Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Hizkuntza guztiek ez dute mundua era berean antolatzen, eta ez dituzte kontzeptuak era berean lexikalizatzen. Espainieraz lexikalizazio bakarra duen elementu batek euskaraz hainbat lexikalizazio izan ditzake. Adibidez, mi hermana está enferma bi modutara itzul daiteke euskaraz ahizpa gaixo dago edo arreba gaixo dago.
‎Transferentzian morfologia ere transferitzen da, eta 22 años horri inesiboa esleitzen zaio. Zenbakiak modifikatzen duen elementua denborazkoa baldin bada (kasu honetan urte) eta izan aditzaren mendekoa baldin bada, horiei inesiboa esleitzen zaie era el 4 de julio modukoak itzultzeko. Adibideko kasuan ere inesiboa esleitzen zaio, baina ez da zuzena.
‎batetik, testu idatziaren interpretazioa; bestetik, ahots seinalearen garapena edo sintesia. Bi lan horiek banandu egiten dira TABean, eta, bien arteko interfazetzat, ahots mezuaren soinu katea irudikatzen duen elementu kate bat erabiltzen da. Katearen oinarrizko soinuetariko bakoitzak ezaugarri akustikoen multzo bat du loturik, eta ezaugarri horiek, testuinguru horretan, soinuaren gauzatze zehatz bat adierazten dute, hots, iraupen, intentsitate, oinarrizko maiztasun eta abarren propietateak.
2012
‎Ez gara hutsetik abiatuko, ordea, ezta gutxiago ere. Pertsuasio iturriari dagozkion ikerketa batzuen arabera, mezu baten hizkuntza eragina duen elementu periferikotzat jo daiteke11, hau da, lan baten autorearen izenaren edo jatorri geografikoaren pareko, adibidez (León, 2008). Ikerketa horien arabera, a priori esperientzia eta kalitate handiagoa aitortzen zaizkie gai zientifiko teknikoetan Estatu Batuetako
2014
‎Ez dago argi, alta, zein den zuzen BEko kidetzaren eta euskararen erabileraren arteko lotura. BEko kidetzak euskararen erabileran duen balizko eragina neurtzea zailtzen duen elementu bat kontuan hartu behar da: BEko kideek, hizkuntza portaera aski irmoa dute euskararekiko, baina, ezin zaio hori kausa ondorio efektuari besterik gabe egotzi.
2016
‎Azken aldagai horiek ez dute gure artean, orain arteko ikerketalan gehienen argitan, goiko seiek bezain bereizbide zorrotzik ageri; ez dira, ordea, hutsaren hurrengo. Bada azkenik, kale neurketan bederen (eta ez han bakarrik, seguruena), nolabaiteko eragina duen elementu gehigarria: urte garaia batetik, egun orduak bestetik eta neurketa justu non (herriko inguru batean edo bestean) egin den azkenik:
2017
‎Sarritan azaltzen dute, hasieran, nolabaiteko esfortzu bat egin behar dutela ordura arte zutena oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak baino jariotasun hobea eskura dezaten; baina ahalegin hori egitea eragozpenik gabe onartzen dute. zentzu horretan, nolabaiteko desberdintasun bat dago katalana eta gaztelania mantentzen dutenen artean: ...egoera batzuk identifikatzen dituzte gatazkak saihesteko edo zenbait harreman bermatzeko, horrek euren ingurune linguistikoa funtsean aldatzen ez badu; aitzitik, azkenek, dirudienez, ez dute aurretiazko jarrera hori erakusten, eta zenbait gatazka eta eztabaida, benetakoak edo irudimenezkoak, bizi izan dituztela adierazten dute. lan merkatua da, beraz, argi eta garbi herrialdea gehien elebiduntzen duen elementua. lanaren arloa da eremu bat non katalanaren erabilera nagusi den (%43) lekuek gaztelania nagusi denarena (%35) zabal gainditzen baitu. hasiera batean, hezkuntzaren alorrean katalanaren erabilera nagusiak altuagoak badira ere (%48), ez da ahaztu behar horiek sarritan hizkuntzaren erabilera askoz murriztaileagoa eta mugatuagoa hartzea dakartela.
2018
‎Adibidez, HABEn aurrez aurreko harremanean herritarrek lehen hitza euskaraz egiten dute kasuen %76, 8an, eta aldiz EUSTATen kasuen %20, 6an; hain justu, langile publikoaren euskarazko lehen hitzari dagokionez, mailarik altuena eta baxuena duten bi erakundeak dira, hurrenez hurren. Dena den, Administrazioko langilearen lehen hitzaren garrantzia aitortuta ere, horrek ez du esan nahi hori denik herritarraren hizkuntza hautua baldintzatuko duen elementu bakarra (adibidez, aipatu berri diren bi kasuetan oso ezberdinak dira erakunde bakoitzaren lan esparruak, eta horrek ere eragina izan dezake herritarraren hizkuntza hautuan).
‎Badakigu, jakin, euskara etxean ez ikasi izanak –hiztun ibilbidea definitzen duen elementuetako bat besterik ez izanik eregarrantzia izan dezakeela hiztunen hizkuntza portaeran. Eta zentzu horretan, hiztun berrien hizkuntza identitatea eta erabilera ikerlerro interesgarri bezain emankorra ari da bilakatzen azken urteotan, nola Europan (O’Rourke eta Ramallo, 2011, 2013, 2015; O’Rourke, Pujolar eta Ramallo, 2015; Pujolar eta Puidgevall, 2015; Boix Fuster eta Parad� s, 2015; Costa, 2015; Hornsby, 2015; Smith Christmas, Murchadha, Hornsby eta Moriarty, 2017), hala gurean (Amorrortu, Ortega eta Goirigolzarri, 2017; Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri, Urla eta Uranga, 2013, 2014; Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015; Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016; Goirigolzarri, Manterola eta Salces 2015; Urla, Amorrortu, Ortega, Goirigolzarri eta Uranga, 2016; Urla, Amorrortu, Ortega eta Goirigolzarri, 2018; Ortega, Amorrortu eta Urla, 2017).
2020
‎• Euskara Funtzio Publikora iristeko lan diskriminazio positiboa eragiten duen elementu bezala pertzibitzen da. Baina multzo batek euskara menperatzen ez duten pertsonen" aukerak murriztu" egiten dituela adierazten du.
‎• Faktore" baztertzaile" edo" klase edo talde" faktore modura pertzibitu edota transmititzen den neurrian, euskara gizarte segmentazioa eta bereizketa eragiten duen elementu gisa pertzibitzen da sektore batzuetan.
‎Adierazgarria da zein irakurketa ezberdin egin duten Sindi_ 2 ko informatzaileak eta Sindi_ 3 sindikatukoak derrigorrezko data hutsik dauden lanpostuetan ezartzen direnean: funtzio publikora sarbidea zailtzen duen elementutzat eta funtzio publikoaren euskalduntzea zailtzen duen faktoretzat jo dute, hurrenez hurren. dela legeak ezartzen duen% 37,11ko derrigortasun indizea baina hortik gora egitea arbuiatzen du. Egoera soziolinguistikoaren araberako gutxieneko bat dela onartzen badu ere, betetze horren ondorioak langileek pairatu behar dituztela adierazi du:
‎Adierazgarria da zein irakurketa ezberdin egin duten Sindi_ 2 ko informatzaileak eta Sindi_ 3 sindikatuko informatzaileak (ikus SINDI_ 3 atala) DD k hutsik dauden lanpostuetan ezartzen direnean: funtzio publikora sarbidea zailtzen duen elementutzat eta funtzio publikoaren euskalduntzea zailtzen duen faktoretzat jo dute, hurrenez hurren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia