Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Besterik ez. Agerian dago Ayerrek ez duela ezer ulertu Wittgensteinen lanetan, ez hizkuntzaren filosofian, ez etika edota erritoen hizkuntz jokoetan.
2001
‎Jakintzak soilik lortzen du nahikotasun osoa, subjektiboa nahiz objektiboa. Jakina da Matematikan eta Etikan iritzi soilak ez duela ezertarako balio. Sinesmenak, bere aldetik, helburu bat lortzeko baldintza hipotetikoki beharrezkoekin lotzen denean, sinesmen morala oinarritzen du; eta modu ahulago batean ezagutzaren sistema bat osatzeko izadia jainko baten produktu gisa ulertzen duenean, sinesmen doktrinala eratzen du.
2002
‎Urte batean onuragarriak izan diren lanak beste batean ez daukate zertan onuragarri gertatu. Beraz, argi dago lana zein industria legez arautzeak ez duela ezertarako balio.
2003
‎Argi eta garbi jakin ezazue zuetako inork ez duela bera ezagutzen, nik erakutsiko dizuet ordea, hasi naizenez d gero. Ikusten duzue Sokratesek ederrak maitatzera jotzen duela, eta beti beraien inguruan ibili eta liluratuta egoten dela, eta beste aldetik orokorrean ez duela ezer ezagutzen ezta jakiten ere. Bere itxura hori ez al da sileno baten berezkoa?
2004
‎Horretan traba nagusia Jainkoari buruz eskaintzen duen adieran aurkituko da; hain zuzen nahikoa zaila gertatuko zaiolako, aipatu dugun bezala, bateratzea bera perfektua eta akatsgabea izatea eta, era batera, akastuna den munduaren sortzailea izatea eta munduaz erabat bananduriko existentzia izatea. Hau da, onartuz gero Jainkoak, berez, ezin duela ezer utzi berarengandik kanpo, dena bereganatu behar duela, bere baitan edo bere ekintzaren emaitza modura, eta berarengandik kanpoko guztia ez izatea dela, nahikoa problematikoa izango da egiari buruzko adiera bat zehaztea erruaren kontu ere emango duena. Jainkoa erruaz askatuta ere, nola libratu berak sortutako mundua erru horretatik, bere ekintzaren ondorioak beti perfektua izan behar badu?
2009
‎Baina bere buruari galdezka hasten bada, edo, orokorrago esanez, edozein kontzientzia zientifikori horren beraren historiari buruzko galderak egiten badizkio, orduan, jakiteko borondatearen erak eta aldaerak aurkituko ditu, jakiteko borondatea sena, pasioa, irrika inkisitoriala, sofistikazio krudela, gaiztakeria baita; egindako hautaketen biolentzia aurkituko du: ...kuntzan kezkagarri izan daitekeen guztiaren aldeko hautaketa51 Gizadia zeharkatzen duen jakin nahi handi horren azterketa historikoak agerian jartzen du, bada, injustiziaren gain ezarri ez den ezagutzarik ez dagoela (eta ez dagoela, bada, ezagutze prozesuan bertan, egiarako eskubiderik edo egiaren oinarririk) eta ezagutzeko sena bera gaiztoa dela (zerbait hilgarririk baduela, eta ezin duela eta ez duela ezertarako gizakien zoriona nahi). Jakin nahiak, gaur egun bezalako hazkunderik handiena lortuz ere, ez gaitu egia unibertsalen batera hurbiltzen; ez dio gizakiari naturaren dominazio lasai eta zehatza ematen; aitzitik, arriskuak areagotu baizik ez ditu egiten; edonon arriskuak handitzen ditu; babes engainagarriak ezabatzen ditu; subjektuaren batasuna desegiten du; subjektua disoziatzen eta suntsitzen tematzen den guztia askatzen du.
‎Metafisika tradizionalari kritika kantiar nagusia hauxe dugu. Alegia, berbaitango gauzetan ezkutatzen zena bilatzera atera dela, itsuan, eta ez duela ezer aurkitu, ezer ez baitago ezagutzeko berbaitango gauzetan. Ezagutzeko!
2013
‎Jakina, erlijiozaleek argudio horri erantzun diote. Zenbaitetan esan dute Jainkoak ez duela ezer agintzen, Jainkoa ez baita pertsona antzeko bat: Jainkoa ongia bera da, eta harekin harremanetan jarriz gero, ongi etikoak blaitzen gaitu.
‎Labur esanda, pertsona horrek txinerazko Turingen testa gainditzen du, txineraz ez jakin arren. Horregatik, Searlek ondorioztatzen du Turingen testak ez duela ezer erakusten, inongo pentsamendurik gabe, joko sintaktiko huts bati esker, gaindi baitaiteke test hori. Searle Adimen Artifiziala deritzon ikerketa programaren kritikari zorrotza izan da.
2017
‎" existentzia esentziaren aurretik doa". 17 Alegia, ez dago molde jakin bat gizaki izateko, gizakia lehenik existitu egiten da eta gero definitzen. Horregatik, Sartrerentzat, kontua ez da hainbeste Jainkorik baden edo ez, baizik eta egoteak ez duela ezer aldatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia