2012
|
|
hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen
|
duen
praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
|
|
hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen
|
duen
praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
|
2017
|
|
euskaraz egiten du= euskalduna esatetik euskalduna= euskaraz egiten du uste izatera pasa bagina bezala. euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktiko kognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen: euskalduna ez zen izango euskaraz hitz egiten zuena, euskaraz hitz egin behar zuena baizik. euskaldunen artean euskaraz hitz egitea izango zen gizalegezko araua. gure ustez inbertsio hau hizkuntza biziberritzeko bitarteko garrantzitsua izan da; zeren eta inguruan predeterminazio objektiborik (soziala eta estrukturala) ez
|
duen
praktika sozialak disposizio subjektiboetan topatu behar baitu non ainguratu eta non bermatu. alabaina, inbertsioa emanda gero, praktika ez da abiapuntua helburua baizik: orduan, euskalduna ez da" euskaraz egiten duena", euskaraz" egin behar duena" baizik. arau hau da euskararen erabilerarako maiz aurreikusten dugun baldintza bakarra. eta horregatik ez da oso harrigarria euskarazko jardunak zenbatu beharrean, euskaldun eta hiztun motak zenbatzeari eman zaion nagusitasuna. baina, hartan hainbat arazo topatzen ditugu, hiru gutxienez:
|
2022
|
|
Joan zen astean egin zen kanpainaren aurkezpena eta, bertan, Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburu Bingen Zupiriak, Donostiako Alkate Eneko Goiak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Hizkuntza Berdintasuneko zuzendari Garbiñe Mendizabalek, Eusko Jaurlaritzako Merkataritza zuzendari Elena Morenok eta merkataritza eta ostalaritza elkarteetako ordezkariek parte hartu zuten. Bingen Zupiria Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak aipatu zuenez, Euskaraldiak proposatzen
|
duen
praktika sozialari jarraipena emateko aukera ematen duen kanpaina ere bada “Ahobizi edota Belarriprest rolean jarraitzeko bidea luzatzeko aukera berri bat da. Abenduan zehar jarraitu ahal izango dena”.
|
|
Horrenbestez, hezkuntza estrategiak curriculumaz arduratu behar du nagusiki. Schools and Social Justice lanean argudiatu nuenez, jakintza babesgabetasun handiena dutenen ikuspegitik antolatzean datza curriculum justizia248 Horrek irauli egiten du egun jakintza pribilegiodunen ikuspuntutik antolatzen
|
duen
praktika soziala. Ez dugu jada existitzen den jakintza alboratzen; aitzitik, hura birkonfiguratu egiten dugu, egungo desparekotasun sozialek ezkutatzen dituzten aukerak mahai gainean jartzeko.
|