2015
|
|
13 Oso gaizki zeritzan batzuek aholkatzen dutenari, puiesak eman ditzatela horrelako ikuskariren bat ikustean; izan ere, hark zioen, gure Erregea nonahi pintaturik ikusten dugula ere, gurtu egin behar dugula; eta zuzen zebilela uste dut, hemen ere mingarri gertatuko litzatekeelako: pertsona batek jakingo balu berak maite
|
duen
beste batek halako gaitzespenak egiten dizkiola bere erretratuari, ez litzaioke atsegin izango. Bada, ez ote da arrazoi handiagoa gurutze bat edota gure Enperadorearen edozein erretratu ikus dezagunean begirunea agertzeko?
|
|
Ez naiz ari irudipenak dituztenei buruz, horiek gauzaren batean hainbesteko guraririk ez izateaz eta irudipenei jaramonik egin nahi ez izateaz, erremedioa baitute. Hemen, ordea, ez dago horrelakorik; izan ere, hitz egiten duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten
|
duen
beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin: ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela?
|
|
Ez dago bihotzik hori pena handirik gabe eraman dezakeenik. Bada, hemen, azken batean, bizitza amaitzean amaituko dela eta amaiera duela jakinda ere, hain erruki handia hartzen badiogu, amairik ez
|
duen
beste horren samina ez dakit nik nola arindu dezakegun, deabruak egunero berekin daramatzan hainbeste arima ikusirik.
|
|
6 Horrelakoa da Jainkoak arimari irakasteko
|
duen
beste era bat ere, esanda geratu den bezala hitz egin gabe hitz egiten diona. Hain hizkera zerukoa da, non, hemen esan nahi izanik ere, nekez aditzera eman baitateke, Jaunak esperientziaz irakatsi ezik.
|
|
Deabruak jartzen
|
duen
beste apaltasun horretan, ordea, ez dago argirik inolako gauza onik burutzeko; Jainkoak guztia suz eta odolez jartzen duela dirudi. Justizia etortzen zaio burura, eta errukian fedea badu ere, fede hori galarazteko indarrik ez baitu deabruak, ez da ni kontsola nazakeen erakoa; bestera da:
|
|
–Beti? diot, bakardadeko une asko izateko, probak eta gaixotasuna ere eragozpen izan arren, horretarako osasunak laguntzen
|
duen
beste une asko direlako; eta gaixotasunean bertan eta proba artean ere egiazko otoitza da, maitatzen dakien arima denean, hura eskaintzean eta norengatik sufritzen duen gogora ekarri eta onartzean eta gertatzen diren hamaikatxo gauzatan. Hemen maitasuna lantzen du, bakardadeko unean nahitaez izaten ez dena, eta bestela ez da otoitza.
|
|
Ni eskarmentatua geratuko naiz neure buruaz eta beste batzuez. Zilizioak egunetik egunera eragin txikiagoa du, erabiliaren erabiliz berorrek dioen bezain berri ez baita egiten, eta sorbalda ez luke ohi
|
duen
beste estutu behar. Guztian kontu izan kalterik ez izateko.
|
|
Gauza miragarria eta oso kontuan hartzekoa!: Jaunak ikusten duenean arima bat oso osoan berarena dela, beste interesik eta harengatik soilik mugituko
|
duen
beste gauzarik ez duela, bere Jainko duena eta haren maitasuna baizik, orduan etengabeko harremanetan iraungo duela harekin, Jakinduria bera denak dakien era eta molde askotara.
|
|
19 Ofizioak dituztenei otoitza dutenetako orduren bat pasatzen zaienean, har beza bakoitzak beretzat libreen
|
duen
beste ordu bat; esan nahi da, ordu osoan, edota zatirik handienean, otoitz egiterik izan ez duenean.
|
|
Begira orain ziurtzat baitut perfekziora iristen direnek ez diotela Jaunari eskatzen proba, tentaldi, jazarpen eta borroketatik askatzeko. Hauxe da, Jaunaren espiritua dela eta ez irudipena, erakusten
|
duen
beste ondorio ziur eta handia: kontenplazioa eta Haren Maiestateak ematen dizkien graziak; izan ere, orain dela gutxi esan nuenez, nahi dituzte eta eskatu eta maite dituzte halakoak.
|
|
8 Urak
|
duen
beste berezitasun bat, asetzea eta egarria kentzea da. Izan ere, nik uste dut, egarria, benetan behar dugun gauza baten desira dela; gauza hori erabat falta bazaigu, egarriak hil egiten gaitu.
|