Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎ITMren arazo nagusia komunikazioaren esparru orokorrera egindako estrapolazioa da batez ere, zeren hargailu/ hartzailea zerbait irmo moduan ikusten baita. Ulerkera eskematiko horretan, igorleak bidaltzen dion mezua hartu eta hartzaileak modu automatiko batean deskodifikatzen du seinalea; hots, igorlearen helburu semantikoa bere osotasunean antzematen duela ulertzen da. Baina, egia esan, makinek barik deskodifikazioa gizakiek egin behar dutenean, deskodifikazioa aktibitate osoa eta konplexua da, kodifikazio bera bezain garrantzitsua dena, hartzaileak berak ere zentzuaren konstrukzioari ekin behar baitio.
2007
‎Bigarren estadioko haurrek ez dituztenagusiak moralaren sorburu bakartzat jotzen. Moralak elkarrekikotasunarekin etatruke harremanarekin zerikusia duela ulertzen dute. Elkarrekikotasuna irizpidebihurtzen dute moralaren arabera egokia zer den erabakitzean, elkarrekikotasunhori oso zentzu estuan hartzen ez badute ere.
2010
‎Ordezkaria berariaz izendatu ezean, abokatuak bere defendatua defendatu ez ezik, ordezkatu ere egiten duela ulertuko da (LPLren 229.3 art.).
‎Kari edo arrazoi hau PZLk zeharka indargabetu duela ulertu behar da, hark inhibizioaren ondoriozko eskuduntza arazoa ezabatu baitu. Horrela defenditzen du, beste askoren artean, Moliner Tamborero, G. k,. Incidencia de la LEC 2000 en el sistema de recursos de la Ley de Procedimiento Laboral?, Tribuna Social (Revista de Seguridad Social y Laboral), 2001/ 130 zk.
‎Behin epaitza betearazteko eskatuta, magistratuak agerraldi batera deituko ditu alderdiak hurrengo lau egunen barruan. Langilea edo bere ordezkaria agertzen ez bada, bere eskaera atzera bota duela ulertuko da (LPLren 83.2 eta 278 art.). Aldiz, enpresaburua edo bere ordezkaria bada agertzen ez dena, agerraldia haren agerpenik gabe egingo da (LPLren 83.3 eta 278 art.). Ez berrartzearen intzidente moduan ezagutzen den agerraldi horretan (LPLren 236 art.), bakarrik berrartze irregular edo ez berrartzearen inguruko egitateez eztabaidatuko da424, eta mementoan praktikagarriak izanda magistratuak... Magistratuak auto bidez ebatziko du hurrengo 3 egunetan.
2011
‎Behin txostena balioetsi eta gero, espetxe zaintzarako epaileak erabaki dezake zigorra zentroan bertan betearaztea, zigortua beste zentro batera eramatea, bertan betearazpena buka dezan, edota zigortuak zigorra urratu duela ulertzea. Azken kasu honetan, lekukotza emango da, ZKren 468 artikuluak jasotzen duen kondena urratzea betetzeko.
‎Danielek asma kronikoa duela (nahiz eta medikuak halakorik ez egiaztatu) eta arrazoi hori dela-eta sarri arnasa hartu ezinik etxean geratzen dela dio. Ikastetxeko zuzendaritzak Danielek duen gaixotasuna ez duela ulertzen dio. Bestalde, Daniel oso adin txarrean dagoela dio, eta eskolan emakumeek erraz manipulatu dezaketela dio.
2012
‎Hasteko, hezkuntzari buruzko legeen eta Hizkuntza Normalizaziorako Legearenbitartez, euskal gizarteak epe ertainean integrazio modu bat elebitasunaren hedapenaizan daitekeela onartu duela uler daiteke, hau da, biztanle guztiek hizkuntza ofizialbiak, euskara zein gaztelania, jakin eta erabili ahal izatearen idealera hurbiltzea. Lanhorrek zekarren zailtasunaz jabetuta, autonomia prozesuaren hasieran, 1980an, EAEko biztanleriaren% 22 baino ez zen euskalduna, eta gizarte elebiduna lortzekozeregina hezkuntza sistemari eta administrazio publikoari esleitu zitzaion.
‎Berdintasunak justizia helburu duela ulertuz gero, albiste iturri guztiek eta informazio orok tratu bera izan dezaten, objektibotasuna aldarrikatzen da. Hala ere, objektibotasuna albistegintza modua baino ez da:
‎Are gehiago, euskarazko hedabideak erdarazko merkatu horietako hedabideen lehiakideak ere badira. Ondorioz, euskarazko komunikazioaren sektoreak berezko merkatua osatzea beharrezko duela ulertuta, egungo merkatu horren ahuleziak gainditzeko dirulaguntza publikoak eskaintzen dituzte herri erakundeek. Diru-laguntza horiek bideratzeko erakunde arduraduna Hizkuntza Normalizaziorako Saila izaten da, hedabideon eginkizuna bikoitza delako.
‎Beraz, kazetari kolaboratzailea ez da ohikotasunez kazetaritza jarduera horretara dedikatzen. Bestelako lan jarduera ere gauzatzen duela ulertzen da. Horregatik, ez du kolaborazioengatik bestelako zergarik ez Gizarte Segurantzarik ordaindu behar.
2015
‎etxebizitza kopurua, babes ofizialekoetxebizitzen kopurua, kosta eta mendien mugak, ondare kulturala, uholdeak izateko dauden hainbatirizpide leku batzuek uholdeak izateko arriskua daukatelako eta beste batzuek ez, berdeguneak, errepideak, trenbideak... Azpeitiko udalbatzak berak bakarrik errepidea non hasi eta non bukatukoden erabaki ezin duela ulertzen da, beste zeharkako edo sektoreko organismo batzuk daude urabotako diotena lurralde planeamendu horri, goiko begirada batetik aldundi, jaurlaritza, erakundeautonomo esango dutela. Azpeitiarrak gaizki ari zarete antolatzen zen trenbideak hortik joan behardu, errepidea hortik, hainbeste BOE behar dira...?. Eta Azpeitiko udalbatzak lurralde antolamenduhori egin behar duenean, informatu eta erakunde horiei duten iritzia eskatu behar die:
2017
‎Horrenbestez, eta inplizituki, emakume izendatutako gorputzen berezko xedea ernaltzea dela aditzera emanez, hilerokoaren egitatea beti ere ugalketa funtzioari lotua agertuz. Halaber, definizio mediko horren baitan hilekoa gertatzeko prozeduraren ikuspegi produktibo eta hierarkikoa gertatzen da; gorputz prozesu hori hipotalamoak modu hierarkikoan agintzen duela ulertzen baita, faktore eta kausa askotarikoen elkarlanean aditu ordez (Martin, 1987). Zergatik bada, metafora medikoek erakusten duten moduan, kontsideratzen dira maiz emakume gorputzen prozesuak modu negatiboan eta ugalketari horren hertsiki lotuak?
‎Unibertsitatearen esparru barnean egonda, arte ederren fakultateak ikerketa eta ezaguerakritikorako formakuntza eskaintzen duela ulertzen dugu, ikasleak egungo ingurunean modupropioan horiek burutzeko armatuz.
2019
‎DOCENTIAZ programak EHUko HEFA fakultateko irakaslegoaren irakaslanean duen eraginaaztertzeko burutu da ikerketa kualitatibo hau. Ebaluazio orok hobekuntzarako balio duela ulertuta, baieta EHUren plan estrategikoak bikaintasuna helburu duela ikusirik, testuinguru ezin hobea da HEFAfakultatea ikerketa hau aurrera eramateko, hezkuntzaren zientziez arduratzen den fakultatea baita.Honenbestez, kasu azterketa baten bidez eraman da aurrera ikerketa. Ondoriotzat, programa honekirakaskuntza praktikari buruzko hausnarketa bultzatzen badu ere, metodologiari dagokioneanaldaketak behar dituela ezagutu ahal izan da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia