Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Hori, tomatea edo lekak bezalako landareetan modu naturalean gertatzen dena, aprobetxa liteke mantenugai gutxiko lurzoruetan nekazaritzako produktibitate handiagoa lortzeko? Ikertzaileek baietz uste dute, eta moldaketa horrek landarean zer seinale eragiten duen ulertzen saiatzen dira —batzuetan egokitu egiten baita, eta batzuetan ez—, eta erantzun horretan zer genek parte hartzen duten ulertzen saiatzen dira. Horrela, ezagutza hori bioteknologia tradizionalean nahiz ingeniaritza genetikoan aplikatu ahal izatea espero dute.
2010
‎Bere eskua zure begientzat bakarrik da beraz: bulldozerrek etxeak nola botatzen dituzten ikusten duzu, amaren beldurra entzuten duzu, inbasioaren logikak nola funtzionatzen duen ulertzen saiatzen zara...
2012
‎lanean aritzea egitea da eta egitea eskuz jardutea da. Portaera bat aztertzea edota paziente batek gomendatu zitzaiona zergatik egin ez duen ulertzen saiatzea ez dira, itxuraz, laguntzaile lanbidearen berezko elementuak. Berdin dio paziente bati gauzak nola esaten zaizkion, edukazioz esaten bazaizkio; garrantzitsuena da gernu poltsak behar bezala aldatzea, ohean zimurrik ez agertzea eta pazientea garbi egotea.
‎Txakur batek handiagoa du ikasteko gaitasuna bizitzako lehen hilabeteetan, zenbat eta handiagoa izan, orduan eta zailagoa izango da hura maneiatzea eta bizikidetzako oinarrizko arauak betearaztea. Zakurrak nola pentsatzen duen ulertzen saiatu behar da. Berak ez ditu arauak ulertzen, ez baitaki zer diren, ez zertarako balio duten.
‎Zenbat eta handiagoa izan, orduan eta zailagoa izango da hura maneiatzea eta hari bizikidetzako oinarrizko arauak betearaztea. . Zakurrak nola pentsatzen duen ulertzen saiatu behar da. Berak ez ditu arauak ulertzen.
2014
‎4 Besteak zer sentitzen duen ulertzen saiatzen naiz.
2016
‎Haurtxoaren jarduera autonomoa. Zer egiten duen eta zergatik egiten duen ulertzen saiatzea oso baliagarria da jakiteko zein den haurtxoaren errealitatea.
2017
‎“Bai” esan dute Iñigo Etxeberriak eta Axik batera; eta gero, altxatu ondoren, elkar besarkatu dute. Josebak utzi egin dio Axiren oroimenaren funtzionamendua ulertzeko ahaleginari; gainera, jada dadoak boteak direnez ez du inporta, baina iraganeko jendea eta gertakariak gogoratzeak patroi zehatza jarraitzen ote duen ulertzen saiatu bada ere, ez du ulertzen Axik noiz gogoratzen duen istripu aurretiko jendea eta noiz ez. Neurologoak printzipioz aurretiko guztia –“denok gogoratuko genukeena” xehatu zion– gogoratu lukeela azpimarraturik, oroitzapenak sortzea, sendotzea eta gogoratzea emozioekin lotuta dagoela azaldu zion –Josebak TED hitzaldi hartatik gerora zehatzago ikasi zuen zerbait–; horregatik galdetu dio bere buruari zergatik ez duen Axik Maite Iturbe ezagutu eta zergatik bai Iñigo Etxeberria hau; zergatik ez Felix Linares eta bai Almudena Cacho.
2018
‎Gilek maiz jorratu izan du arte kontzeptuala, eta, oraingoan, aitorpen berezia egingo dio etxetik gertu duen irla kutunari; kondomeinuari buruzko gogoeta artistikoa egin nahi izan du azken proiektuan: " Metafisikoki edo kontzeptualki aztertuta, Irunen inposatua dugun muga horrek niretzat zer esanahi duen ulertzen saiatu naiz". Artistikoki islatu nahi izan du uharteak mugaren alde batetik bestera egiten duen saltoa, eta Crossby izena jarri dio momentu horri otoi egiten dion artelanari.
2019
‎Ez dut ondo ulertzen fede hitza. Ni bakarrik, neure kasa, hitz horrek zeren antza duen ulertzen saiatzen naiz. Aitaren esanetan tristura zahar baten bukaera da, edo horrelako zerbait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia