2004
|
|
Hobeki eta zehatzago esanez, gizakiaren neurketa oro, ohartuki edo oharkabean, balioespen bat da beti, hots, balorazio bat. Are nabariago da hori munta zerbait
|
duen
jarduerei eta egintzei dagokienez. Balioeste edo baloratze horren bidez gizakiak bere egiteen zentzuari antzematen dio.
|
2005
|
|
XVIII. mendetik XIX. menderako bueltan, hain zuzen, diziplina antropologikoak bere printzipio eta helburuei buruzko diskusio garrantzitsua ezagutzen du. Alde batetik I. Kant zaharraren pentsamendua dugu, zeinek, bere filosofia transzendentalari jarraituz, antropologia zientzia huts baten moduan ulertzen duen, alegia, gizakia perspektiba orokor eta arauemaile batetik ezagutu nahi
|
duen
jarduera baten moduan. Planteamendu honek errealitatetik gehiegi urruntzeko dakarren arriskuaz kontziente izanik, beste aldetik, J. G. Herder gazteak gizakiaren kontsiderazio indibidualizatzaile baten beharra ikusten du eta, honekin, baita antropologia gizakiaren izaera" historikoan" oinarritzekoa ere.
|
2009
|
|
Batzuek, eta ez arrazoirik gabe, Marx, indibidualismo erradikaleko forma historiko baten muturreko bozeramaile bezala hartu izan dute39 Giza naturaren paradigma antropologikoari uko eginez, bere arrazoiketetan gizaki bakoitzarengan gizadia," izaki soziala" den bezainbatean, edukia balitz bezala ari da. " Lana banatzen hasten den momentutik, bakoitzak badu ezarri egiten zaion eta utzi ezin
|
duen
jarduera esparru propioa: ehiztari, arrantzale edo kritikari da, eta horrela jarraitu du ez baditu bere bizitzeko bitartekoak galdu nahi; baina gizarte komunistan, aldiz, ez du bakoitzak bere jarduera esparru esklusiboa, bere desioaren arabera ekin baitiezaioke edozein lan motari, gizarteak produkzio orokorra arautzen baitu eta egingarria bihurtzen da horrela niretzat gaur honako hau, bihar beste hura, goizean ehizara joatea, bazkalostean arrantzan ibiltzea eta ilunabarrean ganadua biltzea, afal ostean kritikan aritzeko, justu gogoaren arabera, inoiz ehiztari, arrantzale edo kritikari bihurtu gabe" 40 Gizarte baten baitan, baldin eta gizarte horretan" norbanakoek norbanako gisa hartzen badute parte", norbanakoak berak bakarrik gizarte bat ordezkatzen du.
|
2010
|
|
Arrazoia argi dago esanaren arabera: legea zuzentasunaren neurria da, haatik, lege bidegabea ez da giza jokaeraren zuzentasun neurria, ezpada, are gehiago, haren araberako ekina da bidegabea; hortaz, ez da legea, baizik eta legearen izena hartzen du halako analogiaren bidez, helmuga jakina
|
duen
jarduera ezartzen duen neurrian. Gai horri buruz arituko gara geroago.
|
2022
|
|
Azken mende honetan berrogeita hamar aldiz handitu da industria ekoizpena, planetako biztanleria laukoiztu egin da eta gero eta handiagoak diren hiri inguruetan pilatuz ari da hazten, gainera. Ehun urte baino gutxiagotan, hutsik zegoen mundu batetik mundu bete batera igaro gara; betea, ez soilik gizakiz, baizik eta ukitzen duen guztia baliabide edo hondakin bilakatzen
|
duen
jarduera suntsitzailez. Baliabideak ahitzen ari dira eta hondakinak ugaritzen baino ez.
|
|
Ezin has gaitezke hemen xehetasunez erreferentzia konplexu horien balizko zentzuak aztertzen. Garrantzitsua dena da azpimarratzea teoria, egiarekin erlazio pribilegiatua izan nahi
|
duen
jarduera den aldetik, munduan esateko, izateko eta egoteko beste modu batzuetatik bereiziz eta horiei aurka eginez eraiki zela.
|