Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎–Batez ere, ez egin estutuko duen galderarik.
2002
‎Horren aurrean, Lanceros ek (2000: 29) izaera etikoa duen galdera baten aurrean gaudela dio: –Posible al da historiari izaera irekia berrezartzea, nobedadeari leku egitea eta norbanakoak beste modu batean sinestea, pentsatzea eta jardutea??.
2004
‎Nola cgin, beraz, gaineko Eguzki horrekiko lotura? Hori da elkarrizketa metafisikoetan Platonek sortzen duen galdera zaila. Zertaz badago Ideia?
‎Baieztapen hori argudiatzeko, artearen kontzeptu generikoa eta artearen azpikontzeptuen artekobereizketa egiten du, honako cstrategia honi jarraituz: alde batetik, argudio bat aurkeztendu ondoren artcaren azpikontzepturen bat (elcberria, adibidez) kontzcptu irekia dcla crakusteko; beste aldetik, era orokorragoan, artea bera kontzeptu irckia dela frogatu nahi du.Betebehar horretan pianteatzen duen galdera mota. honako hau da: –Atxagaren Gizpna berebakardadean cleberri bat al da??.
2006
‎Jokabide arazoak sortzeko zaurgarritasunarekin tenperamentuaren zein ezaugarri dauden lotuago planteatzen duen galderari dagokionez, autoreek tenperamentuaz duten ideiaren arabera, konbinazio ezberdinetara jotzen dute. Izan ere, Busseta Plomin en ustez (1986), emozionalitate ezkorra, aktibitate maila altua eta gizartekoitasun eskasaren konbinaketa litzateke; Garrison eta Earls en aburuz (1987), aktibitate maila altua, iraunkortasun eta erantzunaren intentsitate altua, herabetasunaeta ihes soziala izango lirateke; Maziade k (1989) uzkurtasuna, egokitzapen eskasa, erantzunaren intentsitate altua eta umore ezkorra aukeratzen ditu; eta Caspi, Henry, McGee, Moffitt eta Silva-k (1995) diotenez, jokabide arazoak ohikoagoakdira tenperamentuan kontrol faltaren puntuazio altua (labilidade emozionala, aktibitate altua, arretaren iraupen laburra eta ezkortasuna) erakusten duten haurrengan.
‎Sozietate kooperatiboak langile klaseari estatus politiko eta humano arras ezberdina aitortzen dio. Halaber, aldeak alde, bilakaera historikoakdukzio bideen jabetza nork duen galderan, baizik eta arrazionaltasun tekno Weber-en tesia baieztatzen du: gizarte modernoaren benetako izaera, baita enpresa modernoarena ere, ez datza bere izaera klasistan, ez eta proekonomikoaren hedatze hazkorrean.
2007
‎Ezaguna da, Aristoteles-ek berak anekdota gisa aspaldi kontatu zigunez (Politika I, 111259a), Tales-i ere leporatzen ziotela bere ezagutzak ez zuela ezertarako balio (azken finean, gauregun ere filosofiako irakaslea gehien beldurtzen duen galdera ondokoa da: zertarako filosofia?). Berak behin eguraldiaren baldintzetan oinarrituta hurrengo urteko oliba uzta oparoa izango zelaondorioztaturik, inguruko olio dolare guztiak oso merke alokatu zituen aldez aurretik.
‎Zer da «historia»? Historilariak bere metodoekin ezin atzeman duen galdera da. Zer da hizkuntza?
2009
‎Hori da bere azken artikuluan Espinosak (2009) planteatzen duen galdera garrantzitsua, artikuluko aspektu batzuk eztabaidagarriak badira ere.
2017
‎gehienetan norberak bere buruari egindako eta hausnarketa kutsua duen galderetan ezartzen da; beste bati zuzendutako galderetan ere agertzen da baina hiztunak uste duenean ez duela erantzunikjasoko entzulearengandik;
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia