2002
|
|
Mundua ikustean eta ezagutzean, kognizioaren prozesu etengabean, objektu erreala subjektuarengana heltzen da, honek garatu dituen errepresentamenei esker. Mundua era abstraktuan ikusteko gaitasunik garatu ez
|
duen
gizakiak ez du pentsatzen. Zeinua da subjektuaren eta objektuaren arteko lotura imajinarioa.
|
|
Bizi garen mundu hiperkonektatu honetan, besteena zanpatu barik bereari eusten ikasten ez
|
duen
gizakia ez da ez gizaki modernoa ezta kultua ere. Zeren berdin berdin baita garrantzitsua une honetan besteena errespetatzea nola zeinek berea babestea.
|
2006
|
|
Badakizu, Asier, gizakiak musika daramala beregan zioen Goethek. Shakespearek urrutirago jo zuen, bere barruan musikarik ez
|
duen
gizakiak ez zuela gaizkiletzako baino balio idatzi baitzuen. Entzun ezazu zure barreneko musika, Shakespearek aginduko lizukeen bezala, baina ez zaitez zorrotzegia izan zeure buruarekin.
|
|
Zientziaren garaian gizakia ez da Gegen Stand batekin erlazionatuko, ez du ezer izango aurrez aurre; gainera ez du ukatu eta ezabatu beharrik izango existentzian iraun eta bere izateari eustearren. Eta gehiago ukatu beharrik ez
|
duen
gizakiak ez du benetako etorkizunik, betirako onartu baitu eman zaion oraina. Egoera horretan, denborarik balitz, ez litzateke jadanik giza denbora, denbora historikoa.
|
|
Hain zuzen ere, Liburua gizakiek irakurri eta ulertu dute, Liburu izango bada, eta ez paperezko gauzaki huts. Baina irakurriko
|
duen
gizakiak ez du deus ere sortuko, ezta aldatuko ere. Ez da etorkizunaren edo Historiaren baitan dabilen denboran arituko.
|
2008
|
|
Heroi tragiko greziarren bekatu originala hybrisa da, alegia, jainkoak bezalakoa dela sinestea. Inor ezin da hybrisaren mendean erori, aparteko fortuna
|
duen
gizakia ez bada" (Auden, Prólogos y epÃlogos. PenÃnsula.
|
2009
|
|
Gizon nahasi eta anonimo horri, nor den eta zer izen eraman behar duen ere ez dakien horri, europarrari alegia, historiagileak ordezko identitateak, itxuraz berea baino indibidualizatuagoak eta errealagoak, eskaintzen dizkio. Baina zentzu historikoa
|
duen
gizakiak ez dio bere buruari iruzur egin behar eskaintzen duen ordezko horrekin: mozorro baizik ez da.
|
2023
|
|
Baina berdintasun eta ezberdintasunaren arteko konbinazio horrek berak bakarrik eragiten baldin badu, ez eta faktore guzien arteko beste faktore batek bezala, orduan konbinazio hori bakarrik ez daiteke oreka bat izan, eta konbinazio horrek barruan arrisku larriak gordetzen ditu; esaterako peko mailan dagoen eta egoera horretaz sufritzen
|
duen
gizakiarentzat ez da kontsolamendua jakitea bere ezgaitasuna dela dagoen egoeraren arrazoia eta hori jende guziak badakiela; aitzitik horregatik samindura bikoiztuko zaio; bakoitzaren karakteraren arabera, batzuk lur jota egon litezke, beste batzuk krimenera ere bultzatuak izan litezke.
|