Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎zuzendua den, eta 8 balioa arduraldi osoa duen irakasle bati astero dagokion ordu kopurua. Zuzenketa hori baliagarria izango da etorkizunean egin beharkoliratekeen kontratazioen estimazioa egiteko.
‎Zer egiten ahal du irakasle batek holako zerbait aurkitzen badu bere mahai gainean ikasle batek bidalirik? Zer egingo luke erdaraz irakasten duen irakasle batek holako zerbait aurkituko balu erdaraz idatzia, jakina. Gehiegikeria dela pentsa dezake hau kanpotik ikusten duenak, asmakeria hutsa.
2004
‎Helduen euskalduntze lanean jardun duen irakasleari batez ere galdera bat isuri izan zaio urteak joan eta urteak etorri. Ikasiaren eta erabileraren arteko loturarik ezak euskalgintzaren asmoak etengabe zapuztu izan ditu:
2008
‎«Politiko bat baino, kudeatzaile bat nahi dut, tekniko bat. Kudeaketan esperientzia duen irakasle bat nahi dut».
2009
‎Haur Hezkuntzan lan egiten duen irakasle batek ziklo horren garrantzia azpimarratu nahi izan zuen. Haur Hezkuntzako garaian ari dira haurrak euren gorputza esploratzen eta garai hori geletan baliatzea aldarrikatzen zuen.
2011
‎Neurririk nabarmenena irakasle lanpostuak murriztea bada ere, bertze hainbat erabakik ere eragin dute hezkuntza arloko langileen egonezina eta samina. Iaz irakasle berrien trebakuntza kendu zuen Frantziako Gobernuak, eta geroztik, maisu maistra berriek ez dute esperientzia duen irakasle baten laguntzarik izaten; zuzenean ikasgela baten ardura hartzen dute. Bertze kasu batzuetan, berriz, berenak ez diren gaien eskolak ematera behartzen dituzte.
‎Granadako Unibertsitateko (UGR) ikerketa batek frogatu duenez, elebitasuna onuragarria da “adimenhobetu eta oroimena entrenatzen duelako”, lana koordinatu duen irakasleetako batek, Teresa Bajo Molinak, esan zuenez. “Ele bietako eta itzultzaileetako hizkuntzak aukeratzeko arreta eta memoria prozesuak” proiektua ondorio horretara iritsi zen pertsona elebidunekin gaztelaniaz eta ingelesez egindako esperimentuen bidez. Bajo Molinak zehaztu zuen ezen, azterketa egiteko, elebitasuna bi hizkuntzen ezagutza altu gisa hartu zutela eta maiz erabiltzen zutela, “bi hizkuntzekin batera hazi behar izan gabe”.
2012
‎Haur Hezkuntzako lehen zikloan (esparru formalean) eta etapa osoan (esparru ez formalean), haurrentzako arretarako heziketa proiektuak eta programak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, Haur Hezkuntzako espezializazioa edo horren pareko titulua izango duen irakasle batek prestatutako proposamen pedagogikoaren arabera; eta ingurune seguruak sortzea, bestelako profesionalekin eta familiekin lankidetzan.
2013
‎Enemy aurtengo sentsazioa izango zela zirudien eta une honetan oraindik ez dakit zer esan. Jake Gyllenhaal bere bizitza planifikatuegi duen irakasle bat da. Baina kasualitatez bere antza duen pertsona bat ezagutuko du.
2015
‎Barka ezak baina ez zaidak biziki interesatzen jakitea Seaskako irakasle batek zer egiten duen, bai ordea elkarte horretako irakasle guziek elkarrekin zer egiten dugun; eta are gehiago, irakasle eta guraso guziek elkarrekin zer egiten dugun, eta ikasleei zer eskaintzen diegun. Bestenez, ikasleentzat, eskaintza interesgarria egiten duen irakasle bat ukatea edo ez loteria duk. Dena den, eskolaren hormak erorarazteko eta beraz irakaslearen funtzioa desagertarazteko helburuarekin jardun nahi dugunez, duk jakin nahi dudana, Pink Floyd musika taldearen The wall (horma) kantu famatuaren hitzek aspaldian oso ongi proposatu zigutena:
2018
‎Irakasleen finkotasuna lagungarri zaio haurrari, konfiantza giltzarri delako mundua nolakoa den ikasterako orduan, lehenengo, eta identitatearen bilaketari lotu datzaion, gero. Udalarentzat lan egiten duen irakasle batek herriari zor dio bere lana, eta ikaslearen bizitokian integraturik dago.
‎Hori horrela izanagatik ere, eskola berean atzerriko ama hizkuntza berdina duten 3 haur elkartuko balira, ikasle horiekin euren ama hizkuntza landuko duen irakasle bat ezartzen da, propio, astean hiru orduz, nolabaiteko" A eredu" batean. Erabaki horrek oinarri pedagogikoa du, ama hizkuntza zenbat eta hobe menderatu, orduan eta hobe arituko direlako ikasle horiek finlandieraz.
‎Ikasle koxkorragoekin lan egingo duten irakasleek bigarren hezkuntzari dagozkion berariazko irakasgaiak irakatsiko dituzte (7 ikasmailetan), eta horretarako, irakasgai horri dagokion diziplinako masterra egiten dute. Ulermen eskolako azken ikasmailetan aritzeko aukeraz gainera, diziplinako masterra duen irakasle batek aukera du goi mailako bigarren hezkuntzan (batxilergoa edo lizeoa) edota lanbide heziketan diziplinako irakasgaiak irakasteko.
2022
‎Estres egoerek eta ongizatemailak eragina dute sentikortasunean, eta horren aurrean erresilientzia da faktore erraztatzaile nagusietariko bat. Ongizaterik ez duen irakasle batek nekez eskaini dizkio haurrari bere garapenean aurrera egiteko baliabideak. Irakaslearen alderdi pertsonal horretan erresilientzia da bere lanak aurrean jartzen dizkion zailtasun eta erronkei aurre egiteko giltza, pertsona bere garapen prozesuan zaurgarriena egiten duten egoerak ulertzen saiatzeko aukera ematen baitu.
2023
‎5 Ikastetxeak telefono mugikorrik gabeko gune bihurtzea, eta debekatzea horiekin sartzea, non eta ez duen irakasle batek horretarako eskaera egiten, balio erantsia emateko ikaskuntza prozesuari une jakin batean eta modu bidezkoan, edo bestelako kausa justifikatu bat ez dagoen tarteko (osasuna...). Horrek ez du esan nahi eskoletan, gure txikiengan eragin handien duten teknologietan (sare sozialak...) hezitu behar ez ditugunik.
‎© (13) Musika eskola batean, urtarriletik maiatzera, irakasle moduan lan egiten duen irakasle bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia