Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Publikotasunean oinarrituriko politikotasuna defendituz, ez du onartzen zenbaitekdefenditzen omen duten hizkuntzaren, neutrotasuna?, J. M. Odriozola-rekin bat eginiketa haren hitzak erabiliz. . Odriozolak ez du ulertzen, hizkuntzaren neutrotasuna, zerden.
2001
‎c) Eskolak ez du ulertzen irakasten. Egiten irakatsi ez dutena ebaluatzen duteirakasleek, eta ikasleen erroreak mota bereko beste ariketa osagarriekin zuzentzen saiatzen dira.
2002
‎Nork ez du ulertuko bada Zesarrek bere armada paratu ez balu Antonioren itzulera eta horrekin gure akabua gertatuko ziratekeena. Zuenganako gorrotoarekin sututa baitzetorren atzera, bai Suessan eta bai Brindisin hil zituen erromatarren odolez beteta, Erromako herriaren hondamena baino beste burutaziorik ez zuela.
2005
‎Baina Auzitegi Gorena, emakumeen parte hartzea defendatzen duten abokatuen esanetan, oker dabil; izan ere, nahiz eta betikoek beraien jarrera diskriminatzailearekin aurrera jotzeko asmoz estalki juridiko gisa manifestazio eskubideaerabili, Alardearen ospakizunaren mezu nagusia ez da emakumeak diskriminatzea, baizik eta herri bietako garaipen historikoengatik eskerrak ematea herri bietakoikur erlijiosoei eta, beraz, emakumeek bertan parte hartuko balute, ez lirateke asmohorren aurka joango, emakumeen parte hartzearen helburua ere esker on horiazaltzea izango bailitzateke. Beraz, Auzitegi Gorenak ez du ulertuko zein denAlardeen egiazko helburua), baina EAEko Auzitegi Nagusiaren epaia kalera ateraorduko, 1998 urteko Alardea nahi bezala burutu dute betikoek, hau da, manifestazio eskubidea erabiliz.
2006
‎Adibide honek ahalbidetzen du ulertzea familia bereko neba arrebek bizitzaesperientzia oso ezberdinak bizi ditzaketela bakoitzak barneratzen duen inguruesklusiboaren arabera. Azken finean, eta materialismo historikoa psikologiaraaplikatuz (Vigotsky, 1934), banako bakoitza, bizitzea suertatu zaion historiarenemaitza litzateke.
‎–Escucha bien?, esan diote mutilari. Baina ez du ezer entzun, eta ez du ulertzen zergatik esaten diotenhori, urrutian garrasi lazgarri bat eta tiro hotsa entzun dituen arte. –Una hijoputamenos?, esan du gizonetako batek.
2007
‎Ez dago bizitza sozio-ekonomikorik konstituzio soziolinguistikorik gabe. Horregatik, euskararen auzia, marko juridiko politikoaz haragodoan arazoa delako, kultura politiko soilak ezin du ulertu haren irispena eta sakontasuna. Horrexegatik dago Herri Euskalduna dagoen lekuan zokoratua, diskurtsopolitiko abertzaleek Euskal Herria (edo Euskadi edo Nafarroa edo...) kontzeptupolitikoari aplikatzen dioten estrategia aplikatzen diotenean.
‎Badaki norbera etabeste pertsonak izaki fisiko desberdinak direla; ez, ordea, izaki psikologikodesberdinak direnik. Hala, ez ditu bereizten bere ikuspegi psikologikoa eta bestepertsonena, eta, ondorioz, ezin du ulertu egoera beraren aurrean beste pertsonabatek berearekin bat ez datorren ikuspegi bat izatea.
‎Hainbat autorek (besteak beste, Baldwin, 1906; Mead, 1934) uste dute munduratzean jaioberriak ez duela bere burua beste pertsonengandik eta objektuetatikbereizten; hau da, nahiz eta beste pertsonekin zein objektuekin jarduerak egin, hasieran ez du ulertzen bere ekintzak pertsona eta objektu horietatik bereizirikdaudenik (Carpendale eta Lewis, 2006). Mead ek (1934), adibidez, aldezten zuenNia jaioberriak ingurukoekin dituen eragin trukeen ondorioz garatzen dela.
‎Organismoan, beraz, hizkuntzan? denak dena egiten du, atal txikienak osoa eskatzen du ulertua izateko, dena osotasun bat da, eta atal bakoitza osotasunaren bitarteko eta helburu da berdenboran («nicht bloss Mittel, sondern zugleich auch Zweck») 440.
‎Mundua ikusi, esan genezake bada Davidson-ekin, hizkuntzaren bitartez, hots, bitartekotza literalez, hizkuntzarekin ikusten dugu, begiekin ikusten dugun bezalaxe («Seeing Trough Language»). Hizkuntzaren bitartezko hori mundua hautematean, Davidson-ek literalki nahi du ulertzea, ez metaforazki, hizkuntzak betaurreko edo ispiluak balira bezala edo imajinaturik, kolore edo errefrakzio ezberdinetakoak.
2008
‎– Lexiko ortografikoak ongi funtzionatzen duenez, subjektuak ongi idatz ditzake hitz irregularrak eta sasi hitzak, baina ez du ulertzen idazten dituen hitzen esanahia.
2009
‎Emakumeak, printzipioz, mentalki etxekotuago daude hazieraren gaiarekin.Haurtzarotik hasita neskatilek sinbolikoki ama izatera jolastea egokitzat jotzen da, gizonezkoek aita izatera jolastea, ordea, ez dago ondo ikusita gizartean. Oraindikorain, gizarteak ez du ulertzen mutiko txiki batek panpinekin jolastea kirola egiteabaino gurago izan dezakeela. Mutilei, hau da, etorkizunezko gurasoei, hein batean, beharbada existitu daitekeen aitatasunaren sen hori sinbolikoki garatzea galaraztenzaie.
‎Lehena ihesegiteko aukera dugu. Gipuzkoako eta Bizkaiko errepublikazale askok aukera izanzuen Frantziara joateko eta era horretan militarren atzaparretatik ihes egiteko.Faktore horrek laguntzen du ulertzen Araban izandako errepresio altua, proportzioan; aukera horrek zailtasun gehiago zituelako. Azken faktorea lanerako eskuenpremiarekin lotuta dago, matxinatuek eskulan gaitua behar baitzuten hainbatarlotan, gerrarako materiala sortzeko bereziki, eta ezinezkoa zen langileak errazordezkatzea.
‎505 HTTP Version Not Supported. Zerbitzariak ez du ulertzen eskaeran adierazitako HTTP protokoloaren bertsioa.
‎· Konfidentzialtasuna: igorleak eta hartzaileak izan ezik beste inork ez du ulertu behar mezuaren edukia. Horrela izanik, nahiz eta sudurluze batek mezua atzeman bidean zehar, du inongo informaziorik jaso.
2010
‎Telebistako elkarrizketen edofilmen hariari jarraitzeak ahalegin handiagoa eskatzen dio. Irakurtzean ere, arretamantentzea gehiago kostatzen zaio eta askotan esaldi bera behin baino gehiagotan irakurri behar izaten du ulertu ahal izateko. Askotan, gauzak ahazten ditueladio (aurreko egunean bazkaldutakoa, telebistan esan dituzten gauzak, ilobakematen dizkion mandatuak, etab.), «aspaldiko kontuak oso ondo gogoratzen ditutbaina orain gutxikoak, askotan, ez ahazteko, paper batean idatzi behar izatenditut».
‎berak kontrakoa esaten duenarren jan duela; edo gaur igandea dela eta bere seme zaharrena ez dela ailegatu, mezetara joateko prestatu behar duela uste duenean. Ziurrenik zerbait ezkutatzendiote, edozer gauza xuxurlatzen ari dira, baina ez du ulertzen zer edo zergatik etaetsita sentitzen da; batez ere egia ez dela esaten diotenean, inork ez diolaabanikoa hartu bera ziur dagoenean mahai gainean utzi duela: zertarako hartubehar dute haren abanikoa?
‎Horretaz gain, azkenaldian seme alabak kezkaturik daude hitz egiteko zailtasunak gero etahandiagoak direlako. Batzuetan ez da gai seme alabek diotena ulertzeko eta nahiduena erantzuten du, hitz desegokiak esaten ditu, hitzak ordezkatzen ditu edo, hitz berdinak errepikatzen ditu; beste kasu batzuetan, berriz, seme alabek esatendiotena ez du ulertzen, esaldi laburrak erantzuten ditu, monosilaboekin erantzuten du edo isilik geratzen da. Komunikazio arazoak handiak dira eta oso kezkatuta daude amaren egoerarekin.
‎Ezkerreko ildo honek, ziur asko, ez du ulertzen gure gizartean indarrean dagoen boterearen ekonomia politikoa. Eta, zehazki, ez da konturatzen enpresa handien botereari buruz esan dugun guztia, neurri handi batean, sindikatu handiei ere aplikagarria zaiela.
2011
‎Litekeena da A komunitateak gertuen daukan B komunitatearekin X hizkuntzan elkar ulertzea. Baina agian Ak ez du ulertuko urrunxeago dagoen C komunitatearen aldaera, bai, ordea, B k. Eta C k D rena ulertuko du, baina ez B k.
‎Pertsona normalak baino arazo gehiago izaten ditu eduki emozionala duten hitzak identifikatzeko (Williamson, 1991). Adibidez, ez du ulertzen «barkatu» edo «zoriontsu egin nauzu» esaldien esanahirik. Izan ere, emozioei dagozkien hitzen prozesaketa ez baita berdin egiten antisozialengan eta normalengan.
2014
‎Kontserbazio proban, Ikerrek ez du ulertzen likido baten forma eraldatzeak (hura edukiontzi batetik beste batera isurtzeak) ez duela likidoaren kantitatea aldatzen.
‎Gogamenaren teoriaren ezaugarrien artean, besteak beste, honako hauek azpimarra daitezke: pentsamenduari eta buru egoerari buruzko ezaguera (umeen gehiengoak uste du pentsamendua buru barnean dagoela); sinesmen faltsuei dagokiena (umeak lau edo bost urteak arte ez du ulertzen beste pertsonek sinesmen faltsuak izan ditzaketenik); itxuraren eta errealitatearen arteko bereizketa (gauzak diruditenaren eta direnaren arteko desberdintasuna); eta fantasiaren eta errealitatearen arteko bereizketa (gertaera errealak eta irudizkoak desberdintzea).
‎Arazo zelotipikoak halabeharrezkoak dira urte horietan; lehen urtean zehar, atxikimendu irudiak partekatu behar dituela ohartzen da haurra. Aldi berean, ez du ulertzen atxikimendu irudiak bere ezagutza mailak (egozentrikoa baita, bere nahiak egokitasun ez kontrolatzeko ahalmenik gabea) beste batekin parteka ditzakeela; ez du ulertzen ez dituela irudi horiek horregatik galduko. Aldi horretako emozioen antolaketa esklusiboak taldearen izaerarekin topo egiten du.
‎Arazo zelotipikoak halabeharrezkoak dira urte horietan; lehen urtean zehar, atxikimendu irudiak partekatu behar dituela ohartzen da haurra. Aldi berean, ez du ulertzen atxikimendu irudiak bere ezagutza mailak (egozentrikoa baita, bere nahiak egokitasun ez kontrolatzeko ahalmenik gabea) beste batekin parteka ditzakeela; ez du ulertzen ez dituela irudi horiek horregatik galduko. Aldi horretako emozioen antolaketa esklusiboak taldearen izaerarekin topo egiten du.
‎Arretaren beste asaldu kualitatibo bat perplexutasuna da; asaldu horretan, pertsonak ezin du sintetizatu arretaren edukia; ez du ulertzen inguruko gertaeren eta harreman afektiboen esanahi konkretua.
‎Arretaren beste asaldura kualitatibo bat perplexutasuna da; asaldura horretan, pertsonak ezin du sintetizatu arretaren edukia; ez du ulertzen inguruko gertaeren eta harreman afektiboen esanahi konkretua.
‎hitz jakinak aurkitzeko zailtasunak ditu, zerikusirik ez duten ideiak nahasi egiten ditu, ideiak modu automatizatuan errepikatzen ditu, hitzak edo hitzen zatiak errepikatu egiten ditu eta gutxiago hitz egiten du. Gaixotasuna aurrera doan neurrian, esaldiak ez ditu amaitzen, entzundako edo irakurritako hitzen esanahia ez du ulertzen (sentipenezko afasia), esan nahi duena hitzez adierazteko gaitasunik ez du (afasia mugikorra).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia