2009
|
|
Arrazoi horiek gogoan, eta 22 urte honetan, legeak babestu
|
duen
praktika administratiboa ikusita, ezinbestekoa deritzot Euskararen Foru Legea berrikusteari; alde batetik, bizi izan dugun kolokatasuna eta segurtasun juridikoa baztertzeko eta, ondorioz, bestaldetik, euskararen berreskurapena, erabilera eta irakaskuntza Nafarroa osoan babesteko. Azken finean, legearen berrikuskapena aldarrikatzen dut, Nafarroako gizarteak balio demokratikoetan sakontzeko eta, nola ez, legeak aitortzen dituen helburuak betetzeko.
|
|
Arrazoi horiek gogoan, eta 22 urte honetan, legeak babestu
|
duen
praktika administratiboa ikusita, ezinbestekoa deritzot Euskararen Foru Legea berrikusteari; alde batetik, bizi izan dugun kolokatasuna eta segurtasun juridikoa baztertzeko eta, ondorioz, bestaldetik, euskararen berreskurapena, erabilera eta irakaskuntza Nafarroa osoan babesteko.
|
2015
|
|
Prestakuntza ibilbidea gogoeta prozesu gisa ulertzen dugu, norberak egiten duenetik abiatu eta etengabe norberak egiten
|
duen
praktikari begira, hortaz, praktika horretan eragiteko prozesu gisa ulertzen dugu. Ibilbidea lau urrats nagusik osatzen dute.
|
2017
|
|
euskaraz egiten du= euskalduna esatetik euskalduna= euskaraz egiten du uste izatera pasa bagina bezala. euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktiko kognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen: euskalduna ez zen izango euskaraz hitz egiten zuena, euskaraz hitz egin behar zuena baizik. euskaldunen artean euskaraz hitz egitea izango zen gizalegezko araua. gure ustez inbertsio hau hizkuntza biziberritzeko bitarteko garrantzitsua izan da; zeren eta inguruan predeterminazio objektiborik (soziala eta estrukturala) ez
|
duen
praktika sozialak disposizio subjektiboetan topatu behar baitu non ainguratu eta non bermatu. alabaina, inbertsioa emanda gero, praktika ez da abiapuntua helburua baizik: orduan, euskalduna ez da" euskaraz egiten duena", euskaraz" egin behar duena" baizik. arau hau da euskararen erabilerarako maiz aurreikusten dugun baldintza bakarra. eta horregatik ez da oso harrigarria euskarazko jardunak zenbatu beharrean, euskaldun eta hiztun motak zenbatzeari eman zaion nagusitasuna. baina, hartan hainbat arazo topatzen ditugu, hiru gutxienez:
|
2018
|
|
Bat azpimarratzearren, ahobiziek betetako koaderno horiei darien baikortasuna izan daiteke. Logikoa izan daiteke iritzi baikorra izatea ondo samar atera den edozein esperientziaren ondoren, baina uste dut intentsitate hori izan duen eta eguneroko hizkuntza ohituretan eragitea helburu izan
|
duen
praktika soziolinguistiko eraldatzaile baten ondoren emandakoa izan den iritzia izanik, oso dela baloratzekoa.
|
2022
|
|
praktika horretan dauden beste elementuekin harremanetan jartzea. Libertimendua, hizkuntzaren biziberritzerako giltzetariko bat da, herri kulturaren testuinguruak euskarazko aterki bat ematen diolako eta ondorioz aktibazioa bultzatzen duelako baina aldi berean, bada baita ere gazte izaera transgresioa, umorea bultzatzen
|
duen
praktika. Hein honetan, bi elementuak banaezinak direla esan behar da.
|