Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 182

2000
‎Orain, aldiz, bat batean, erreferendum bat muntatzen da Konstituzioa aldatzeko; politikaren interes eta jokoaren arabera betiere. Jukutriaz beteriko joko horren aitzinean ABk uste du erreferenduma baliatu behar dela, baina ez bost urteko edo zazpi urteko agintaldia erabakitzeko, baizik eta erakusteko hemen bizi nahi duen herri bat dagoela. Hots, Euskal Departamenduaren eta euskararen ofizialtasunaren aldeko jarrera azaltzeko".
‎Hamabi Taulen legeak aipatu ohi dira, etengabe, eredu moduan. Egiatan, aldera al daitezke herri hasiberri bateko erakundeak, aberastasun eta zibilizazio mailarik gorena bere barnean jaso duen herri batekoekin. Erroma bera ere, handia izateko jaioa eta zelanbait esateko, betiereko hiria izateko xedatua, ez al zen berehalakoan konturatu lege horien askiezaz?
2001
‎Egiaren ordua. Aukeren eremua zabala da, eta nahi duena aldaketa demokratiko bat normalizaziorantz eta bakerantz, zein nahi ez duena sufrimendu antzuaren enkistamendua, oso argi duen herri baten gizarte energia ugariaren inguruan kokatzen da. Horrez gain, laguntzeko ahalegin eskasak egingo ez dituen herria.
‎Gaur egun, goi mailako ikasketa bereziak burutu daitezke ikastetxe egokietan, perfumegintzan oso historia luzea eta aberatsa duen herri batean. Esate baterako, Frantzian badaude hainbat aukera, hala nola Institut Superieur International du Parfum, de la Cosmetique et de l. Aroma
‎Hor dago, hain zuzen, Ipar Euskal Herriko gizartearen bilakaerarako giltza bat. Gogoz menderatua izan den herri batean, agintea eta agintarien errespetua dogma gisara irentsi behar izan duen herri batean, boterearen eta boteredunen eskutik datorrena onetsi egiten da. Zuberoako Herri Elkarteak euskarari bere lekua ematea erabaki duenez, zuberotarrek ontzat jotzen dute.
‎Arazoa, noski, ez da bakarrik Quebecera mugatzen, orokorragoa da: Kanadako gainerako probintzietan antzeko tratamendua izan dute eta Estatu Batuetan oraindik latzagoa; baina, bere buruazapaldutzat jotzen duen herri batengandik kontrakoa espero zitekeen arren, Quebec ez da salbuespena bertakoherriekiko jokamoldeei dagokienez.
‎Bizirik nahi duen, desberdin nahi duen, espainol edo frantses nahi ez duen herri bateko saiakera erreal, praktiko eta ausarten kimatze lanetan dabiltza. Noiz eta euskarak duen egoera zail honetan, gizartea ren mugimendua eta erantzuna, astiro baina irmo, euskararen benetakono rmalkuntza ren aldekoa dela adierazten denean.
2003
‎Merkataritza, ostalaritza eta zerbitzu sektorea herritar guztien egunerokotasunaren parte dira. Baina euskaraz bizi nahi duen herri batentzat zintzilik dagoen ikasgaia da, euskararen hutsunea guztiz bete gabe baitago oraindik. Baina horretarako ahaleginik ez da falta, hainbat egitasmo daude martxan eta ari dira pixkanaka euskalduntzen.
2005
‎Egoera horretan, herri hau administratiboki erabat zatituta dugula eta puska bakarrerako irtenbideak ez duela ezer konponduko gogoratu behar da. Nafarroaren Egunak berak agerian uzten du mugen gainetik bihotz eta hizkuntza bera duen herri bat badela. Eta herria eta hizkuntza, gorputza eta bihotza, bereizi ezin diren bezala, ez du zentzurik zatikatuta dagoen gorputzaren atal bat soilik sendatzeak.
‎Horiekin batera, gero eta gehiago hazi da legez kanpoko errepide sarea. Multinazionalak Errepide batzuk, Novo Progressotik ateratzen den Oro, esaterako, Brasilgo deforestazio handiena duen herrietako bat, laurogeiko hamarkadan eraiki ziren, urrearen sukar betean. Latifundistek, multinazionalek eta politikariek finantzatzen dute.
2006
‎Bere etorkizuna zalantzan jarri duen herri bat dela. Eta prest daude auzolanean egin behar dena egiteko.
‎Euskalduna, abertzalea, sufrantza hori bilakatua da. Ez gara nehoiz baikorkiaurkezten, bizi dugun egoeran argitasunak kanta arazten duen herri batekoa naizeta sinets ezinezko hizkuntza daramat ezpainetan erratea xoxoloegia liteke, bistanda eta gainera, gure solaskide arrotzak ez du horrelakorik entzun nahi. Gureganadator, ethno sufrantza handitzen eta goresten digun etsaiaren biolentziaikaragarriaren negar auhen kementsuaren aditzeko.
‎Eta liburuan bederik badena, noski. Izan zitekeena, eta inon izatekotan, literaturan, lan artistikoan aterpe hartu beste aukerarik ez duen herri bat. Mundu honetarako muturrekoegia denez, garbiegia eta ezinegia denez, utziguzue sikiera mundu hori paperean eta jendearen sentieran landatzen.
2007
‎Erabakitzeko eskubidea duen herri bat gara, eta Estatu espainiarraren barruan gureestatus propioa negoziatuz gauzatzen dugu eskubide hori, gure esparru politikoaeraiki dezakegun eremu bakarra baita Estatu espainiarra. Erabakitzeko eskubideaEstatuaren barruan gauzatzen dugu, beraz.
‎Fullaondok amaituta, Itsaso Paya bertsolariaren txanda izan zen: “Mendian gora Getxo berria/ badugu nahiko merito/ gailurreraino iritsi arte/ ez dugu inola etsiko/ gure herria, gure izena/ gurea da eta kitto/(...)/ ozen kantatzen duen herri bat/ ez delako inoiz hilko”. Ondoren, “Eusko gudariak” abestuta amaiera eman zioten ekitaldiari.
‎– Zuek bezala jaten duen herri bat ez da inoiz desagertuko, Iturrino, gauza handia da hori.
‎Europa osoan ez dagoela bere mintzaira baino zaharragorik? Auñamendiko bi aldeetan dantzan egiten duen herri batean sortua zela. Camilo Cienfuegosen ama euskalduna zela?
‎ez duen herri batekoa naiz
‎ulertzen ez duen herri batekoa naiz)
2008
‎–Betiko kontradikzioak ateratzen dira azken batean; Batasunak gehiengo osoa duen herri bat da, baina erabat espainola dena izatez. Baita Batasunaren boto emaile horiek ere.
‎pasaportea, kirol selekzioak, musika eta dantza ezaugarri batzuk, eta antzeko kontuak. Penagarria zinez hainbeste sufritu behar izan duen herri batentzat.
‎Izan ere, susmo txar honek bereganaturik bainauka aspalditik: iturri etnolinguistikoa eta kulturala galdu duen herri baten etorkizun nazionala ez ote dabil nora ezean. Edota, nahiago bada, egin dezagun galdera beste modu honetara:
‎Anetxipiarena> (Elizondo), Aurtxikienea> (Leitza), Auspagintxiki> (Lei tza), Barberesumenetxikia> (Leitza), Burutxikirena> (Lintzoain), Juana > txipiarena> (Zubieta), Juanatxipirena> (Almandoz), Juanikotxikiarena> (Olatz), Juankotxipia> (Garralda), Juanotxipiarena> (Ilurdotz), Juantxiki> (Luzaide), Juantxikirena> (Zarikiegi), Maritxipiarena> > (Elbete), Maritxipitxonea> (Urroz), Martintxikirena> (Zizur Nagusia), Matxiki > rena> (Luzaide), Martintxipirena> (Oronoz), Migeltotxipia> (Lakuntza), Migeltxipirena> (Arantza, Arizkun, Erratzu), Pantxikatxikiabaita> (Lesaka), Pedrotxikia> (Gazolatz), Santxotxikirena> (Zandio). Azkenik, ttipi> Iparraldeko forma hipokoristikoa, lurralde horrekin muga egiten duen herri batean bertzerik ez dugu aurkitu: Ttipia> (Luzaide), Ttipittoa> (Luzaide).
‎Espainia arduratzen da bertze herrialdeetan dauden arazoak konpontzeaz, eta etxe barnean dituenak moldatzeko ez du indarrik egiten. Jatorriz txiletarra naiz, eta iruditzen zitzaidan Pinocheten diktaduraren garaietara itzuli nintzela bere burua demokratikotzat jotzen duen herri batean. Kezkatuta nago egoera asaldagarria ikusi nuelako, eta, gainera, horri buruz informazio eskasa dago nazioartean.
‎Jesus Altunaren hitzak dakartza gogora: «Euskaldun batean bizirik nahi duen herri bat dago».
‎EAko presidentearen ustez, Euskal herria herri gisa onartua izan dadin «urrats garrantzitsuak egin dira azken hamar urteotan: «eztabaida politikoaren muina zehaztu dugu, bere etorkizunaz erabakitzeko eskubidea duen herri bat dagoela frogatu dugu». Ekainaren 27an Eusko Legebiltzarrak onartutako kontsulta legea izan da bide horretan «urrats gakoa», Ziarretaren irudiko.
‎Ez gara beti izan herri koldar bat; aitzitik, garai batean, begirunea sorrarazten genuen, baina orduko hartaz oroitzapen ilaun eta erkina baino ez zaigu geratzen historia liburu bakan batzuetan. Orain, baina, herri koldar bat gara duela urte asko, bere buruan sinesten ez duen herri bat, ahalketasuna dariona, eta atzendua duena buruzaletasun, heldutasun eta duintasun hitzen esanahia; herri masokista bat, atsekabean atsegin hartu nahiago duena, makurrarazten duenari aurpegia ematea baino. Tristea da hori, bai horixe, baina ez dezagun ahantz masokismoa eta barregarri gertatzeko beldurra ez direla bateragarriak.
‎Horrela bakarrik agertuko dugulako herri bat garela, hots, EAEn gehiengo sozial eta politikoa osatzen dugula, eta gainontzeko herrialdeetan gorantz doan aldarria dela. Izan ere, Europar Batasunaren eta munduaren aurrean bere etorkizuna erabaki nahi duen herri bat dagoela adierazteko modu bakarra aldarri hori modu bateratuan egitea da. Gutariko bakoitza bere partzela txikitik aritzeak eskubide horien kontrakoei bakarrik egiten die mesede.
‎Tamalez, horrek Chicagon ez luke funtzionatuko: aldirietan baguette batekin ibiltzea deigarriegia litzateke inork ogirik jaten ez duen herri batean.
‎Sorginak eta aztiak erre arren Mariren edo Damaren adurra galdu ez duen herri bat, akaso.
‎Orain artean, Antzuola eta Aramaio izan dira Udalerri Euskaldunen Mankomunitatean (UEMAn) sartuta zeuden Debagoieneko herri bakarrak, baina hemendik aurrera, Bergara ere gehituko zaie.Horixe erabaki zuen Bergarako udalbatzak astelehenean egindako osoko bilkuran. Hasiera baten, UEMAn sartzeko baldintzetako bat zen herritarren% 80a euskalduna izatea, baina legegintzaldi berriarekin kopurua %70era jaitsi zen, eta Bergarak baldintza hori betetzen zuela ikusita, udal gobernua harremanetan jarri zen kide egiteko asmoarekin.Agurne Barruso alkateak azaldu duenez, UEMAn sartzea urrats bat izango da Bergara euskara ezagutzen duen herri bat izatetik, euskaraz bizi den herri bat izaterako bidean.UEMAn sartzeak ekarriko ditu hainbat aldaketa. Udalean jarraitu beharreko dekalogo bat jarriko da; aholkularitza zerbitzu bat ere jasoko du Udalak, adibidez etorkinen ingurukoa; eta UEMAk martxan jartzen duen kultur zirkuituan ere sartuko da Bergara.Orain artean, eta egoera soziolinguistikoa dela eta, herri txikiak izan dira gehienbat UEMAko kideak.
‎Okupa modutsuko emakume batek esan dit gauza ederra dela" arbola bat adoratzen duen herri batekoa izatea" (Gernikako arbola santua zukeen gogoan). Pena eta guzti eman dit aurrena, baina gero, biharamunean edo, ohartu naiz hobe dela mila bider arbola ihar bat, harri koskor bat edo aker beltz bat adoratzea, ideia sublime bakar bati garrantzi ematen hastea baino.
‎Bizi zaren tokiak erabakiko du zure beharretarako nahikoa ur duzunentz. Eskualde lehor batean dagoen garapen bidean dagoen eta populazio hazkundea duen herri batean bizi bazara, arazoak izango dituzu urez hornitzeko. Nilo, Jordan eta Ganges ibaiak gainustiratuta daude.
2009
‎Mediku horrek, giro horretan, esan zidan: " Ikusi dut jende pila bat manifestazioan oihuka' Herriak ez du barkatuko' zioen pankarta baten gibeletik eta pentsatu dut barkatzen ez duen herri bat ez dela inoiz sendatzen". Sendatzeko behar da barkatu, edo norbere buruari, edo min egin dizunari, bestela ez zara sendatzen.
‎Etorri hori beharrezkoa da. Arazo bat izaten denean putaseme xamarra izan behar da, eta ez da triste egon behar, ez eta menderatuta ere... kantatzen duen herri bat... ez dakit, kantatzen duen herri bat...
‎Etorri hori beharrezkoa da. Arazo bat izaten denean putaseme xamarra izan behar da, eta ez da triste egon behar, ez eta menderatuta ere... kantatzen duen herri bat... ez dakit, kantatzen duen herri bat...
‎Gainerakoan, herri zapaldua jaioterrian bertan herri arrotza bihurtzen duela herri zapaltzaileak. Baina, zein da herri zapaldua eta zapaltzailea independentzia nazionala lortu duen herri batean. Denak batera, jota eta su, ingelesak egotzi arte, eta ondoren, askatasuna erdietsi ondoren, betiko herri zapalduak zapalduta eta arrotz izaten segitu zuen Irlandan.
‎Zentsura aipatzen denean, ez da pentsatzen zenbat autozentsura ekartzen duen ondorio). Hil nahi ez duen herri baten negarra eta garrasi jendaurrekoa bihurtu da Gandiaga orain. Poesia hau salaketa da, borroka da, ez kontenplazioa.
‎euskaldunon harrera beroak Soinujolearen semea ri gure ustelkeria morala nabarmenduko luke. Unibertsalismoak dakartza halako ondorioak; pluralismoak, aldiz, erakusten digu bi herri desberdin daudela, eta bere iraupena kili kolo ikusten duen herri baten balioek eta Nobel Saria nahiz Europako Txapeldunen Liga irabaztera ohitutako beste batenek desberdinak behar dutela nahitaez.
‎Araba, Bizkai eta Gipuzkoara bizitzera iristen diren kanpotarrei bi hizkuntzatan adierazten den kultura bat duen herri batera etorri direla adierazteko sortu zen, 2005eko abenduan, Aisa programa, Azkarateren esanetan. Programaren helburua zen bai erdaraz, bai euskaraz adierazten den kultura horretara eta bi hizkuntza hauetara hurreratzeko erraztasunak ematea.
‎Batetik, ETA dago: Bere itsumen politikoak eta moralak nabarmen zailtzen ditu berezko nortasuna duen herri baten zailegizko aldarrikapenak.
‎Lizarra Garazin garbi geratu zen, Estatuak ez duela arazoa Ezker Abertzalearekin, bere buruaren jabe izan nahi duen Herri batekin baizik.
‎Ezenarrok sozialisten egoitzatik ateratzean adierazi zuenez, bere jarrera argi utzi dio PSE EEri: Gehiengo abertzalea duen herri batean PPk eta PSE EEk gobernua osatzea fronte bat irekitzea dela uste dugu, eta ez zaigu iruditzen hori denik bidea. Aralarrek ez diola Lopezi babesik emango esan zuen.
‎Herri bizi eta gogotsu batenak. Nazio libre gisa bizi nahi duen herri baten gogoa adierazten dutenak. Hor koka ditzakegu euskararen normalizazioaren alde nazio, herri eta auzoetako euskalduntze planak, dinamikak eta indar horren guztiaren metaketarako Kontseiluaren moduko erakunde baten sorrera; hezkuntza sistema nazionala eratu ahal izateko egiten ari diren urratsak, Euskal Curriculuma eta Euskal Unibertsitatearen proiektu estrategikoak, esaterako; euskal herritarrak garela auto baieztatu eta munduaren aurrean gure naziotasuna adierazteko EHNAren gisako tresnen sorrera eta erabilpena; emakumeek jasaten duten eskubideen urraketa sistematikoaren aurrean Euskal Herriko Emakumeen Kartaren moduko erreferentzia garrantzitsuen loratzea; euskal laborantzaren beharrei uko egiten dieten administrazioen aurrean Euskal Herriko Laborantza Ganberaren sorrera;. eus domeinuaren gisako dinamika abiatzea; Udalbiltzaren sorrera...
‎Erabat zapala da, ez du gidari onak eta txarrak banatzen dituen bihurgune azkarrik, eta, oro har, guztiak oso sintetikoa dirudi. Automobil kulturarik ez duen herri batean txertatua dirudi, arrazoi ekonomikoak hala bultzatuta. Pena da Kanadak tokirik ez izatea, eta Abu Dhabik urte askorako lekua bermatua izatea.
‎Bai, euskaldunon sinboloa, ikurra. Sinbolorik ez duen herri bat, komunitate bat, ez da existitzen. Zein da, bada, euskaldunon sinboloa?
2010
‎Beste herri askok ez duten ezaugarria. Euskal Herri erdaldundu samar batean, eta hizkuntzaren inguruko gatazka nahikoa modu esplizituan bizi duen herri batean, oharkabean pasatzen ez den ezaugarria da. Hizkuntza bakarreko udalerri bateko herritar bati bere herriaz galdetuz gero, eta hura deskribatu behar badu, ziur asko ez du esanen" hemen hala hitz egiten dugu".
‎Per Wästberg Suediako Akademiako kidearen hitzetan, aurreritziaren, arrazakeriaren... aurkako gotorlekua da literatura, eta asko irakurtzen duen herri batekin amaitzea zailagoa dela azpimarratu du.
‎Aurreritziaren, arrazakeriaren eta nazionalismo intolerantearen gotorlekua da literatura; izan ere, goi mailako literaturan gizon eta emakume guztiak berdinak dira. Asko irakurtzen duen herri batekin bukatzea zailagoa da, esan du Wästebergek.
‎Horregatik da hain interesgarria eredu gisa idazkerarik ez duen herri bat erabiltzea, joaten bagara naturarekiko gertuen dauden tribuetara, ikusi behar dugu zer desberdintasun duten horiek txinpantzeen kulturekiko; horri erreparatu behar diogu, tribu horiek ere gizakiak baitira, eta geroago eraiki den horrek guztiak ez baikaitu gizakiago egiten.
‎Bere askatasunaren defentsa altxorrik preziatuenentzat eduki duen herri bat, eta menderik mende, milurteko arbola batez demokrazia sekularra sinbolizatu duen Gernika bezalako herria suntsitu daitekeenentz galdetzen diot mundu zibilizatuari.
‎Hori da espazio denbora propioa irudikatzeko eta zehazteko joera duen herri baten beharra, egituraketa horrek batasun bat eta bereizgarritasun bat ematen baitizkio giza bizitzaren eremu zabal bati. Halatsu, Txapelketaren ibilbidea, zentzu ekoizpenaren ibilbidea ere badenez, aldiro aldiro eraberritzen den espazio denbora betearen agerkari soziala dela ulertzen dugu, halaber, esangura kulturalak baitaratzen dituen gertakari soziala ibilbide kulturalaren mugarrian.
‎10.645 plaza 242 aterpetxetan banatuta Aterpetxe batean itsasertzean ostatu hartzeko batez besteko prezioa 6,5 eurokoa da. Erromesak, batez beste, 6,3 kilometroko aterpea duen herri bat du.
‎Bide Frantsesean 6,5 euro inguru dago. Iparraldeko bidean 14,2 kilometroko aterpea duen herri bat dago, Bide Frantseseko 6,3 kilometroen aurrean.
‎Horrela, erromesak aterpetxe bat aurkitzen du 3,5 orduan behin eta 3,3 orduan behin, hurrenez hurren (4 km/ h ko batez besteko abiadura ezartzen du, eta hori ohikoa da atsedenaldietan erabilitako denbora kontuan hartuz gero). Erromesen kopurua ezin da konparatu, baina Bide Frantsesean 6,3 kilometro bakoitzeko aterpea duen herri bat dago. EROSKI CONSUMER aldizkariaren gida, iPhonean edo mugikorrean ere EROSKI CONSUMER aldizkariko Santiago Bidearen Gida Interneten dago eskuragarri www.caminodesant.antil.es helbidean, eta 2010eko ekainaren amaieraz geroztik kontsulta daiteke iPhonearen eta telefono mugikorraren bidez. iPhone rako aplikazioa doan deskarga daiteke Apple Storetik, eta edozein mugikorretatik ere sar daiteke gidara, URL honen bidez:
‎Gertatzen dena tristea da, oso tristea. Horrelako egoera tristea dakar bere indarra ezagutzen ez duen herri bat edukitzeak. Egoera honek azaltzen duena da, gehienak ez jakin edo ezin jakinik bizi direla, eta hortaz sinetsi egin behar, zapaltzen gaituzten gobernuei nahi eta behar duten adina indar eskainiz.
‎Egitasmo ederra da euskalduntasuna estatuaren eta boterearen ideiatik erabat apartatzea, biolentziaren eta boterearen monopolioa" gizon zuriari" utzirik. Ondo begiratuz gero, pribilegioa da arma, muga, lege edota zergarik ezartzen ez duen herri bat proposatzea.1334
‎" Gure gazteria laudagarri eta ausarta, baserri zurietatik atera eta Afrikako lurretara garraiatzen dutena, haiena ez den aberri bat defendatzera. [...] Geuk bezala librea izan nahi duen herri baten aurka borroka egitera doaz". 561 Eli Gallastegi euskaldunek Marokoko gerlan parte hartzearen kontra dago, ez delako euskaldunen arazoa, baina batez ere Espainiaren jardunbidea askatasunaren kontrakoa delako. Espainiak herri umil bat menperatu nahi du:
2011
‎Modianoren nobela hau hautatzerakoan, gazteentzako erakargarria izan daitekeela hartu zuen kontuan, besteak beste, Urteagak, pertsonaiak gazteak gazteak direlako, besteak beste.Modianoren Villa Triste z gain, beste bi nobelaren itzulpenak kaleratu berri ditu Igelak: ...ch Ibarrak euskaratuak hurrenez hurren.Claudelen kasuan, Modianorenean bezala, orain kaleratu den hau euskarara itzulitako bigarrena nobela da; lehena, Linh jaunaren biloba, iaz kaleratu zuen Igelak, hura ere Itziar Diez de Ultzurrunek euskaratua. Vitoria Gasteiz gazte literatura itzulpen saria jasoko du aurki lan harengatik?. Beldurrari buruzko gogoetaBrodecken txostena gerrak arrasto sakona utzi duen herri batean girotutako nobela da. Ustekabean arrotz bat doa herri hartara bizitzera.
‎Herri bati datxekion edo berezkoa duen ezaugarri eta eskubide bakarra bere askatasuna da. Dependentzian dagoen herri bat ez da herria, nahiz eta beste ezaugarri batzuen jabe izan (ikus Pueblo y Poder liburua, 35 orrialdea, 16 oin oharra). Subiranotasuna lortu nahi duen herri bati ez dagokio «erabakitzeko eskubidea»; aldiz, autodeterminazio eskubidea, independentzia, dagokio.«Estatus politiko berriari» buruz, ez du auzitan jartzen Espainiaren subiranotasun bakarra. Bake egoera batean bizikidetzarako itun berri bat besterik ez du planteatzen.
‎Bederatzi: Soziologia eta historia propioan bere burua ezagutzen ez duen herri batek nekez lor dezake besteen errespetua. Ez du lortuko nazio handien aldetik, eta gutxiago bera bezain ahulak direnen partetik.
‎Eta hori ez dute egin alderdiek azken 30 urteotan. Xabier Aierdik salatu zuen sekula kontsentsurik izan ez duen herri batean bizi garela, zorrotz gaineratuz: –Gizartean izan diren adostasunak ez dira politikan islatu?.
‎– Herri bat izateak berezkoa du azkenean Estatu bihurtzea eta bere hartan iraun ahal izatea; Estatua moldatzen ez duen herri batek[?] ez dauka, zehatz mehatz hitz eginda, historiarik, estatuak sortu aurreko herrien izaerari baitagokio; gaur egun ere bada nazio basati moduan bizi den hainbat eta hainbat herri munduan?. 131 or.
‎Denondako lana eta etxebizitza duina duen herri batekin amesten dut. Udaleko ‘atzamarrak’ diren auzoekin eta lege parametroen barruan dagoen ingurumenarekin.
‎Harriturik gelditu nintzen. Buenos Aires izena duen herri batean jaiotzeak eta gauza handia izan zuen.
2012
‎Programa, bere horretan, Europako proiektu hegemonikoarentzat erronka bat da: aski dela esaten duen herri bat, euren krisia eurek ordain dezatela esaten duena, eta kapitalarekin aurrez aurre negoziatu duena. Era berean, ezkerrek indarrak metatzeko aukera bat eskaintzen du, eskubideen Europa baten alde, demokrazia parte hartzailearen alde, kapitalismoari eta sistema ekonomiko bidegabe honen inguruan sortutako sistema menperatzaile aniztunari aurre egitearen alde.
‎Matute: BEC-en aske izan nahi duen herri baten oihua entzun genuen
‎EH Bildu k atzo BECen egindako ekitaldiak? aske izan nahi duen herri baten oihua, islatu zuela adierazi du gaur Oskar Matute koalizioko hautagaiak.
‎Ondarru II irakurri diot estiborrean txalupari, eta, bat batean, urrun eraman nau izenak. Nonbait izan behar du izen bera duen herriren bat, beste Ondarruren bat: Donibanetik iparraldera, Camareten alboan, Aranetik gertu, Casthetown inguruan edo Girvanen ertzean.
‎esamoldeak ez ditu barneratzen: a) Nahitaezko soldadutzaren zerbitzuari buruzko legeen arabera eskatzen den edozein lan edo zerbitzu, horrek soilik izaera militarra duenean; b) Edozein lan edo zerbitzu, halakoa barneraturik badago herritarrek dituzten gizalegezko betebehar arrunten artean, betiere, bere burua oso osorik gobernatzen duen herri batean; c) Norbanakoari eskatzen zaion edozein lan edo zerbitzu, epai judizialean emandako zigorra betetzeko, betiere lan edo zerbitzu hori herri agintarien zaintza eta kontrolpean dagoenean, eta norbanakoa ez bada uzten, lagapen edo esku emate baten ondorioz, partikularren, konpainien edo izaera pribatua duten pertsona juridikoen menpe; d) Ezinbesteko kasuetan eskatzen den edozein lan edo ... Horrenbestez, lan horiek erkidegoko kideei dagozkien gizalegezko betebehar normaltzat jotzen dira, betiere biztanleriak berak edo bere zuzeneko ordezkariek badute lan horiek egiteko beharrizanari buruzko iritzia emateko eskubidea.
‎Stuart Mill-ek (1878: 450) baieztatzen duenez, «erakunde askeak ia ezinezkoak dira nazionalitatedesberdineko herrialdeetan, lokarririk ez duen herri batean, herri horretan hizkuntzadesberdinak irakurri eta hitz egiten badira bereziki»; hala, nazio anitzeko herrialdeakdemokrazia ez perfektuak edo erregimen autoritarioak garatzera kondenatutadaudela ondorioztatzen du, talde ezberdinek adostasunik lortuko ez dutelaargudiatuz.
‎Estaturik ez duen herri batean ezin daiteke egon legez zehaztuta nortzuk direnbertako herritar eta nortzuk atzerritar. Hala, Euskal Herria estatu bitan, eta hiruadministraziotan?
‎Espainiako estatutik, sarritan deskalifikatu nahi da Euskal Herriko burujabetasun nahia egoismo ekonomikoa leporatuz. Estali egiten da arazo politikoa, nortasunpolitikoa duen herri baten gaur egungo eta historiako errebindikazio legitimoa, etaespainiar batzuen egoismo eta insolidaritate hutsa direla esaten da. Egia da, hainbatadierazle sozioekonomikok, lan honetan zehar aipatuko den moduan, erakustendigutela Hego Euskal Herria Espainiako estatuan aitzindaria dela (pobrezia tasak, Gini adierazlearen aberastasunaren banaketa, langabezia, etab.). Akusazio horrierantzuteko, esan daiteke burujabetasun gose hori aldagai ekonomikoen gainetik, eta aurretik, egon dela eta dagoela.
‎autoafirmaziozerakutsia. Nazioarteko komunitateak, batez ere bere elementu kultu, aurrerakoi etaezkertiarrek, autokontzientzia duen herri baten existentzia aitortzen dute, berarenhistoria eta beraren orainaldia ezagutzen dituztenean.
‎Giroa lasaia da. Astelehena den arren, ez dirudi lanak ernegatzen duen herri batera iritsi naizenik. Kafetegi bateko terrazan berriketan zeuden bi agureek hitz egiteari utzi diote.
‎Bestalde, abenduaren 1ean ere milaka herritar atera zen Donostiako kaleetara euskaraz bizi nahi duen herri bat badagoela erakusteko. Euskaraz bizitzeko hautua harrotasunez egiten dugula erakutsi nahi izan genuen.
‎Liburuan sozialistak agertzen dira agintzen, profezia gisa nahi baduzu, baina batez ere eboluzio logiko baten barnean. Eta demokrazia burges autoritario hori, borroka armatua egiten jarraitzen duen herri baten errepresioarekin guztiz konpatible ikusten nuen. Gehiengoak onartzen du errepresioa, sistemarekin ados direnentzat holako zera demokratiko bat dagoen bitartean.
2013
‎Gutxiago sailkatzen duenak askoz gehiago ordaindu du, bere hondakina kudeatzea askoz garestiagoa izango delako. %30 biltzen duen herri batek zerbait pentsatu du, tasak izugarri garestituko zaizkiolako.
‎" Guretzat ulertezina da gauden egoeran normalizazioaz hitz egitea. Normala al da bada bere hizkuntza desagertzear duen herri baten egoera. Normala al da herri bat baden ala ez bozka daitekeen zerbait dela planteatzea?
‎Modu bat da independentziaren alde daudenek bere egitasmoa azaldu eta defenda dezaten eta estatuarekin beste harreman mota bat izatea defendatzen dutenek ere bereari ekin eta defenda ahal dezaten. Dena dela, Kataluniari eta Eskoziari begiratuta ateratzen den ondorio bat da nortasun nahikoa duen herri batek bere burua gobernatzeko gaitasuna erakusten duenean, nahiago izaten duela bere interesak berak gobernatzea mendetasunik gabe. Kataluniako ereduari jarraitu behar liokete Euskal Herriko politikariek?
‎Horren harira, alde guztietako sufrimendua bizi izan duen herri batean, oso garrantzitsua izan omen da urrun ikusi dugun sufrimendura gerturatzea.
2014
‎...koki herritarren desberdintasun ekonomiko sozialak murriztera eta demokrazia zabaltzera joko denik prozesu horrek lagundu dezake, beharbada, gizarte justuagoa ere lortzen; ikusteko dago Europar Batasunak ezartzen dituen neurri ekonomikoei AEBak ahaztu gabe, eta mundu osoko enpresa multinazionalen botere gero eta handiagoari aurre nola egingo dieten; baina zein ederra den bere buruaren kontzientzia duen herri bat batuta eta gehiengoa norabide berean bultzaka ikustea bestelako antolaketa baterantz, ustez eta asmoz, hobera!
‎Horrenbestez, euskaraz ikasteko eskubidea lurralde osoan «bermatzea» galdegingo dute apirilaren 13ko jaian. «Hizkuntza batek, aurrera egiteko, beharrezkoa du berau erabili eta biziko duen herri bat. Eta herri horrek, bizirik irauteko eta aurrera egiteko, ezinbesteko du babestu eta bultzatuko duen lege bat».
‎Kalean bero bero dago giroa, eta datorren osteguneko manifestazioa ikaragarria izango da oso. Bartzelonako bi etorbide handienak kolapsatuko ditugu, independentzia lortzeko erabakia hartua duen herri batekin. 11 kilometro jendez beteta.
‎Lehenago, Ara és l' hora, abagunerako propio prestatutako doinua, Lluis Llachen pianoaren laguntzarekin jo dute. Bozkatu nahi duen herri baten irudia erakutsi nahi izan diote munduari. Ekitaldiaren izaera sinbolikoa nabarmentzeko, 947 hautetsontziz osatutako hemezortzi ilara jarri dituzte.
‎Erabakia «irmoa» dela; bai ala bai egingo dutela galdeketa: «Ezin da hitz egin nahi duen herri bat isildu. Bozkatu nahi duen herri bati ezin zaio bozkatzea galarazi».
‎«Ezin da hitz egin nahi duen herri bat isildu. Bozkatu nahi duen herri bati ezin zaio bozkatzea galarazi». Desadostasunak daude, halere, Espainiako Auzitegi Konstituzionalak galdeketa balio gabe lagako balu hartu behar luketen bideaz.
‎Herri txiki batean bizi zarenean, hizkuntza minorizatua duen herri batean, zaila da jakitea arlo espezializatuetako gogoeta kolektiboak egiteko masa kritikorik dagoen ala ez. Zalantza hori eduki genuen osasun zientzietako ikertzaile euskaldunak biltzea erabaki genuenean.
‎Herri txiki batean bizi zarenean, hizkuntza minorizatua duen herri batean, zaila da jakitea arlo espezializatuetako gogoeta kolektiboak egiteko masa kritikorik dagoen ala ez. Zalantza hori eduki genuen osasun zientzietako ikertzaile euskaldunak biltzea erabaki genuenean.
‎Horrek biirtenbide izan ditzake: 1) testua ez da goi nafarrerazkoa, edo 2) goi nafarrerazkoaizan arren, Gipuzkoarekin muga egiten duen herriren batekoa izan liteke; esatebaterako, Goizuetako 1753ko sermoi batean beti z aldaera agertzen da, nahiz etatestua goi nafarrerazkoa izan.
‎Noski, bazterreko bideak daude, baina ez dira inora helduko. Ezerezetik sortzea, guztia asmakizuna izatea, izaerarik ez duen herri baten zeinuak izango dira. Hori oso larria da.
2015
‎Moduak ez daude argi, bai ordea helburua, lanpostu ugari eta sektore anitza ordezkatzen duen industria aktibatu beharra dago, bestela izan pantaila anitzak, second screen aukerak, ikus entzunezko mundua edo esparru digitala, oro har, erreferentziala izan daitekeen eta berezko izaera duen herri baten hegoak ebakita geratuko dira, sormenaren baldintza ezinbestekoa den askatasunaren pertsekuzio amaigabean.
‎Lantegi eta fabrika asko etxeen artean itorik daudela konturatu dira. Turismorako bokazioa duen herri batean, hori zeharo itsusia dela jabetu dira. Zerbait egitea eta azkar egitea behar beharrezkoa dela bururatu zaie.
‎eta euskal herritartasuna zentzu estuagoan hartuz. Hau da, espainiar edo frantziar nazioa onartzen da, baina nazio horren barruan nolabaiteko kultur desberdintasuna agertzen duen herri bat badela zehaztuz: Euskal Herria.
‎Orain arteko egunkari bakarrak izaite hori ez zuen islatzen. Kazetak gure egunerokoan eragina duen herri baten berri eman nahi du, bilakaerak eta zergatiak azaltzen saiaturik.?
‎Testuinguru aberats horretan eskolatuak diren haur elebidunen hizkuntza garapen prozesuaneurtu nahi du ELEBIDUN proiektuak. Horretarako, 6, 8 eta 10 urtetako haurren ahozko ipuinkontaketak grabatu dira ereduko bi eskoletan (bat ingurune soziolinguistiko euskaldun bateskaintzen duen herri batekoa eta bestea ingurune soziolinguistiko erdaldunekoa), eta B eredukobi eskoletan (irizpide beretan oinarrituz herriak hautatzeko). Azkenik, konparazio puntu batukaiteko frantses hizkuntzaren garapenerako, frantses elebakar eredua segitzen duten haurbatzuk ere grabatu dira.
‎Baina horretan gaude. Egon daiteke oraindik proiektua erroturik ez duen herriren bat edo beste. Baina Araba da herrialdea zeinetan Gure Esku Dago ekimenak indar gutxien duen, eta hala eta guztiz ere txarto ez goazela esango nuke.
‎Guztion indarrak bilduta lortuko dugu mundu zabalari erakustea bakean eta askatasunean bizi nahi duen herri bat dagoela hemen.
‎Kipling]. Ondo begiratuz gero, pribilegioa da arma, muga, lege edota zergarik ezartzen ez duen herri bat proposatzea. Nagusi diren eredu baztertzaileak imitatu beharrean[...], euskaldunek askatasunaren eta erabakimenaren bidean bere burua ere eztabaidan izango lukeen nazio bat proposa dezakete.
‎Aitari idatzi zion irailean" izen gogorra duen herri batetik, mapan ezin atzemanen duzunetik. Koka dezakezu hortxe hortxe Borissof eta Smolensko artean, Minsk eta Mosku lotzen dituen Stalin pistan", eta galdatu zion ordain ziezaizkiola gutunaren eramale Eusebio Sanchez tenienteari, zor zizkion 504 pezeta," zeren hemen, arautu dena arautu dela ere, ez dizkigute luzatu, marko bakan batzuk besterik, pipatzeko doia, etab. Bistan da, behar guztiak aseturik dauzkagula oso.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia