Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2001
‎Ekarpen hoirek ondoko hau demostratzera zeuden zuzenduak: 2H ikastenduen ikaslearen jarreraren garrantzia 2H hori sostengatzen duen talde etnolinguistikoarekiko, hizkuntza horretako arrakasta azaltzeko, ikaslearen hizkuntz gaitasunaren eta inteligentziaren gainetik.
‎3 Azkenik, ukipena kontuan izanik, 2H duen taldearekiko gertutasuna aldatuegin daiteke estatus politiko linguistikoaren baitan. Horrela, hizkuntzaofizialak ikasteko arrazoiak arras desberdinak dira, atzerriko hizkuntzarenjabekuntzan agertzen diren orientazioen arabera.
‎Euskararenerabilera eta horrek dituen funtzioak aztertzeko, ondorengo mailak hartu dirakontuan sare sozialean (Espi, Azurmendi eta Arratibel, 1993; Arratibel, 1999): 1) Gertuko sarea: gizabanakoak normalki interakzionatzen duen taldea, familia, lagun eta ezagunekin egiten duen euskararen erabilera; maila honetan gurasoak, bikotekidea, seme alabak, lagunak, lehengusuak, bizilagunak, lankideak eta ikaskideak sartzen dira; 2) Urrutiko sarea: ezezagunekin egiten dituzten kanpo erabilerak, eguneroko interakzio zirkulutik kanpo daudenak eta erlazio urriagokoak; maila horretan sartzen dira:
2002
‎<http://pymes.wanadoo.es/ mundo/ radio7>. Era berean, Tele 7 izeneko tokiko telebista irratia kudeatzen duen talde berean dago kokatuta.
‎iritzi bat plazaratzen du beste guztien gainetik. Horretara, iritzi publikoa talde baten iritziaren bozgorailua da; eta, bozgorailurik ez duen taldeak, bere zerbitzuan hedabiderik ez daukan taldeak, bere iritzia publikoaren aurrera eramaterik ez duen taldeak, iritzirik ere ez du.
‎iritzi bat plazaratzen du beste guztien gainetik. Horretara, iritzi publikoa talde baten iritziaren bozgorailua da; eta, bozgorailurik ez duen taldeak, bere zerbitzuan hedabiderik ez daukan taldeak, bere iritzia publikoaren aurrera eramaterik ez duen taldeak, iritzirik ere ez du.
2005
‎Bertan pertsonen izenak, telefonoak, helbideak, etab.agertzen ziren. Egun horietan ere, gatazkan eragin handia izan duen taldea jaiokoda: –Betiko Alardearen Aldekoak?
‎Tradizioaren eraikuntzaren atzean sarritan botereen arteko lehia da ezkutatzen dena. Zentzu horretan, botere gehien duen taldeak tradizioaz duen bere ikuspegia gailentzea lortzen du. Iraganeko zenbait elementu jakin aukeratzen dira, baina azkeneko emaitza etahelburuak guztiz berriak izaten dira, eta beti interes zehatz batzuk daude historiareneta tradizioaren irakurketa honetan.
‎ikastetxe bakoitzak bere proiektua egitekotaldekideak aukeratu behar ditu irakasle, ikasle eta gurasoen artean, eta ikastetxekotalde guztiak ordezkaturik egongo dira (Guraso Elkarteko ordezkariak, OrdezkaritzaOrgano Gorena, Klaustroa, zikloak...). Proiektua sortuko duen taldeak kide bakoitzakordezkatzen dituen iritziak eta proposamenak jasoko ditu. Proiektuaren zirriborroaegin ondoren, ikastetxeko talde bakoitzak eztabaidatu eta emendakinak egingodizkio, Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua demokratikoki erabakitako agiria baita.
‎Prozesu hau ez da aldaezina, egokia ikusiz gero, hasiera batean planifikaturiko jarduerak aldakorrak eta malguak izan daitezke. Memoria bideratzen duen taldeak, beraz, egin beharreko zereginen norabidea alda dezake. Horrelako erabakiak hartzeko, Memoria bideratzenduen taldea biltzea (hilean behin, adibidez) komenigarria izango litzateke.
‎Rolen eredua: erabakia hartu behar duen taldeko kideek rol bat jokatzen duteerabakia hartzeko. Pertsona batek pertsona baikorraren rola jokatuko du, besteak ezkorraren papera(, deabruaren abokatua?) eta beste kide batekmoderatzaile papera jokatuko du.
‎talde batek besteari irtenbide zehatzak inposatzen dizkionean. Zerbait inposatzen duen taldeak, etorkizunean, beste aldearenmendekua jaso dezake (konkista edo garaipenaren ikuspegia).
2006
‎Alabaina, baieztapen hori, itxuraz hain argia eta zehatza dena, apur bat iluntzen da kontuan hartzen badugu publizitate sorkuntzetan oso ohikoa dela obraren sorkuntza zenbait pertsonari egokitzea, babesturiko obran integratuko diren izaera ezberdineko ekarpenak egiten baititu pertsona bakoitzak. Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea. Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa.
2007
‎toxikotasun ezezaguna duten substantziei, aurretik ikertuakizan diren substantzien batez besteko toxikotasunari dagokion lehenespenezko balioaesleitzen zaie. Substantzia, jada arrazoizko substantzia kopuru bat ikertua duen talde kimikokopartaidea bada, orduan, batez besteko toxikotasuna talde horretatik ateratzen da, batez bestekoorokorra atera beharrean.
2008
‎Kooperatiba mota guztiak «pertsona izaera duten enpresatzat» hartzen dira, enpresaren jabetza lan edo industria ekarleei ematen baitiete. Baina lankooperatibetan baino ez zaio jabetza hori menpeko lanari ematen, erabakitzeko gehiengoaren gaitasuna duen talde gisa.
‎Bestalde, setgid bita setuid antzekoa da, baina taldearen babesei dagokie, helburua berdina izanik, babesak modu kontrolatuan saihestea hain zuzen. Beraz, setgid bita aktibatuta duen exekutagarria bere exekuzioan zehar exekutagarriak esleituta duen taldearen baimenekin arituko da.
‎Erabiltzailea zenbait taldetako partaidea izan arren, momentu batean talde bakar bat du esleiturik. Kontuan sartzean, saioaren hasieran alegia,/ etc/ passwd fitxategian zehaztuta duen taldea esleitzen zaio erabiltzaileari.
‎Hori dela-eta, Unix sistemetan azaldu den setgid izeneko bit berezia erabili ohi da partekatutako fitxategi azpisistemaren erro katalogoan. Hala egiten denean, besterik esaten ez den bitartean, azpisisteman sortzen diren fitxategi guztietako taldea katalogo horrek esleitutakoa izango da, sortzen duen erabiltzaileak momentuan esleituta duen taldeari kasu egin gabe eta newgrp komandoa erabiltzeko beharrik gabe.
2009
‎Erantzukizun moral etaetikoa ez da soilik norbanakoaren esperientzia bortitzaren bizipenetara mugatzen, izaera kolektiboa du. Horrela, Argentinako atxilotu eta desagertuen inguruan lanegin duten hainbat artropologok azpimarratu dute egoera honek aldez aurretikelkar ezagutzen ez zuten desagertutakoen senitartekoengan sortu duen talde kontzientzia bai eta bizi izandako sentimenduen dimentsio kolektiboa (Goddard, 2007, Robben, 2008).
‎Taldekideen ezaugarriei dagokienez, bi aukera posible ditugu: bata, antzeko ezaugarriakdituzten emakumeen taldeak egitea litzake, alegia, etxekoandreen taldeak, lanmunduko arazoak sentitzen dituztenenak etab.; edota ezaugarri ezberdinak dituztenemakumeen taldeak sor genitzake, nahiz eta hauekin lan egitea zailagoa izandaitekeen esperientziarik ez duen talde gidariarentzat.
‎Azken joera horri erantzuteko, ordea, bada besteplanteamendu alternatibo bat egiten duen korrontea. Piluletatik ihesi, emakumeensexu arazoez beste ikuspuntu bat duen talde batek dihardu, hain zuzen, sexuheziketaren bidea eta emakumeen espezifikotasuna azpimarratzen dituena (ikusiKaschak eta Tiefer, 2001). Ikuspegi tradizionaletik urruntzen den beste proposamen hau helarazi nahi diegu irakurleei orri hauetan.
‎Alderantziz, tindaketa kobalenteek konplexu nahiko espezifikoak etaoso egonkorrak ematen dituzte. Batzuetan, mota honetako tindatzaileak koloratzaile erreaktiboak deitzen dira, zelula osagaien funtzio talde zehatzekinerreakzionatzen duen taldea dutelako. Hauek, ez dira orokorrean biologianerabiltzen, bai ostera ehungintza industrian.
‎Heterobifuntzionalek erreaktibo kimikoaren mutur batean amino taldeeilotzeko gaitasuna duen talde funtzionala dute; beste muturrean, ordea, argiarekin erreakzionatzen duen beste talde bat izaten dute. Argiarekinerreakzionatzen duen beste talde hori normalean aril azidan oinarritutakotaldea izaten da, eta argia agertu bezain laster, fotolisiaren bitartez proteinekin era inespezifikoan erreakzionatzen du.
2010
‎Atal honetan Errealitatearen Orientazioa programa lantzeko hiru ariketapraktiko proposatuko dira. Batetik, saioetan landu daitezkeen gai monografikoenzerrenda idatzi behar da; bestetik, hainbat funtzio kognitibo estimulatzeko ariketakprestatu behar dira; azkenik, parte hartzen duen talde bakoitzarentzat (taldeaurreratua, estandarra eta oinarrizkoa) saio bat diseinatu behar da.
‎lanaren ohiko antolaketa taylorista langilea/ lanpostua erlazioan oinarrituta egon da, eta orain langile taldea/ jarduera gunea erlazioa ari danagusitzen. Ordenagailua lagun duen talde teknologia azaldu da, sortakakofabrikaziora ondo egokitzen dena eta diseinuan zein produkzioan erabil daitekeena.Lan taldea «jarduera gune» batez arduratzen da eta, beraz, kide bakoitzak balioanitzekoa izan du produkzioan. Ondorioz ardurak, funtzioak, betekizunak, jarduerak eta abar aldatu egingo dira, eta harremanetarako eta integraziorako modu berriak dituzte.
2011
‎Kopurua ez da funtsezkoa, baizik eta boterearen banaketa eta estatusaren tratamendu ezberdina. 3(?) Gutxiengo terminoa baino, soziologiak, gutxiengoa duen taldea, darabil honelako egoera batean dagoen taldea izendatzeko:
‎Zer12 da gutxiengo linguistiko bat? Nozioak asumitzen du badela osotasun bat eta bera osatzen duen talde bat gutxiengoa dela(?) taldea eta gehiengoa bereizten dituen
2012
‎Ez da aditu, politikari, legegizon edo esker oneko jendeek egindako ahalegin intelektualaren fruitu hutsa. Ez, bortxa, bazterkeria eta biolentzia eguneroko bizitzan jasotzen duen talde edota banako indigenek euren segurtasuna eta eskubideak ahalik eta hoberen defendatzeko egindako ahaleginaren fruitua dugu. Biktimek euren arazoei erantzuteko munduko nazio, estatu eta nazioarteko erakundeei egindako proposamen minimoa, eraikitzaile eta posibilista dugu.
‎Alabaina, baieztapen hori, itxuraz hain argia eta zehatza dena, apur bat iluntzen da kontuan hartzen badugu publizitate sorkuntzetan oso ohikoa dela obraren sorkuntza zenbait pertsonari egokitzea, babesturiko obran integratuko diren izaera ezberdineko ekarpenak egiten baititu pertsona bakoitzak. Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea. Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa.
2014
‎Isozianatoa N= C= O formula duen talde kimikoa da.
‎– Suizidioa galarazten duen talde erlijioso bateko kide dena ez dela suizidatuko: ez da beti egia izaten; ez da gauza bera talde erlijioso bateko kide izatea eta talde horren eskaeren arabera jokatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia