Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Pello Irizar da Koskola txarangan lan horretaz arduratzen dena. Azken bost urteetan abesti bakoitza tresna bakoitzak nola jo behar duen landu du. Hori kalitate aldetik asko nabaritzen dela azaldu du.
2012
‎Ospea lortu duen margolaria dugu Rufo Criado, eta haren lanetan heldutasuna ageri da. Argi du zer nahi duen landu eta adierazi. Artistaren unibertso bisual eta sentimentala da Rekalden erakusten dena, ikuslearen zentzumen eta sentimenetara zuzendua, eta bide horretan trebetasun kromatiko eta formalak erakusten ditu, batzuetan arrakastaz eta bestetan ez hainbeste, baina oro har erakusketa guztiari osotasun kutsua ematea lortuta.
2013
‎Ordezkari politikoek azaldu dezakete euskara zer epetan eta noraino biziberritu daitekeen %0, 7 inbertituta. Euskarak zer pisu duen lantzen ari diren herri ereduan. Umorez ikusita, euskararen kinka berez ez dela arazo handia pentsatuta hobe bizi gaitezke.
2015
‎Herriko berdeguneen mantentze eta lorezaintza zerbitzua Ferrovial Elay aldi baterako enpresen arteko elkarteari esleitu zion Udalak urtarrilaren 27an egindako osoko bilkuran. Azken hamahiru urtetan zerbitzua eman duen Landu enpresaren lekua hartu du horrela Madrilgo enpresak. Horrek" harridura" eta" ezin ulertua" sortu du.
2017
‎Honakoa bi emakumeen elkarrizketan izan ezik, Xx1, ez dut ulertzen gizonen jarrera, gizona banintz ez nuke nahi hau erez, eta Xx3, bilerak luzatzeak soilik emakumeei sortzen die arazoa, bizi garen gizartean bizi garelako?. Ikerketaren helburua erakundeen kultura generizatuak emakumeen lan ibilbidean zer nolako eragina duen lantzera bideratua egonik, enpresak jendartearen parte edo eragile oso bezala ulertzeko beharrean datza ikerketaren ondorio nagusia. Halere, eztabaida zentzu zabalago batean mahain gainean jartzeko beharra ageri da, gaia gizon eta emakumeen erantzunkidetasunarekiko eremura eramanaz.
‎Memoria kolektiboaren ikerketa, testuinguru sozio historiko batean talde sozial batek nola, zer eta zergatik gogoratzen duen lantzean kokatzen da. Hau da, gertaeren oroitzapena ikerketa objektu gisa hartzeaz gain, hauek sortzen diren moduari ere egiten zaio erreferentzia eta honela, gehiago jakin daiteke oroimenaren garrantzi sozialari buruz.
2019
‎Izan ere, «La Manada» auziko sententzia bortxaketaren kulturaren barnean ernatutako justizia patriarkalaren emaitza gisa deskribatu zuten hainbat txiolarik. Sexu erasoen kasuetan justiziak benetan balio duen landu izan dute hainbat ikerketak (Golding, Lynch, Malik eta Foster Gimbel, 2018), eta emaitza gisa ondorioztatu dute justizia eragileetako erdiek bortxaketaren inguruko hainbat mito sakonki barneratuak zeuzkatela (Gylys eta McNamara, 1996). Biktimaren eta biktima artatzen duten polizien arteko harremana ere mito horiek esanguratsuki baldintzatzen dutela ere frogatu da (Page, 2008).
2021
‎Ongizatea ez da PTL marko pedagogikoaren ardatz inportanteenetako bat soilik, ikastetxe barruko agente guztien ongizate fisikoa eta emozionala eskaintzea eta bermatzea hezkuntzaren helburu behinenetakoa da, bereziki eta lehentasunez ikasleena. Horrexegatik, parte hartzaileek ongizateaz adierazitakoak izango ditugu aztergai, alderdi emozionala batik bat, eta horrek hezkuntzan zer leku eta egoera duen landuko dugu azpiatal honetan.
2023
‎Eta sexu askatasunari ematen zitzaion garrantzi faltsu hark are modu erradikalagoan egokitzen zitzaion feminismoaren aldaera bat itxuratzea ekarri zuen. Sexuak berak patriarkatua hain modu konplexuan nola errepikatzen duen landu beharrean –afera arantzatsua, inondik ere–, gizonek zein emakumeek kontsumitzeko produktu bihurtu zen sexua. Eta, sexua emakumeek kontsumitzeko hautaturiko produktu gisa ulertzen zenez gero, orduan, emakumeak gauzatzat hartu ordez –hori arazotsua baitzen ikuspuntu moraletik–, sexua bera hartzen zen gauzatzat –hori itxuraz neutrala baitzen ikuspuntu moraletik– Emakumeek berek aukeratzen zuten makillajea erostea, edo takoi altuak edo bular handiagoak, ez gizonei atsegin emateagatik, baizik eta beren autoestimua eta sexu askapenaz gozatzeko gaitasuna goratzeagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia