik! Zonbat aldiz ez
|
dugu
aditu gaizki egile frango ez direla aski zigortuak! Denbora berean gutarteko norbaitek huts ttipiño bat egin eta ederki gostatzen zaiola askotan!
|
2019
|
|
Gure betiko konjugazioa, perifrastikoa, izan zen indarrean zutena eta partizipioak lortzeko prozedura izan zen erabiltzen zutena. Horregatik, baieztatu
|
dugu
aditzetan aditzoinak izan zirela lehendabiziko formak eta, hurrengoak, partizipioak. Beraz, eta harira itzuliz, erran behar dugu ekar dela betiko aditzoina.
|
2020
|
|
Hekimen elkartea sortzearen arrazoi nagusietako bat euskarazko hedabideen arteko elkarlana sustatzea izan zen eta hori izan da urte hauetan guztietan gure izatearen arrazoi nagusietako bat. Zentzu horretan, ez
|
dugu
adituen beharrik elkarlana aurrera egiteko funtsezko elementua dela jakiteko baina Bartzelonako bileretan elkarlanaren ideiak beste dimentsio bat hartu zuela esan dezakegu, izan ere, behin eta berriro agertu den ideia izateaz gain, datozen erronkei aurre egiteko ezinbesteko elementu gisa azaldu zaigu, ohikoak ez diren eremu edo ikuspegietatik gainera.
|
|
Ahal
|
dugu
Aizu, badakit hau aitzakiatzat hartuko duzula baina ez dut inorekin jatorra izan nahi.
|
2021
|
|
Ez omen du gobernuak hobenik, hori aski errepikatua zauku. Bestenaz ere gobernuak gutarteko jendea nahi omen du lagundu, hori ere zonbat aldiz ez
|
dugu
aditzen, eta hain xuxen irabazi apalenak doi bat goitituko dira urrian, hori gobernuari esker bistan dena, SMIC delakoari emendatzeño bat segurtaturik.
|
|
Gudukariak multzoka dire geroztik hunat agertu (Oxobi); Ordea oztu ezkero, gogortzen da, ta mallukariak ezin du besterik, ezpada nekatu alperrik burua (Mogel); Laguntzat dituztela eiza zaunkariak billatu ta iltzeko eper ta erbiak (Mogel). Mota honetako eratorrietan adjektibo balioa ere har dezake ari atzizkiaz sortutako hitzak; izen baten ondoan aurkituko dugu, eta izen horrek adierazten duena ‘mokoka’, ‘muturka’, ‘zaunka (z) ’ aritzen dela ematen
|
dugu
aditzera: Batek asmatzen du formula mailukari bat eta denak formularekin mailuka gure buruon gainean (Azurmendi); Senar emazte mokokariek hainitz haur izaiten omen dituzte (Larzabal); Geldi ago zoro ori!
|
|
Norbaitek integrista airea duela esatean, adierazten dugu integristek duten bezalako airea, itxura, tankera, duela. Edo norbaiti buruz kokolo aurpegia duela diogunean, haren aurpegia kokoloena bezalakoa dela ematen
|
dugu
aditzera. aberats itxura, administrazio kutsu, aingeru antz, antzinate kutsu, artobero usain, baserri antz, bertsolari fama, bihurri antz, desafio kutsu, diru usain, dotore antz, epel antx, festa usain, garaje itxura, gaztaina kolore, gordin kutsu, harro haize, haserre itxura, inozo planta, integrista aire, itzulpen kutsu, jainko itxura, kokolo aurpegi, liberal fama, lur kolore, maitasun itxura, ...
|
|
23.5.3.2f Adierari dagokionez, beste norbaiten esanari egiten diete erreferentzia omen eta ei morfemek. Esaten duguna beste norbaiti entzuna dela ematen
|
dugu
aditzera kategoria funtzional horien bidez. Omen, beraz, ebidentzialitatearen barnean kokatu behar da; zehazki, baieztapen bat bermatzen duen informazio iturria (ebidentzia) esanezkoa dela nabarmendu nahi denean erabil daitezkeen marken artean (Etxepare 2010; Jendraschek 2007; Zubeldia 2011, 2013; Korta & Zubeldia 2014). Baina ez gaude behartuak omen erabiltzera inori entzuna errepikatzen dugun bakoitzean.
|
|
Maider irakasle dago Cambridgen/ Maider irakasle (a) da Cambridgen. Egon hautatzean, aldi baterako lanbidea dela ematen
|
dugu
aditzera; izanek, aldiz, Maiderren lanbidea zein den adierazten du (eta bide batez, zein den bere lanlekua).
|
|
Hori bai, ‘zertarakoa’ adierazten duen osagarria eskatzen dute. Zerbait handiegia dela esaten badugu, adibidez, ‘zerbaitetarako’ dela handiegia ematen
|
dugu
aditzera. Osagarri hori agerian eman gabe uzten da zenbaitetan, baina inplizituki hor da.
|
|
Esateak balio badu, esan dezagun Xabier Etxaniz Rojo idazleak eta Maite Arroitajauregi Mursego k estreinatu dituztela gorago aipatu bi atalok. " Gainerakoan, edukiei dagokienez, ohiko gaiak lantzen jarraituko
|
dugu
Aizu! n, hau da, kultura, gizartea, kirola, euskara, bitxikeriak...". Edukiok euskara ikasten ari direnentzat berariaz moldaturik ari dira beti," euskara ikasteaz batera, euskal kultura ezagutzeko bideak zabalduz", aldizkariaren koordinatzaile Mitxelenak adierazi digunez.
|
|
Seietan, banaka banaka miatu gaituzte. Irainik ez
|
dugu
aditu beharrik izan, hala ere. Milizianoek soldagailu bat hartu eta bi kutxa gotor ireki dituzte.
|
|
§III, IV) nahiko aurreratua dago euskaraz. Esana
|
dugu
aditzek[+ konkretua] bezalako azpikategorizazio zabal bat aukeratzen dutela batez ere izenak adiera fisikokoak direnean (pilota bota/ #maitasuna bota), baina bestetik esan liteke bertsoak bota bezalakoen kasuan sintaxi urraketarik egon gabe ere izenaren menpe geratzen direla semantikan, bertsoak bota/ besarkada bota/ #laztana bota bezalako irudizko adierak gauzatzen (ez) direnean.... Horrela, maila batean edo bestean," ahoz esan edo kantatu" egiten diren gauzen izenen klase bat dugu" nagusi", baldin eta bota aditzak" abiadura handiz bidali" adiera fisiko horretatik kanpo egingo badu.
|
2022
|
|
Sentitzen dut Martintxo, gure aspaldiko ipuin zaharretako heroia, baina zuk egin ez zenuena plazer handiz egingo dugu guk gaur (barikua), hemen (Eliseo Soroetan), gauez. Guk, Deabruak berak eskatzen badigu hamahiru ahoskatzeko, aho betez emango
|
dugu
aditzera gurean hamahiru badirela, nahiz eta euskal kantagintza berritu zutenen hezur sakratuak dardaraz hasi lurpean.
|
|
Eta zenbat aldiz ez ote
|
dugu
aditu edo, paretetan, irakurri pobreek ez daukatela aberririk?
|
2023
|
|
[Larrun ak jarraitzen du: ' gaizkiaren hutsaltasuna' eta beste hainbat termino gaur egunera ekartzeko ahaleginean, mahai ingurua osatu
|
dugu
adituekin; eta horrez gain, Hedoi Etxarteren iritzi artikulu interesgarria daukagu]
|