2000
|
|
–Batez ere, ez egin estutuko
|
duen
galderarik.
|
2002
|
|
Horren aurrean, Lanceros ek (2000: 29) izaera etikoa
|
duen
galdera baten aurrean gaudela dio: –Posible al da historiari izaera irekia berrezartzea, nobedadeari leku egitea eta norbanakoak beste modu batean sinestea, pentsatzea eta jardutea??.
|
2004
|
|
Nola cgin, beraz, gaineko Eguzki horrekiko lotura? Hori da elkarrizketa metafisikoetan Platonek sortzen
|
duen
galdera zaila. Zertaz badago Ideia?
|
|
Baieztapen hori argudiatzeko, artearen kontzeptu generikoa eta artearen azpikontzeptuen artekobereizketa egiten du, honako cstrategia honi jarraituz: alde batetik, argudio bat aurkeztendu ondoren artcaren azpikontzepturen bat (elcberria, adibidez) kontzcptu irekia dcla crakusteko; beste aldetik, era orokorragoan, artea bera kontzeptu irckia dela frogatu nahi du.Betebehar horretan pianteatzen
|
duen
galdera mota. honako hau da: –Atxagaren Gizpna berebakardadean cleberri bat al da??.
|
2006
|
|
Jokabide arazoak sortzeko zaurgarritasunarekin tenperamentuaren zein ezaugarri dauden lotuago planteatzen
|
duen
galderari dagokionez, autoreek tenperamentuaz duten ideiaren arabera, konbinazio ezberdinetara jotzen dute. Izan ere, Busseta Plomin en ustez (1986), emozionalitate ezkorra, aktibitate maila altua eta gizartekoitasun eskasaren konbinaketa litzateke; Garrison eta Earls en aburuz (1987), aktibitate maila altua, iraunkortasun eta erantzunaren intentsitate altua, herabetasunaeta ihes soziala izango lirateke; Maziade k (1989) uzkurtasuna, egokitzapen eskasa, erantzunaren intentsitate altua eta umore ezkorra aukeratzen ditu; eta Caspi, Henry, McGee, Moffitt eta Silva-k (1995) diotenez, jokabide arazoak ohikoagoakdira tenperamentuan kontrol faltaren puntuazio altua (labilidade emozionala, aktibitate altua, arretaren iraupen laburra eta ezkortasuna) erakusten duten haurrengan.
|
|
Sozietate kooperatiboak langile klaseari estatus politiko eta humano arras ezberdina aitortzen dio. Halaber, aldeak alde, bilakaera historikoakdukzio bideen jabetza nork
|
duen
galderan, baizik eta arrazionaltasun tekno Weber-en tesia baieztatzen du: gizarte modernoaren benetako izaera, baita enpresa modernoarena ere, ez datza bere izaera klasistan, ez eta proekonomikoaren hedatze hazkorrean.
|
2007
|
|
Ezaguna da, Aristoteles-ek berak anekdota gisa aspaldi kontatu zigunez (Politika I, 111259a), Tales-i ere leporatzen ziotela bere ezagutzak ez zuela ezertarako balio (azken finean, gauregun ere filosofiako irakaslea gehien
|
beldurtzen
duen galdera ondokoa da: zertarako filosofia?). Berak behin eguraldiaren baldintzetan oinarrituta hurrengo urteko oliba uzta oparoa izango zelaondorioztaturik, inguruko olio dolare guztiak oso merke alokatu zituen aldez aurretik.
|
|
Zer da «historia»? Historilariak bere metodoekin ezin atzeman
|
duen
galdera da. Zer da hizkuntza?
|
2009
|
|
Hori da bere azken artikuluan Espinosak (2009) planteatzen
|
duen
galdera garrantzitsua, artikuluko aspektu batzuk eztabaidagarriak badira ere.
|
2017
|
|
gehienetan norberak bere buruari egindako eta hausnarketa kutsua
|
duen
galderetan ezartzen da; beste bati zuzendutako galderetan ere agertzen da baina hiztunak uste duenean ez duela erantzunikjasoko entzulearengandik;
|