2001
|
|
A rrazoi bat daJaki n en 125 zenbakian aipatzen genuena; labur esanda: gizartearen gehiengoak euskararekiko adierazten duen interesaren azpian dagoen motibazio apala ez da nahikotasun mailara iristen berreskuratu eta normaldu nahi dugun hizkuntza gutxituak eskatzen
|
duen
ahalegin mardulari erantzuteko. Gogoan izan, kasu honetan, plangintza zorrotzak proposatzen zirela.
|
2007
|
|
Orri hauen azterketatik ateratzen da, beste gauza askoren artean, Kutxak Gipuzkoaren eta gipuzkoarren alde egin
|
duen
ahaleginak hiru alderdi dituela: Gizarte ekintza zentzu hertsian hartuta (bere mozkinen zati handi bat, alegia, beste entitate askotan ez bezala, hemen komunitateari itzultzen zaiona dibidendo sozial moduan), Zeharkako Gizarte ekintza (merkatuak eskatzen dituenak baino askoz ere bigunagoak diren baldintzetan inbertitzen diren diru kopuru handiak) eta premia bereziei aurre egiteko produktu eta zerbitzu espezifikoen etengabeko eguneratzea.
|
2009
|
|
Halere, nolabait esanda, uste horiek egiazko izan nahi zuten. Beste aldetik, arazoak, errealitatetik baino, guregandik ere etor daitezke, eta zehaztasunak eskatzen
|
duen
ahaleginaren aurrean alfer edo nagi joka dezakegu. Esaterako, zenbaitetan nahiago izaten dugu gure nahiak edo desioak sinesmen bihurtu, zehaztasunak eskatzen duen ikerketa gutxi asko zorrotza egin baino.
|
2014
|
|
Koldo Zuazoren iritziz (1988, 360), hiru dira euskararen batasunari begira Krutwigek ekarri dituen berrikuntzarik aipagarrienak: a) literatur tradizioari ematen dion lehentasun eta nagusitasuna, b) euskara kultur hizkuntza bilakatzearren egiten
|
duen
ahalegina eta c) hizkuntz eredu
|
2018
|
|
Hori guztia da euskarazko teatroa. Eta horregatik, besteak beste, erakunde publikoen aldetik borondate handia behar da oraindik, zirkuitu eta antzoki publikoetan euskarazko teatroaren ikusgarritasuna eta biziraupena bermatzeko; eta publikoaren aldetik, hautu horrek suposatzen
|
duen
ahaleginaren kontzientzia; eta sortzaileen aldetik, bide hori egungo teatro garaikidearen kalitatearen oinarri bilakatzea.
|
2022
|
|
Bestalde, irakasle ikertzaile gazte askoren artean zabaltzen ari den ikuspegiaren arabera, euskara dagoeneko finkatuta edo instituzionalizatuta hautematen da unibertsitate irakaskuntzan, hala hola bada ere, bereziki EAEko unibertsitate publikoan. Hartara, gero eta ohikoagoa den ikusmolde horren ondorioz, belaunaldi gazteetako hainbat akademikok alde batera utzi du goi mailako hezkuntzan euskaraz eskainitako irakaskuntzak oraindik gaur egun ere eskatzen
|
duen
ahalegin ezohikoa, norbanakoak aukeratuta bete beharrekoa: euskarazko materialak sortzea, itzulpenak egitea, terminologia espezializatua lantzea, euskaraz idaztea eta argitaratzea eta, oro har, euskararen erabilera sustatzeko lanak egitea.
|