2004
|
|
–Ez dakit. Andoni Egaña ari zaigu hizketan?, ez dut iritzi erroturik, euskara gainbehera edo behetik gora doan. Ez dakit Bernardo Atxagak
|
duen
arrazoi edo ta Euskaltzainburuaren esanak diren errealitateari lotuagoak?. 159
|
|
Mari Karmen Garmendiak hitzetik hortzera erabili izan
|
duen
arrazoia, arrazoi funsgabea dela aitortuko bagenu, hanka sartze handia egingo ote genuke. Ez dirudi.
|
|
" utz, utz: zeñek
|
duen
arrazoia geroak esanen". Iñork ez.
|
2006
|
|
Baina euskararen ezgaitasuna frogatzeko Unamuno-k beti hartzen duen bidea txirotasun lexikalarena izaten da: gaur arte, Unamuno-ren adibideak izaten dira gehienak, gure lagun espainolek bilera guztietan atera ohi dizkigutenak, euskarak ments omen dituen kontzeptu kulturalen kasuak296 Honek zerikusirik ez du hizkuntza bat eranskaria edo malgukaria izatearekin, baina Unamuno-k beti esplizitatzen
|
duen
arrazoia hau da. Hots, ez hizkuntzaren egitamuarena, baizik historiarena.
|
|
Alta, euskararen pobre eta trakestasunaren behaketatik (hori teoriko hutsa –" teorian"!), uztagun hiltzen edo hilaraz dezagun praktikora, hautu baten jauzi kualitatiboa dago –salto mortal logiko bat–, hautuak barnebiltzen
|
duen
arrazoi mundu linguistiko, politiko, humano artzakonplexu guztiarekin (S. Mitxelena-k ederki hustiatu duena).
|
2007
|
|
historia erreala, izadian oro bezala, razionala eta logikoa da, ezin da ez izan (ez razionala ez da erreala? honek batez ere historiarako balio du) 510 Naturan ez bezala (hor nahitaezkotasun itsua da lege), giza historian bere burua garatzen
|
duen
arrazoi edo izpiritua askatasunaren kontzientzia da (berdin giza autokontzientzia) 511, hori da historia unibertsalaren zeregina eta jomuga, dio Hegel-ek; h. d., bere burutik arras bestelakotuz, alienatuz, estreina natura materiazkoan kanpotiartu eta gauzatu den Izpiritua (unibertsoaren lehen arrazoia), historian bere burura itzuliz doa, naturaren menpekotzatik deslotuz (izpiritua berez eta bere ... da), bere burua berak eraikia duen mundu etiko eta zuzenbidezko batean gauzatuz (oro har kulturan), berriro osoki bere burura, baina orain, burutua?, itzuli bidean.
|
|
Zientzia historikoek eremu horietan (zuzenbidean, politikan, artean, erlijioan) faktoak zeintzuk diren eta horiek halaxe izateko arrazoiak argitzen dituzte. Zerbait agitu bada, halabehartu
|
duen
arrazoia zegoelako da; faktoan haren arrazoia ageriratzen da, horrela historia (faktoa) arrazoiaren agerraldia da (erreala razionala da), etab. Hori ez ote da faktoaren, positiboaren kanonizazio bat. Historia politikoari gagozkiola:
|
2009
|
|
Homeroren irakurleak gogoratuko ditu Jainko olinpikoak batzuen ala besteen alde alderdikatuak, gudariak berak bezain enpeinatuak batailan: ezertarako begiratzeke zeinek
|
duen
arrazoia, non dagoen justizia. Bere kutunari laguntzen dio bakoitzak, kito.
|
|
Unibertsoa Jainkoak sortu badu, jostatzen da abbé materialista, zenbat denbora eraman zion denbora sortzeak?, espazioa sortu baino lehen, non zegoen bera? Jainkoa kausa gisa ezer esplikatzen ez
|
duen
arrazoia da: unibertsoa Jainkoak sortu badu, eta Jainkoak bere burua, zuzen zuzenean unibertsoak bere burua zergatik ez?
|
2013
|
|
Akaso hori da hegazkinik hartu ez
|
duen
arrazoia.
|
|
Gure Herriak ez duela inoiz aitzina eginen, ipuinei eta sineskeriei lotuta egotekotan!?. . Nahi duana erranen duk, baina Al Qamar ek ez zidak orain artean huts egin, eta ikusiko diagu nork
|
duen
arrazoi??.
|
|
–Munduko arrazoi guztiak dauzkat zutaz txarto pentsatzeko. Han jokatu zenuen paper bidegabe eta errukigaitza zurituko
|
duen
arrazoirik ez dago. Ez zara ausartuko, ezin izango duzu ukatu zeu izan zarela biak elkarrengandik bereiztearen eragile nagusia, bakarra ez bada; zeu eragile, bata (bere apeta eta gogo aldabera direla medio) munduaren gaitzesgarri geratu dela, eta bestea (bere itxaropenak opor aterata) munduaren barregarri; zeuk bildu dituzula biak zorigaitzik larrienean.
|
|
Gure Herriak ez duela inoiz aitzina eginen, ipuinei eta sineskeriei lotuta egotekotan!". " Nahi duana erranen duk, baina Al Qamar ek ez zidak orain artean huts egin, eta ikusiko diagu nork
|
duen
arrazoi...".
|
2014
|
|
Strauss bere lekuan ikusiko dugu, baina aurretik esateko: a) Straussek ere Alsazia Lorrena anexatzeko ematen
|
duen
arrazoia estrategikoa da, eta estrategikoa soil soilik. –Ce n, est pas la valeur des races mais le principe des nationalités(!) 1147 qui justifie les annexions chez Strauss, ce sont des nécessités stratégiques et politiques plus que morales, et Strauss l, avoue avec un certain cynisme?, irakurtzen diogu J. M. Paul haren ikertzaile frantsesari1148 Eta b) ez du kontsideratzen konkista bat, historikoki (ez da esaten arrazialki!) alemana izandako eskualdearen berreskuratzea baizik:
|
|
Aitzitik, euren arrazoia hori ez dela ziurtatu dute behin eta berriro1215 Kapitulu hau, ordea, inork alegatu gabe ere, frantsesentzat problema zen (iritzi publiko europarrarentzat alemanek ez baitzuten eskualde aleman bat berreskuratu baizik gura). Beraz, aurkitu dira kinka paradoxalean, a) alemanen egiazko arrazoia, ematen ez duten arren, horixe dela suposatu beharrean, eta b) serio demonio argudiatu beharrean, inork eman ez
|
duen
arrazoi horrek ez duela beti balio. Baina orduan, inork eman izan gabe isilpean suposatzen zaien arrazoiaren akatsa ere ezin da izan beste suposizio bat baino.
|
|
Polemikoak agitu diren puntuetara mugatuko gara hemen. Kontrarioek Mommseni suposatu dioten guztia ahaztu, eta, testuari soil atxikirik, xeheki bereiztea da zein den haren esijentzia edo erreibindikazioa, zein den ematen duen horren arrazoia, eta bai esijentziaren eta bai horrentzat berak ematen
|
duen
arrazoiarentzat, zein den berak eskaintzen duen zehaztapena eta justifikazioa.
|
|
«Il était raisonnable que puisque vous parlez naturellement le français, vous fussiez sujets du roi de France. Je veux bien que la langue espagnole demeure à l. Espagne, l, allemand à l. Allemagne, mais la française doit être à moi»?, ik. HERMET, G., Histoire des nations et du nationalisme en Europe, Paris 1996, 58 Nazioa berdin hizkuntza beharbada beste inork baino lehen monarkia frantsesak erabili
|
duen
arrazoia da (beraz, frantsesez mintzo diren guztien nazioa Frantzia da). Alsazia konkistatu eta gero isildu edo, arrazoi etnizista?
|
|
248 Ik. OC, I, 28: ematen
|
duen
arrazoia ez da, la position singulière du parti légitimiste et de la contradiction étrange en vertu de laquelle ce parti représente à la fois parmi nous ce qu, il y a de plus excellent et de plus regrettable: d, un côté, la résistance à la brutalité des faits au nom d, un principe(...); de l, autre, l, inanité de vues et d, idées, le refus systématique de se prêter aux résultats les plus acquis de l, esprit moderne?.
|
2015
|
|
The Defining of a Faith, Clarendon Press, 1980) Martin Ceadelek funtsezko bereizketa proposatzen du pazifista eta kontzientzia eragozleen artean. Izan ere, kontzientzia eragozleak bakezaletasunarekin zerikusirik ez
|
duen
arrazoiren batengatik deklaratu daitezke objektore. Esate baterako, elitismo hutsez:
|
|
Konbentzitu dezan nahi du, jada beldurtzeko arrazoirik ez dutela entzun nahi du. Nahiz eta beldurrak ez
|
duen
arrazoirik behar.
|
|
Aztertu datuak, erabaki bakarka nork
|
duen
arrazoia, eta justifikatu zure erantzuna. Arraste ontziak
|
2016
|
|
Fobia hau ikasleek nozitzen dute irakasleek baino gehiago, baina arrazoi arras desberdinengatik. Ikerketa guztien arabera, Matematika da aiherkundea sorrarazten
|
duen
arrazoi nagusi eta ia bakarra. Baina, nire uste apalean, Matematika bezain errudunak dira Derrigorrezko Irakurketak.
|
2017
|
|
Berak grazia handiz azaltzen zuen langile arruntak lehenengoz historian erraza daukala edozein gairi buruz iritzi propioa osatzeko aukera. Gerra baten aldekoen arrazoiak irakurri, kontrakoenak ondoren, eta gero berak erabaki zeinek
|
duen
arrazoia; baina hori oso nekagarria omen da, gainera gizakiaren talde senaren kontra ere badoa. Orduan, talde ideologikoa aukeratu eta haren ideia guzti guztiak inolako kritikarik gabe geure egiten ditugu.
|
2018
|
|
uko egiten dio bere askatasunari; ekintza bakar horrez geroztiko askatasunaren erabilera orori egiten dio uko. Horrelakoak, beraz, atzera botatzen du bere buruarekin nahi duena egiten uztea justifikatzen
|
duen
arrazoia. [?] Askatasun printzipioak ezin du galdatu norbait aske ez izateko aske izatea.
|
|
Hamasei urte ditu Itzik, eta bere burua zoratzetik libratzen
|
duen
arrazoi bakarrari heldu nahi izan dio. Zerbait lortzeko izan da.
|
2019
|
|
Nobela honek asmaketak eta asmakeriak ditu oinarri, eta, hala ere, irakurleren bati benetakoa egingo balitzaio, arrazoi izango luke, zeren erosleak beti
|
duen
arrazoi.
|
|
Arrazoi erantzunezina berori: zeinahi egia, zeinahi sentipen, izua, panikoa, kasu?, estaltzen
|
duen
arrazoia?
|
2021
|
|
Lotsa ematen dit esateak, jakina, besteak beste, badakidalako ez duela sinesgarritasunik. Baina egia berdaderoa da, eta lotsagarriagoa litzateke pentsatzen dudana isiltzea literaturarekin zerikusirik ez
|
duen
arrazoi bategatik. Lotsa, pudorea, nitaz pentsatuko duzuena eta guzti hori ere idazlearen banitatea da, azken batean.
|
2022
|
|
Maskulinitate politikek testuinguru horietan duten garrantzia Erresuma Batuan aitortu da batik bat; hain zuzen, hori da maskulinitatearen inguruko teoria lan britainiarren kalitate bikaina azaltzen
|
duen
arrazoietako bat. Eztabaida langile mugimenduaren eta klasearen ingurukoa izan da bereziki.
|
|
–Bai, anderea, zu zoratzen zaude, eta ni, berriz, samindurik. Ez dakit gutako zeinek
|
duen
arrazoia, baina ausartuko nintzateke esatera nik, aita naizen neurrian, zuk baino hobeto ezagutzen dudala nire semea. Begira ezazu nola dagoen eserita!
|