2001
|
|
Kaltea izan
|
duen
bidaiaria aire konpainiak proposatu duenarekin ados ez baldin badago, DGACra jo dezake, eta hark emango du gaiari buruzko ebazpena; ez da loteslea izaten baina konpainia gehienek onartu egiten dute.
|
|
Kaltea izan
|
duen
bidaiariak eskubidea du txartelaren prezioa itzul diezaioten atzerapena edo bertan behera uztea arrazoirik gabea baldin bada (ezinbesteko kasua ez baldin bada); baina konpainiak ez daude kalte eta galeren aurrean erantzutera derrigortuta.
|
2003
|
|
Arrisku bizieneko gizataldeak zaharrak, haurdunak, inmunodeprimituak, haurrak eta gaitz kronikoek jotako pertsonak badira ere, aipatu gaixotasunetakoren bat maizen harrapatzen
|
duen
bidaiariaren profila bestelako hau da: 30 urtez beherako gaztea, bidai kontuetan eskarmentu gutxikoa, aire zabalean kanpin egin, toki ibiltarietan saltzen denetik jan eta mundu zabaleko baserri mundua zeharkatuz hilabete baino gehiago (euri sasoian, batik bat) ematen duena.
|
|
Espainiako bidaia agentziek hiru hilabeteko epea eman diete Aireko Garraioaren Nazioarteko Elkarteko (IATA) hegazkin konpainiei, hegazkin txartela duen edo erreserba eskatu
|
duen
bidaiariari hegaldia baldintza beretan eta prezio berean egiteko aukera emango dion erakunde edo funts bat sor dezaten, porrot egin badu. Jesús Martínez Millán Espainiako Bidaia Agentzien Federazioko presidenteak (FEAAV) adierazi zuenez, aire konpainia askok porrot egin dezakete irailaren 11ren ondoren gaur egun duten krisiaren aurrean eta Iraken gerra bat gertatzeko aukeraren aurrean.
|
2005
|
|
Alternatibako garraioa onartzen
|
duen
bidaiariak ba al du dirurik jasotzeko eskubidea?
|
2006
|
|
Gaur egun, tropikoetara joaten direnen %10ek medikuari kontsulta egiten dio itzultzean; beraz, Espainian urtean 100.000 kontsulta inguru izaten dira arrazoi horrengatik. Ramón y Cajal Unibertsitate Ospitaleko Gaixotasun Infekziosoen Zerbitzuko Medikuntza Tropikaleko eta Parasitologiako Unitateak (UMT) antolatutako Bidaiariaren Medikuntzako IV. Jardunaldiak egingo dira, txertaketa neurriak, bidaiaren aurreko prebentzio tratamenduak eta itzuleraren ondoren sukarra
|
duen
bidaiariaren sendabidea eztabaidatzeko. “Unitatea benetako espezialitatea da; izan ere, ezagutza zabal eta sakonak izan behar dira herrialde bakoitzean zer gaixotasun diren nagusi, nola eragiten duten, sintomak…”, adierazi zuen atzo Santiago Morenok, zentro horretako Gaixotasun Infekziosoen Zerbitzuko buruak.
|
|
Adibidez, haurdun dauden emakumeen kasuan, aire konpainiek gomendio orokor gisa ezartzen dute haurdunek ez dutela hegazkinez bidaiatu behar haurdunaldia 36 aste baino gehiagokoa denean. Nolanahi ere, hegazkinera igo eta hegaldia hasi baino lehen, hegan egitea aukeratzen
|
duen
bidaiariak nahitaezko eta ezinbesteko baldintza izango du dagokion konpainiaren erantzukizun deskargua sinatzea, bere haurdunaldiak sor ditzakeen arazo edo zailtasunen aurrean. Gaixoak Gaixoei dagokienez, hegazkinez bidaiatzea bidaiariaren gaixotasun motaren mende egonen da.
|
|
Arau orokor gisa, aire konpainiek ekipajearen gehienezko pisua ezartzen dute erosten den txartelaren prezioaren arabera. Hala, erreserba lehen klasean edo lehentasunezko klasean egiteko egina
|
duen
bidaiari batek gehienez ere 30 kiloko pisua izango du bere bagajean. Hegazkinez hegan egiteko tarifa merkeenek, berriz, 20 kiloko gehienezko pisua dute.
|
2007
|
|
Londres eta New Yorken arteko joan etorria egiten
|
duen
bidaiariak etxebizitza urte osoan berotzeko beharrezkoa den emisio maila berbera sortarazten duela kalkulatu dute.
|
|
Bezeroaren beste berme bat ekipajearekin lotuta dago. Ekipajea galdu
|
duen
bidaiariak 736 euro jasotzeko eskubidea izanen du galdu edo puskatutako fardel bakoitzeko. Hori bai, erreklamazioa aurkeztu eta hurrengo 10 egunetan egin du.
|
2008
|
|
Hala, turista klasearen sindromea ez dago soilik ozeanoz haraindiko hegaldiei lotuta, baizik eta prebentzio neurriak hartu behar dira Europako ibilbideetan ere. Gainera, lau ordu baino gehiago hegazkinez bidaiatzen
|
duen
bidaiariak 3,5 aukera gehiago ditu bidaiatzen ez duenak baino zainetako tronbosia jasateko. Aspirina Pasibotasunak plaketak metatzeko prozesu bat eragiten du, eta horrek tronbo bat eragiten die zelulei.
|
|
Formalizatzeko orduan, garrantzitsua da polizaren estaldura egiaztatzea, eta polizak baldintza bereziak dituen edo estali gabeko gasturik dagoen egiaztatzea. Ostatua Pekin helmuga gisa
|
duen
bidaiariak hoteleko edo ostatu hartuko duen lekuko erreserba berretsia izan behar du. Internet bidez edo pertsona ezezagunen bidez egindako ostatu erreserbekin kontuz ibili behar da.
|
|
Eta hobe da pisuzko eta ezinbesteko arrazoi bat izatea, zenbait bidaia agentziatako arduradunek diotenez, eta bat datoz esatearekin: " hegaldirik ez egitea erabakitzen
|
duen
bidaiariak hegazkinetik jaisteko eskubidea duen arren", bezeroak" hegaldia bertan behera uzten du", eta, beraz, gero erreklamazio bat egiteko eskubidea galtzen du. Bidaiariaren portaera oldarkorra bada, aireontziko komandanteak salatu egin dezake.
|
|
Bidaia operadoreek hegazkinera igo aurretik oso ondo pentsatzea gomendatzen dute; izan ere, hegazkinera igo ondoren, beste kontu batzuk sartzen dira jokoan, hala nola gainerako bidaiariek hegan egiteko eta helmugara iristeko duten eskubidea, edo hegazkin konpainiak bere ordutegia arazorik gabe betetzeko duen eskubidea. Eta, muturreko kasuetan, konpainia batzuek legezko neurriak hartzen dituzte lehorreratzea erabakitzen
|
duen
bidaiariaren aurka. Are gehiago, hegazkinetik alde egin nahi duen bidaiariaren portaera oldarkorra, bortitza eta justifikaezina bada; orduan, aireontziko komandanteak eskubidea du erabiltzailea salatzeko, eta, gainera, tripulazioko kideek Estatuko segurtasun kidegoetako eta indarretako agenteen presentzia eska dezakete bidaiariak kontrolatzeko.
|
|
Eta, muturreko kasuetan, konpainia batzuek legezko neurriak hartzen dituzte lehorreratzea erabakitzen duen bidaiariaren aurka. Are gehiago, hegazkinetik alde egin nahi
|
duen
bidaiariaren portaera oldarkorra, bortitza eta justifikaezina bada; orduan, aireontziko komandanteak eskubidea du erabiltzailea salatzeko, eta, gainera, tripulazioko kideek Estatuko segurtasun kidegoetako eta indarretako agenteen presentzia eska dezakete bidaiariak kontrolatzeko. Beraz, hegazkinetik alde egiteko erabakia hegazkinera joateko beldurrak eragindako nerbio krisiari badagokio, errazagoa eta erabakigarriagoa izango da, bidaia agenteek gomendatzen duten bezala," lasaigarri baten boterean konfiantza izatea, edo zeruan jartzea" hegazkina uztea baino lehen.
|
|
Txartel horiek 2009ko otsailaren 1etik aurrera egiten diren bidaiei dagozkie. Joan etorria jasotzen
|
duen
bidaiariak aireportuaren eta tren geltokiaren arteko joan etorriak barne hartzen ditu. Txartel berri honek kontinente arteko bidaia guztiak estaliko ditu, Espainiako probintzietako hiriburuetatik Madril Barajasko aireportura, eta, ondoren, nazioarteko hainbat tokitara.
|
2011
|
|
Entzuteko edo ikusteko urritasuna duten pertsonak, gida txakurrarekin edo gabe. Mugitzeko zailtasunak dituzten pertsonak edo arrazoiren batengatik mugitzea galarazten dutenak (adinekoa, ekipaje handiegia
|
duen
bidaiaria edo haurdun dagoen emakumea). Abiadura handiko/ distantzia luzeko, abiadura handiko/ distantzia ertaineko eta distantzia ertain konbentzionaleko trenetan ibilbideetako laguntza eskatzeko, nahikoa da txartela erosten denean eskatzea edo telefonoaren bidez eskatzea.
|
|
Eta kalte horrek ez du inola ere justifikatzen itzulerako txartela bertan behera uztea. Eritasunagatik bidaia bertan behera utzi eta egiaztagiria aurkezten
|
duen
bidaiariari %100 itzuliko zaio. Bilboko Merkataritza Epaitegiaren arabera, garraiolariak nahitaez eman beharreko bigarren prestazioari uko egiten zaio, arrazoirik gabe.
|
2012
|
|
Garraiolariak segurua eta erosoa izan behar du gure txakurrarentzat Txakurraren garraiolaria ezinbestekoa da maskotentzat, albaitariarentzako bidaiak seguruak izan daitezen bermatzeaz gain, iraupen luzeagoko beste bidaia batzuetan ere erabil dadin, hala nola bidaia batean edo oporretan. Garraiolari bakoitza zakurraren tamainara egokitu behar da Funtsezkoa da gure txakurrak erabiliko
|
duen
bidaiari lekua asmatzea, haren araberakoa baita txakurraren segurtasuna joan etorrietan. Ez da gauza bera 55 kilo pisatzen duen txakur batekin bidaiatzea, edo sei kilo besterik pisatzen ez duen beste batekin mugitzea.
|