Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara: ikasle bakoitzak erabakiko du ikasitakoa noiz, nola etanorekin jarri behar duen praktikan.
2002
‎Ondoren, ipuingintzaren zenbait ezaugarri gogoratzearekin jarraituko dugu, goian aipatutako Larringanen artikuluaren eskutik. Ipuinaren bidez lantzen direnhainbat alderdiren karakterizazio orokorra eskaintzen digu aipatutako artikuluan.Ipuingintza interesgarria dela dio bereganatzen duen komunikazio moduagatik etasuposatzen duen praktika linguistikoagatik. Komunikazio jarduera bat da eta hizkuntza egitura bat dakar berarekin.
2003
‎Izan ere, elkarbizitza idealaren praxiak, beste edozein giza produkturekingertatzen den legez, nahigabeko eta etengabeko zailtasunak, akatsak eta hutsuneaksortzen ditu. Jarduera politikoa da jendarteak duen praktika, autoazterketa kritikoa, arduratsua eta zuzentzailea egiteko; jendarteak praktika politikoan hautematen dituinstituzio sozialak bere egintzaren emaitza gisa eta, horren ondorioz, hautematendu ere lege guztien kontingentzia eta aldagarritasuna. Jarduera politikoak, beraz, jendartearen protagonismoa eta ardura bultzatu behar du:
2006
‎Kontratuaren objektuaren barnean, publizitatearen errentagarritasun ekonomikoa integratzen duen praktika bat aipatu behar dugu: kontraprestazioari publizitate kanpainaren arrakasta komertzialarekiko proportzionala den kuota bat gehitzea.
2007
‎Noski, zuhurki jokatuko ez duen praktika zientifiko batek I Mota ko akatsen (positibofaltsuen) ekiditea lehenetsiko du, II Mota ko akatsen (negatibo faltsuen) gorakada eraginez.
2008
‎Hala, prozesaketarako espazio osoa handitzeak ez ditu azaltzen aldaketak (aldaketa bat eragiketaespazioan), Pascual Leonek esango lukeen bezala, eragiketaren automatizazioak baizik, hau da, adinean aurrera egin ahala eragiketa espazioaren eraginkortasun handiagoak, eta horrek, beraz, tarte handiagoa uzten du epe laburreko biltegirako (Case, 1984). Eragiketa mota bakoitzean, haurra eragiketa eraginkortasuna hobetuz doa, eragiketa bakoitzean duen praktika zehatzari esker, baita heldutasunfaktoreei eta eskarmentu orokorrari esker ere. Caseren ustez, egiturazko aldaketa orokorrak baino, Piagetek proposaturiko ezagutzari buruzko teoriaren antzera,
2012
‎Bigarrenik, herriak erakusten duen praktika historikoa, bai kanpoko erasoeinazio moduan erantzuteko eta bai baldintza txarrenetan ere bere burua antolatzekoeta erasoei aurre egiteko, batez ere, eta hau oso garrantzitsua da, bere gaitasunaezerezetik abiatuta benetako estatu operatibo eraginkorrak eratzeko, herriarengehiengoaren sostengua izan duten eta atzerriko inbasio militarren ostean soilikdesagertu diren estatu operatibo eragi... Iraganurrunean, nolabaiteko estatu forma existitu zen; orain, aldiz, eskubide hori indarrezdago debekatuta, eta bi egoera horien arteko kontrasteak agerian uzten du errealitatehistoriko bereizi baten existentzia.
‎hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen duen praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
‎hezkuntzak azterketa espazio propioa eta aintzakotasunteorikoa eskatzen ditu, zeren eta, batetik, hezkuntza errealitate objektibotik etaaldagaien arteko erlazio formaletik haratago doa, eta bestetik, hezkuntzak esanahipertsonalaren ekina gainditzen du, zeren izaera horiek ingurune sozial bateanproduzitzen baitira, eta testuinguru horretan dauden gatazkek eta interesek gureesanahaiak eta interpretazioak bitartekotzen baitituzte. Ezagutza eraikuntza da, errealitate soziokulturalak bitartekotzen duen praktika soziala da. Beraz, interakziokultural, historiko, politiko eta ekonomikoek eragiten dute hezkuntza ezagumendua.Hezkuntza ezagutza hori dialektikoa da, hezkuntza ikuspegi subjektiboen (gizabanakoak errealitateaz sortzen dituen esanahien) eta egitura historiko kultural objektiboen (gertaera eta beraien baldintzen sorrera soziohistorikoen) arteko interakzioa delako.Zientzia kritiko horietan kritikara bideraturiko interes askatzailea agertzen da.
‎Kontratuaren objektuaren barnean, publizitatearen errentagarritasun ekonomikoa integratzen duen praktika bat aipatu behar dugu: kontraprestazioari publizitate kanpainaren arrakasta komertzialarekiko proportzionala den kuota bat gehitzea.
2014
‎Hala nola agency (agentzia) kontzeptua aintzat hartzen duen praktikaren teoria (ikus Ortner, 2006).
2015
‎Ebaluatua. Irakasleak ikaskuntzen ebaluaziorako erabiltzen duen praktiken azpisistema da.
‎Erabili den euskarri materialaren instrumentazioa ez da, inondik inora, eskolako jarduera matematikoa determinatzen duen praktika operatibo bakarra. Izan ere, jarduera horietan zenbakia eta adierazpen aljebraikoak ere erabili behar dira, dagokion mailan.
2017
‎Batetik, eta labur bada ere, espetxealdiak ekarri dizkion arazoak islatzen ahaleginduko naiz; bestetik, horiei, neurri batean, bederen? aurre egiteko erabili duen praktiketako batera hurbiltzen saiatuko naiz. Baina, beste ezer baino lehen, Simoneren esperientzia ulertzeko nahitaezkoak suertatzen diren iruzkin batzuk egingo ditut.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia