2000
|
|
Lehena zuzendua izan daiteke eta prebarikazio akziopean dago; bigarrenak, berriz, ez
|
du
sekula ere erantzukizunik erakarriko.
|
2004
|
|
Descartes ahaleginduko da erakusten badagoela oinarri bat egoera horiek guztiak batzen dituena, egongo da nahitaezko egitura baterakoi bat ametsetan, edozein motatako irudikeriatan edo iratzarrita gaudenean bizi ditugun hautemateetan. baina aritmetika, geometria eta era hauetako gainerako zientziek —oso gauza bakunez eta orokorrez dihardutenak, ia kontuan izan gabe gauza horiek naturan existitzen diren ala ez— badute ziurra eta zalantzarik gabekoa den zerbait. Zeren iratzarrita egon edo lotan egon bi gehi hiru beti bost izango baita, eta karratuak ez
|
du
sekula lau alde baino gehiago izango. Eta ez zait iruditzen halako egia nabarmenez inolako faltsutasunik susma daitekeenik.13
|
|
Orain, berriz, Descartesen helburua gauzen esentzia (gauzak zer diren) eta existentzia (gauzak zer mundutan ematen diren) ezagutzeko giltza bilatzea da, eta hau
|
du
sekula segurtasun osoz esperientziaren bidez aurkitu, ezin dugulako era horretara errealitatearen osotasuna besarkatu, esperientzia beti partziala, zatikakoa, izango delako. Horregatik, hasteko behar dugu osotasuna bilduko duen arrazoimenaren ideia bat, eta bera Jainkoarengan gorpuztuko da.
|
2006
|
|
Haatik, nire ustez, (D) ikuspegiak baditu arazo gaindiezin pare bat. Batetik, txostena egiterakoan zintzo mintzatzen garela suposatuz, judizio moral batek ezin
|
du
sekula huts egin: txostenak behar bezala jasotzen badu X ren aurrean izandako sentimendua, orduan egiazkoa da.
|
|
Aitzitik, besteen iritzian miresgarria dirudiena zentzurik gabekotzat hartuko du bere garaian eta lurraldean bakarrik oinarrituz, nahiz eta diskurtsoa osatua izan den beste garaikoei begira. Obra hori publiko horrentzat egina baldin bada, pertsona hark ez
|
du
sekula behar beste zabalduko bere ulermena, edo ez du sekula ahantziko bere interesa, bai adiskide gisa bai etsai gisa, bai arerio gisa bai iruzkingile gisa. Horrela, beraren sentimenduak okertzen dira; halaber, edertasun eta narrio berek ez dute izango pertsona horrengan izango luketen eragina bere irudimena behar bezala behartu izan balu eta une batez bere buruaz ahaztu izan balitz.
|
|
Aitzitik, besteen iritzian miresgarria dirudiena zentzurik gabekotzat hartuko du bere garaian eta lurraldean bakarrik oinarrituz, nahiz eta diskurtsoa osatua izan den beste garaikoei begira. Obra hori publiko horrentzat egina baldin bada, pertsona hark ez du sekula behar beste zabalduko bere ulermena, edo ez
|
du
sekula ahantziko bere interesa, bai adiskide gisa bai etsai gisa, bai arerio gisa bai iruzkingile gisa. Horrela, beraren sentimenduak okertzen dira; halaber, edertasun eta narrio berek ez dute izango pertsona horrengan izango luketen eragina bere irudimena behar bezala behartu izan balu eta une batez bere buruaz ahaztu izan balitz.
|
|
Ez du desirarik izango, ez da jardungo. Bestela esanda, berbera iraungo
|
du
sekula betikoz, ez du benetako etorkizunik izango. Giza denboratik at egongo da.
|
2013
|
|
Descartesek berak (Metodoari buruzko diskurtsoan) testa gainditzearen aukera baztertzeko arrazoiak ematen dizkigu: makina batek ez
|
du
sekula lortuko giza hizkuntzak eta pentsamenduak duten malgutasuna, hain zuzen ere, bizitzan sor daitezkeen egoera desberdinetara egokitzeko ahalmen ikaragarria. Hari horri tiraka, zalantzan jarri da makina batek aipatu testa gaindi dezakeenik.
|