2001
|
|
Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara: ikasle bakoitzak erabakiko du ikasitakoa noiz, nola etanorekin jarri behar
|
duen
praktikan.
|
2002
|
|
Ondoren, ipuingintzaren zenbait ezaugarri gogoratzearekin jarraituko dugu, goian aipatutako Larringanen artikuluaren eskutik. Ipuinaren bidez lantzen direnhainbat alderdiren karakterizazio orokorra eskaintzen digu aipatutako artikuluan.Ipuingintza interesgarria dela dio bereganatzen duen komunikazio moduagatik etasuposatzen
|
duen
praktika linguistikoagatik. Komunikazio jarduera bat da eta hizkuntza egitura bat dakar berarekin.
|
2003
|
|
Izan ere, elkarbizitza idealaren praxiak, beste edozein giza produkturekingertatzen den legez, nahigabeko eta etengabeko zailtasunak, akatsak eta hutsuneaksortzen ditu. Jarduera politikoa da jendarteak
|
duen
praktika, autoazterketa kritikoa, arduratsua eta zuzentzailea egiteko; jendarteak praktika politikoan hautematen dituinstituzio sozialak bere egintzaren emaitza gisa eta, horren ondorioz, hautematendu ere lege guztien kontingentzia eta aldagarritasuna. Jarduera politikoak, beraz, jendartearen protagonismoa eta ardura bultzatu behar du:
|
2006
|
|
Kontratuaren objektuaren barnean, publizitatearen errentagarritasun ekonomikoa integratzen
|
duen
praktika bat aipatu behar dugu: kontraprestazioari publizitate kanpainaren arrakasta komertzialarekiko proportzionala den kuota bat gehitzea.
|
2007
|
|
Noski, zuhurki jokatuko ez
|
duen
praktika zientifiko batek I Mota ko akatsen (positibofaltsuen) ekiditea lehenetsiko du, II Mota ko akatsen (negatibo faltsuen) gorakada eraginez.
|
2008
|
|
Hala, prozesaketarako espazio osoa handitzeak ez ditu azaltzen aldaketak (aldaketa bat eragiketaespazioan), Pascual Leonek esango lukeen bezala, eragiketaren automatizazioak baizik, hau da, adinean aurrera egin ahala eragiketa espazioaren eraginkortasun handiagoak, eta horrek, beraz, tarte handiagoa uzten du epe laburreko biltegirako (Case, 1984). Eragiketa mota bakoitzean, haurra eragiketa eraginkortasuna hobetuz doa, eragiketa bakoitzean
|
duen
praktika zehatzari esker, baita heldutasunfaktoreei eta eskarmentu orokorrari esker ere. Caseren ustez, egiturazko aldaketa orokorrak baino, Piagetek proposaturiko ezagutzari buruzko teoriaren antzera,
|
2012
|
|
Bigarrenik, herriak erakusten
|
duen
praktika historikoa, bai kanpoko erasoeinazio moduan erantzuteko eta bai baldintza txarrenetan ere bere burua antolatzekoeta erasoei aurre egiteko, batez ere, eta hau oso garrantzitsua da, bere gaitasunaezerezetik abiatuta benetako estatu operatibo eraginkorrak eratzeko, herriarengehiengoaren sostengua izan duten eta atzerriko inbasio militarren ostean soilikdesagertu diren estatu operatibo eragi... Iraganurrunean, nolabaiteko estatu forma existitu zen; orain, aldiz, eskubide hori indarrezdago debekatuta, eta bi egoera horien arteko kontrasteak agerian uzten du errealitatehistoriko bereizi baten existentzia.
|
|
hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen
|
duen
praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
|
|
hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen
|
duen
praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
|
|
Kontratuaren objektuaren barnean, publizitatearen errentagarritasun ekonomikoa integratzen
|
duen
praktika bat aipatu behar dugu: kontraprestazioari publizitate kanpainaren arrakasta komertzialarekiko proportzionala den kuota bat gehitzea.
|
2014
|
|
Hala nola agency (agentzia) kontzeptua aintzat hartzen
|
duen
praktikaren teoria (ikus Ortner, 2006).
|
2015
|
|
Ebaluatua. Irakasleak ikaskuntzen ebaluaziorako erabiltzen
|
duen
praktiken azpisistema da.
|
|
Erabili den euskarri materialaren instrumentazioa ez da, inondik inora, eskolako jarduera matematikoa determinatzen
|
duen
praktika operatibo bakarra. Izan ere, jarduera horietan zenbakia eta adierazpen aljebraikoak ere erabili behar dira, dagokion mailan.
|
2017
|
|
Batetik, eta labur bada ere, espetxealdiak ekarri dizkion arazoak islatzen ahaleginduko naiz; bestetik, horiei, neurri batean, bederen? aurre egiteko erabili
|
duen
praktiketako batera hurbiltzen saiatuko naiz. Baina, beste ezer baino lehen, Simoneren esperientzia ulertzeko nahitaezkoak suertatzen diren iruzkin batzuk egingo ditut.
|