2023
|
|
Halako administrazio egintzak ez dira irmoak izan behar. Modu horretara konpentsa daitezke Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren behin behineko likidazioan jasotako itzulketaren zenbatekoa, betebeharpeko berak
|
duen
beste tributu zor batekin, betebeharpekoak likidazioaren aurka errekurtsoa jartzea erabaki duen ala ez gorabehera.
|
|
Ofizioz hasitako prozeduretan, ostera, jakinarazpena hurrengo lekuetan egin daiteke: egoitza fiskalean, lantokian, jarduera ekonomikoa egiten den tokian edota jaso agiria biltzeko aukera ematen
|
duen
beste edozein tokitan.
|
|
Diruz eginiko ordainketaren frogagiri izango dira, kasuan kasuan: a) ordainagiriak; b) ordainketa gutunak; c) erakunde laguntzaileek sortutako Aipamen Zenbaki Osoak (NRC); d) eginiko sarrera egiaztatzen duten ziurtagiriak; e) frogagiri izaera
|
duen
beste edozein agiri. Ordainketa egiteko efektu tinbredunak erabili direnean, berriz, efektu horiexek behar bezala baliogabetuakdira ordainketaren frogagiriak.
|
|
Ihes fiskalari buruz hitz egin ohi da. Lege iruzurrean, aldiz, zerga egitatea ez da inoiz gauzatu, hain zuzen ere, egitate hori saihestu nahi izan delako, tributu karga gutxiago
|
duen
beste zerga egitate bat burutuz.
|
|
Zernahi gisaz, kontuan hartu behar da derrigorreko eszedentzia ez dela zenbatuko zerbitzuak emandako aldi gisa kaleratzeengatiko kalte ordainak kalkulatzeko; izan ere, gauza bat da antzinakotasunean derrigorreko eszedentziaren aldia zenbatzea, eta, horrekin zerikusirik ez
|
duen
beste gauza bat, bidegabe gisa kalifikatutako kaleratzearen ondoreetarako enpresan emandako zerbitzuen aldia zehaztea [2001eko irailaren 26ko (4414/ 2000 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
(b) 5 egun, ezkontidearen, izatezko bikotearen nahiz bigarren gradurainoko odol bidezko edo ezkontza bidezko ahaideen, horien artean direla izatezko bikotearen odol bidezko senideen, eta langilearekin etxebizitza berean bizi den eta horrek eragingarritasunez zaindu behar
|
duen
beste edozein pertsonaren istripu nahiz gaixotasun larriarengatik, ospitaleratzearengatik edo ospitaleratzerik behar ez duen ebakuntza kirurgikoarengatik, etxeko atsedena behar bada. Kasu horretan, langileak ordainsariak jasotzeko eskubidea izango du, nahiz eta absente egon, betiere, aldez aurretik abisua eman eta absentzia justifikatu badu (LELTBren 37.3.b artikulua).
|
|
Definizio hori, gainera, nahiko gertu dago 1438/ 1985 Errege Dekretuak, merkataritzako ordezkarien lan harremanak arautzekoak, jaso duenetik, bere aplikazio esparrua zehaztean. Hartara, errege dekretu hori aplikatuko zaie" pertsona fisiko baten harremanei, pertsona horrek jarduten duenean ordezkari gisa, bitartekari gisa edo lan esparruan hala identifikatzeko moduan balio
|
duen
beste izen batekin, bere gain hartuz enpresaburu bati edo batzuei begira, ordainsariaren truke, modu pertsonalean eta enpresaburu horientzako, merkataritzako eragiketak bultzatu edo burutzeko betebeharra, eragiketon arriskua edo mentura bere gain hartu gabe" (1.1 artikulua).
|
|
Betebehar hau ez betetzeko arrazoiak aipatzen ditu legeak eta laguntza ukatzea gainera behar bezala arrazoiturik egon behar da. Kasu horiek honako hauek dira: Arau zehatz batek horrela jasotzen duenean. Laguntza emateko baliabide nahikorik ez daudenean. Laguntza emanez gero babestu behar
|
duen
beste interes bat kaltetzeko arriskua dagoenean.
|
|
[...] Aurrekoa ikusi ondoren, adierazpen juridiko horrek barne hartzen dituen aspektuak aztertu ditugu; horretarako esan behar da zerga kontuak (edo orokorrean, toki erakundeen diru sarrerak) ez direla finantza zaintzaren helburu bakarra, gastatzeko aukera ere horren barruan dagoela. Hori horrela dela, adibide moduan, hemen aztertzen ari den arazoa desitxuratzeko asmorik ez
|
duen
beste autonomia baten legetara joko dugu, hain zuzen ere, Kataluniako
|
|
Printzipio hau TAEHren 4.3 artikuluan ere jorratzen da, sorospidezko printzipioarekin batera. Bestetik, printzipio demokratikoa TAEHk egiten
|
duen
beste esamoldetan ikus daiteke. Artikuluak dio toki autonomiaren bidez toki erakundeen intereseko gaiak kudeatu eta antolatuko direla, toki erakunde horietako herritarren alde (hurbiltasun printzipioa) eta gai horiek kudeatu eta antolatuko dira modu demokratikoan aukeratutako hautetsien bitartez.
|