2005
|
|
Irache kontsumitzaileen elkarteak “erreboltari” izatea gomendatzen du, publizitateak produktuaren ezaugarriak bigarren mailan uzten baititu, ordaintzeko moduei, deskontuei edo opariei lehentasuna emateko. Elkarte horrek hainbat komunikabidetako publizitateari buruzko azterlan bat egin du, eta bertan ondorioztatu
|
du
publizitatea ez dela gehiegizkoa soilik, fabrikatzaileen arazo nagusia ere badela, haiek gehiago arduratzen baitira saltzeaz ekoizteaz baino. Iratxek dioenez, kontsumoan oinarritutako eredu ekonomiko baten aurrean, kontsumitzaileari aukera bakarra geratzen zaio:
|
2006
|
|
Publizitatearen Lege Orokorrak II. Tituluko 3 artikuluan erregulatzen
|
du
publizitate ez zilegia, balizko lege hausteak bost ataletan jasotzen dira; hau da, legeak ez dio publizitate zilegia zein den, baizik eta baldintza jakin batzuk betetzen ez dituen publizitatea ez zilegitzat jotzen du. Hiru dira baldintza horiek:
|
|
Alde batetik, zenbait kasutan, erantzukizun administratiboa eragiten
|
du
publizitate ez zilegiak, eta Administrazio Publikoen organoek ebazten dute administrazio auzibideen bitartez eta, bukaeran, zigor bat ezartzen da legeak dioenaren arabera, isun bat gehienetan. Publizitate jarduera dela eta, Publizitatearen Lege Orokorrak ez du zuzenean xedatzen inolako zigor administratiborik; zeharka, berriz, bai, 8.6 artikuluan jasota baitago arau haustetzat joko dela aurretiko ataletako produktuen, ondasunen, jardueren eta zerbitzuen publizitatea arautzen duten erregulazio bereziak ez betetzea.
|
2012
|
|
29/ 2009 Legeak eragindako erreformak bere bertuteen artean
|
du
publizitate ez zilegiaren eta lehiaketa desleialaren aurrean xedatutako lege ekintzen erregimenaren bateratzea. Publizitate ez zilegitasunak, oro har, konkurrentzia haustetzat hartzen dira eta Publizitatearen Lege Orokorraren prozesu konponbideen berezko erregulazioa ezabatzen da.
|
|
Alde batetik, zenbait kasutan, erantzukizun administratiboa eragiten
|
du
publizitate ez zilegiak, eta Administrazio Publikoen organoek ebazten dute administrazio auzibideen bitartez eta, bukaeran, zigor bat ezartzen da legeak dioenaren arabera, isun bat gehienetan. Publizitate jarduera dela-eta, Publizitatearen Lege Orokorrak ez du zuzenean xedatzen inolako zigor administratiborik; zeharka, berriz, bai, 5.6 artikuluan jasota baitago arau haustetzat joko dela aurretiko ataleko produktuen, ondasunen, jardueren eta zerbitzuen publizitatea arautzen duten erregulazio bereziak ez betetzea.
|
|
«Publizitatearen Lege Orokorraren arabera ez zilegitzat hartzen den publizitatea, desleiala izango da». Ondorioz, espainiar legegileak aurreikusten
|
du
publizitate ez zilegiaren barruan suposamendu garrantzitsuenen artean zenbaiten kalifikazioa lehiaketa desleialaren ekintzatzat, une honetan, horien artean engainuzko publizitatea azpimarratzen dugularik.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak hori lortu
|
du
publizitate ez zilegia jokaera desleialtzat izendatzearekin eta Konstituzioan babestutako pertsonaren duintasunaren edo pertsonaren eskubide eta balioen kontrako kategoria bezala sailkatzearekin (Publizitatearen Lege Orokorra 3.a artikulua). Beraz publizitate ez zilegia merkataritzako jokaera desleiala izan daiteke, prestazioen eredu ekonomikoarekin bat etorri arren, adierazpen askatasuna edo Informazio Zuzenbideak babesten dituen eskubideak urratuz gero (Tato, Fernández eta Herrera, 2010:
|