2000
|
|
Besterik ez. Agerian dago Ayerrek ez
|
duela
ezer ulertu Wittgensteinen lanetan, ez hizkuntzaren filosofian, ez etika edota erritoen hizkuntz jokoetan.
|
2001
|
|
Jakintzak soilik lortzen du nahikotasun osoa, subjektiboa nahiz objektiboa. Jakina da Matematikan eta Etikan iritzi soilak ez
|
duela
ezertarako balio. Sinesmenak, bere aldetik, helburu bat lortzeko baldintza hipotetikoki beharrezkoekin lotzen denean, sinesmen morala oinarritzen du; eta modu ahulago batean ezagutzaren sistema bat osatzeko izadia jainko baten produktu gisa ulertzen duenean, sinesmen doktrinala eratzen du.
|
2002
|
|
Urte batean onuragarriak izan diren lanak beste batean ez daukate zertan onuragarri gertatu. Beraz, argi dago lana zein industria legez arautzeak ez
|
duela
ezertarako balio.
|
2003
|
|
Argi eta garbi jakin ezazue zuetako inork ez duela bera ezagutzen, nik erakutsiko dizuet ordea, hasi naizenez d gero. Ikusten duzue Sokratesek ederrak maitatzera jotzen duela, eta beti beraien inguruan ibili eta liluratuta egoten dela, eta beste aldetik orokorrean ez
|
duela
ezer ezagutzen ezta jakiten ere. Bere itxura hori ez al da sileno baten berezkoa?
|
2004
|
|
Horretan traba nagusia Jainkoari buruz eskaintzen duen adieran aurkituko da; hain zuzen nahikoa zaila gertatuko zaiolako, aipatu dugun bezala, bateratzea bera perfektua eta akatsgabea izatea eta, era batera, akastuna den munduaren sortzailea izatea eta munduaz erabat bananduriko existentzia izatea. Hau da, onartuz gero Jainkoak, berez, ezin
|
duela
ezer utzi berarengandik kanpo, dena bereganatu behar duela, bere baitan edo bere ekintzaren emaitza modura, eta berarengandik kanpoko guztia ez izatea dela, nahikoa problematikoa izango da egiari buruzko adiera bat zehaztea erruaren kontu ere emango duena. Jainkoa erruaz askatuta ere, nola libratu berak sortutako mundua erru horretatik, bere ekintzaren ondorioak beti perfektua izan behar badu?
|
2009
|
|
Baina bere buruari galdezka hasten bada, edo, orokorrago esanez, edozein kontzientzia zientifikori horren beraren historiari buruzko galderak egiten badizkio, orduan, jakiteko borondatearen erak eta aldaerak aurkituko ditu, jakiteko borondatea sena, pasioa, irrika inkisitoriala, sofistikazio krudela, gaiztakeria baita; egindako hautaketen biolentzia aurkituko du: ...kuntzan kezkagarri izan daitekeen guztiaren aldeko hautaketa51 Gizadia zeharkatzen duen jakin nahi handi horren azterketa historikoak agerian jartzen du, bada, injustiziaren gain ezarri ez den ezagutzarik ez dagoela (eta ez dagoela, bada, ezagutze prozesuan bertan, egiarako eskubiderik edo egiaren oinarririk) eta ezagutzeko sena bera gaiztoa dela (zerbait hilgarririk baduela, eta ezin duela eta ez
|
duela
ezertarako gizakien zoriona nahi). Jakin nahiak, gaur egun bezalako hazkunderik handiena lortuz ere, ez gaitu egia unibertsalen batera hurbiltzen; ez dio gizakiari naturaren dominazio lasai eta zehatza ematen; aitzitik, arriskuak areagotu baizik ez ditu egiten; edonon arriskuak handitzen ditu; babes engainagarriak ezabatzen ditu; subjektuaren batasuna desegiten du; subjektua disoziatzen eta suntsitzen tematzen den guztia askatzen du.
|
|
Metafisika tradizionalari kritika kantiar nagusia hauxe dugu. Alegia, berbaitango gauzetan ezkutatzen zena bilatzera atera dela, itsuan, eta ez
|
duela
ezer aurkitu, ezer ez baitago ezagutzeko berbaitango gauzetan. Ezagutzeko!
|
2013
|
|
Jakina, erlijiozaleek argudio horri erantzun diote. Zenbaitetan esan dute Jainkoak ez
|
duela
ezer agintzen, Jainkoa ez baita pertsona antzeko bat: Jainkoa ongia bera da, eta harekin harremanetan jarriz gero, ongi etikoak blaitzen gaitu.
|
|
Labur esanda, pertsona horrek txinerazko Turingen testa gainditzen du, txineraz ez jakin arren. Horregatik, Searlek ondorioztatzen du Turingen testak ez
|
duela
ezer erakusten, inongo pentsamendurik gabe, joko sintaktiko huts bati esker, gaindi baitaiteke test hori. Searle Adimen Artifiziala deritzon ikerketa programaren kritikari zorrotza izan da.
|
2017
|
|
" existentzia esentziaren aurretik doa". 17 Alegia, ez dago molde jakin bat gizaki izateko, gizakia lehenik existitu egiten da eta gero definitzen. Horregatik, Sartrerentzat, kontua ez da hainbeste Jainkorik baden edo ez, baizik eta egoteak ez
|
duela
ezer aldatzen.
|