Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2003
‎Eta horren arabera, zientziaren filosofia diziplina metateorikoa dela ulertzeko modua hauxe da: zientzi teoriak analizatu eta horiei buruz hausnartzen duen diziplina metazientifikoa, eta ez enuntziatu, ideia, gertakari edo ingurune sozialari buruz ari dena. Popperren gustuko metafora erabiltzearren, mundua delako hori harrapatzeko botatzen ditugun sareak dira teoriak:
2005
‎Humboldtek, bestalde," zientzia teleologiko" 32 baten moduan ulertzen du antropologia, alegia," ezer" egin aurretik" zertarako" galdetzen duen edota" jarduera"" helburuen" arabera zehazten duen diziplina bat bezala. Honen zeregina, hain zuzen, gizakiak bere garapen prozesurako behar dituen erreferenteak lantzea eta eskaintzea da, gizabanakoari orain denetik geroan izatera irits daitekeenera hurbiltzen lagunduko diotenak.
2007
‎Giza populazio aberastu eta nasaituek ontzi eta tresnen eskakizuna areagotu zuten heinean, zeramikaren ekoizpena asko ugaritu zen, kantitatez, eta ondu, kalitatez. Ontzigintza izango da, agian, aurrerapena jendearengana nola iritsi zen hobeki erakusten duen diziplina.
‎Baina zientzia horiek, gehienez, hezkuntza den fenomeno osoaren atal bata edo bestea ikertzen dute bakarrik —berori deskribatuz, antzekoekin erkatuz e.a.—, ze hezkuntza fenomenoa —jarduera den heinean— ezin daiteke bere horretan eta guztiz zientifikoki agortu. Horregatik esan dezakegu hezkuntza ikertzen duen diziplina," pedagogia", aldi berean dela zientifikoa eta humanistikoa edo, bestela, aldi berean dela —egun ohikoak diren hitzak erabiliz—" gizarte zientzia" eta" giza zientzia". Hezkuntzaren ikuspuntu" paidetikoak", azken batean, gizakiaren gizatasunaz modu sakon eta zabal batez galdetzeko beharra aldarrikatzen du:
2010
‎Linguistika edo hizkuntzalaritza, orokorrean, hizkuntzaren zientzia bezala definitu ohi da, eta, estrukturalismoaren eraginez edo, baita ere zehatzago sistema linguistikoen egitura zientifikoki ikertu eta ezagutu nahi duen diziplina bezala. Horren haritik dio Bufimannek:
2022
‎Horregatik ez du onartzen barrualde/ kanpoaldearen xantaiarik, eta, aitzitik, lotura hori berregiten du behin eta berriz. Era horretan, mito esterilizatzailearen kontra egiten du, zeinak osasun hesia jartzen duen diziplinen artean, legitimitateen, esateko moduen, zurrumurruaren eta isiltasunaren, pentsatutakoaren eta pentsatu gabekoaren artean. Deleuze eta Guattarik idatzi zutenez," Filosofia berez paradoxikoa bada, hori ez da hain sinesgarriak ez diren iritzien alde egiten duelako edo iritzi kontraesankorrak defendatzen dituelako, baizik eta hizkuntza estandarraren esaldiak erabiltzen dituelako iritziarekin edo proposizioarekin lotzen ez den zerbait adierazteko". 37 Haren izaera asaldatzailea da, hain justu, hizkuntza estandarra hondeatzen duelako bere baitan kabitzen ez zena esanarazteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia