2004
|
|
Exhortoa jaso
|
duen
jurisdikzio organoak exhortoa betetzea aginduko du, eta bertan zein jardun eskatu eta hori zehaztu epean burutzeko behar beharrezkoa dena.
|
2006
|
|
Konkurtsoaren gaineko eskumena merkataritzako epaileei dagokie. Konkurtsoko epaileak
|
duen
jurisdikzioa esklusibo eta besterentzailea da, hurrengo gaietan:
|
|
Jurisdikzio arruntak lehenengo eginbideak gauzatzeari utziko dio, eskumena
|
duen
jurisdikzio bereziak egiaztatu bezain laster delitu berari buruzko auziaren instrukzioa egiten diharduela.
|
|
Egoera horretan, pentsa daiteke epaimahaiak legezko arauak aplikatzea bere gain hartu duela, eta horrek kontraesan bat erakusten du benetako autorregulazioaren izaerarekin. Horrez gain, nolabaiteko esku sartzea izan daiteke, Espainiako Konstituzioak soil soilik epaileen eta epaitegien esku uzten
|
duen
jurisdikzio funtzioan sartzen baita. Horregatik esaten da Zuzenbidea dela bidea marka dezakeen bakarra; eta bide horretatik kanpo egiten den publizitatea ez da bidezkoa izango, arau juridikoen interpretazio prozesu zorrotz baten arabera.
|
2007
|
|
Kontratuaren zati baliogabean ezarri kontraprestazioen ondorioz, langileak baldintza edo ordainsari bereziak baditu, alderdiren batek hala eskatuta deuseztasuna adierazten
|
duen
jurisdikzio eskudunak erabakiko du baldintza edo ordainsari horiek oso osoan edo zati batean irautea edo ezabatzea.
|
2010
|
|
Kereila aurkeztu zutenek, Ermua Foroak eta Dignidad y Justicia taldeak, auzia artxibatzearen kontrako helegitea jarri zuten. 2010eko urtarrilean eman zuen epaia Auzitegi Gorenak, Espainiako Estatuak
|
duen
jurisdikzio instantzia gorenak. Urtarrilean aurreratu zuen zein izango zen sententziaren edukia, eta 2010eko otsailaren 1ean kaleratu zuen epaia osorik:
|
|
Hori berori da kanonisten doktrina orokorra, Dekretalei eta Dekretuari eginiko iruzkinetan ageri dena. Sassoferratoko Bartolok dioenez, botere legegilea dagokio subiranotasunak berez
|
duen
jurisdikzioari edo horrengandik hurbilen dagoen botereari. Antonino eta Baldus doktoreek ere ildo berari ekin diote.
|
|
ez da beharrezkoa legea erkidego osoarentzat izatea. Hainbatez, erkidego horren zati batean egon daiteke legea iraunarazteko gai den taldea, hain zuzen ere, erkidegoaren gobernuarekin zuzeneko lotura
|
duen
jurisdikzio politikoak sortutakoa.
|
2011
|
|
Gainera, bake epaileen estatutua aztertzean ikusiko dugunez, epaile eta magistratu arruntak bezala, haiek ere independente, mugiezin eta erantzule dira, eta legearen agintera baino ez daude menderatuak. Era berean, EKren 117.3 artikuluak aurreikusten
|
duen
jurisdikzioaren esklusibitatearen printzipioaren isla positiboak18, hau da, gure ordenamendu juridikoan epaileek bakarrik epaitu dezaketela, bake epaileak ere barneratzen ditu. Ez ditu bake epaileak barneratzen printzipio horren isla negatiboak, hots, EKren 117.4 artikuluak jasotzen duen epaile eta magistratuei funtzio jurisdikzionala ez den beste edozein egintza edo lanbide gauzatzeko debekuak; izan ere, bake epaileek epaitegian egiten duten lanaren truk kalte ordain bat besterik (ez soldata bat) ez baitute jasotzen.
|
2012
|
|
Egoera horretan, pentsa daiteke epaimahaiak legezko arauak aplikatzea bere gain hartu duela, eta horrek kontraesan bat erakusten du benetako autorregulazioaren izaerarekin. Horrez gain, nolabaiteko esku sartzea izan daiteke, Espainiako Konstituzioak soil soilik epaileen eta epaitegien esku uzten
|
duen
jurisdikzio funtzioan sartzen baita. Horregatik esaten da Zuzenbidea dela bidea marka dezakeen bakarra; eta bide horretatik kanpo egiten den publizitatea ez da bidezkoa izango, arau juridikoen interpretazio prozesu zorrotz baten arabera.
|
2023
|
|
5 Autore honek aspaldi esan zuen ordura arte Zuzenbide Prozesal bezala ezagutuak, prozesuaz aparte, jurisdikzioa eta akzioa zituela aztergai. Are gehiago, ikasgaiaren erdigunea Epai Botereak egikaritzen
|
duen
jurisdikzioa dela aldarrikatu zuen, azken horren bitartez epaile eta magistratuek EK-k agintzen dien funtzio jurisdikzionala egikaritzen baitute eta herritarrek, aldiz, EK-k berak aintzatesten dien epai bidezko babes eraginkorrerako eskubidea asetzen. Haren formulazioa azaltzen du: Montero Aroca, Juan (1984):
|