Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Ebaluazio eta Kalitate Institutu Nazionalak (INCE) Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Eguna dela eta (gaur ospatzen da) aurkeztutako datuek erakusten dutenez, alde batetik familia gehienek seme alaben hezkuntzari paper garrantzitsua ematen badiote, bestetik, nahiago dute geletan gertatzen denaren aurrean ez bizitzea. Zehazki, INCEren arabera, Espainiako gurasoen% 2,3k baino ez du parte hartzen seme alaben ikaskuntza prozesuan, eta eskolan egiten dituzten lanetan inplikatzen da. Horregatik, Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Egunaren helburua da gurasoek hezkuntzan parte har dezaten sustatzea, eskolan parte hartuz eta irakasleekin lankidetzan arituz.
2004
‎Proba hori errebalida gisa ezagutzen da, eta hezkuntza tarte horretako bi mailak gainditu ondoren egiten da. Azterketa honetan Unibertsitateak ez du parte hartzen, epaimahaiak bigarren hezkuntzako irakasleek osatzen baitituzte. Horrela, eta Runae dokumentuan erabakitakoarekin bat etorriz, errektoreek sistema koordinatu bat ezarri nahi dute, unibertsitatean proba bakar baten bidez sartzeko aukera emango duena, errebalidaren bidez, eta ikasleak egin nahi duen karrerari lotutako irakasgaien notaren ponderazio handiagoa izango duena.
‎Erreklamazio hau publikoa da, baina konfidentzialtasuna gordetzeko eska daiteke. Arartekoak ez du parte hartzen jada epaia duten edo izapide judizialean oinarritzen diren gaietan. Europako Arartekoaren laguntza behar baduzu, mezu elektroniko bat bidal dezakezu euro helbidera edo gutun bat posta arruntez helbide honetara:
2006
‎Ingurugiroa babesteko ekimen edo kanpainetan ez du parte hartzen, populazioaren zati handi batek (%20k) aktiboki diharduen arren.
2007
‎Lehenengoa Battlefield 1942, gerra simulazioko joko bat, helburuak, non jokalaria indar aliatuekin edo alemanez trebatua, Kanpaina Ipar Afrikan, Afrikako basamortuan eta Iwo Jimako batailan amaituko da.' bigarrena, GTR 2, FIAren lizentzia duen lasterketa simulagailua da. horrek esan nahi du parte hartzen duten 150 autoak ereduak direla errealak, eta jokoak Monzaren zirkuitu ofizial guztiak hartzen dituela, Spa, Estoril, Valentzia, etab. Zinema gainerakoei irekitzeko txikiak, Caza ‘Aymun’ bat sartzeko asmoa du, pirata ikasi zuen, 3Dko joko hezigarria. Kontsola eta monitore bat duten berrogeita hamar besaulki baino ez badaude ere, aretoak ehun eta hogei eserleku ditu jokalariek laguntzaileak eraman ahal izateko.
2008
‎Garatzen hasi zirenean, sindikatu, enpresa batzorde edo langile talde batzuek lanpostuak kendu eta eskulan merkea erabiltzea leporatzen zieten erakunde horiei. Hori dela eta, Hirugarren Adinekoentzako Ikasgelen Espainiako Konfederazioak museoetako zuzendarien eskariz baino ez du parte hartzen, eta instituzioan ez badago lan hori egiten duen jendea, bai gida profesionalak, bai eskupekoaren truke museoa erakusten duten pertsonak. Programa hutsune bati erantzuteko sortu zen, museo gehienek ez baitzuten orain dela 15 urte bildumak erakutsi eta kultura zabaltzeko langilerik.
‎Uste du “jarduteko eredu teorikoa egokia dela, pertsona bere ohiko ingurunean mantentzen baitu, baina erabat ezartzeko bitartekoak falta dira”. Haren datuen arabera, patologia mentalak dituzten pertsonen %60k ez du laguntza psikologikorik jasotzen, eta %67k ez du parte hartzen errehabilitazio programetan. Gainera, FEAFESek salatu du gaixo horiek “gizarteratzeko” neurriak falta direla, eta landa eremuan, haur eta gazteengan eta talde ahuletan (etorkinak, etxerik gabeko pertsonak eta presoak) osasun mentalean dauden hutsuneak ohartarazi direla.
2009
‎Lan eskaintza egokia baztertzen du, dela enplegu zerbitzu publikoak eskainia, dela irabazteko asmorik gabeko enplegu agentziek emana, bidezko arrazoirik izan ezean. Ez du parte hartzen zerbitzu publikoak edo erakunde elkartuek eskaintzen dituzten enplegu programetan, laneratze lanbideetakoak barne, edo sustapen eta prestakuntza ekintzetan. Zehapenak Lan Ikuskaritzako zerbitzuen ardura da Gizarte Segurantzaren arloko arau hausteak atzematea.
2010
‎Finkatutako planaren arabera, 2022ra arte ezin izango da jo bertsioa amaitu dela Hamabi urte falta direlako arrazoietako bat behin betiko bertsioa denbora asko, abiadura kontuan hartuz gero Red ean aipatzen dena zera da: garapenak eskatzen du ezarritako etapetatik pasatzea, etiketa proposamen berri bakoitzak eztabaida eragiten du parte hartzen duten alderdiak. Duela gutxi gertatu da hori kontrolerako funtzio bat sartzeko apustua egin duen ekimena webcam en HMTL5 erabilita, edo kodek estandarra erabaki nahi izan denean barruan erreproduzitzeko bideo fitxategiak izango ditu.
2011
‎Eginkizun didaktikoa, beraz, “informazioa bilatzeko, sailkatzeko, ebaluatzeko eta aurkezteko ezagutzak lortzera bideratu behar da, edukien azterketa kritiko eta gogoetatsuaren bidez”, dio aditu horrek. Gaitasunen ebaluazioa Etorkizuneko gizartea garatzeko gaitasun digitalak duen garrantziaz jabetuta, Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundeak (ELGA) Nazioarteko Ebaluazio Programan (PISA 2009) sartu du parte hartzen duten 17 herrialdetako (besteak beste, Espainia) 15 urteko ikasleen irakurketa maila formatu digitalean. Oro har, ikasleek gaitasun handiagoa dute formatu tradizionalean digitalean baino ‘Electronic Reading Assessment’ delakoak ikasleen errendimendua ikertu du, irakurketa jardueretan testu elektronikoak eskuratu, ulertu eta baloratzea eskatzen duten zereginetan.
2012
‎Enkantearen prozedura hobetzea Gaur, inork etxebizitzaren alde egiten ez badu, bankuak balio duenaren %60aren truke esleitzen dio. Jende askok ez du parte hartzen enkantearen antolaketa ezagutzen ez duelako eta, gainera, tasazio balioaren %20 aurreratu behar duelako. Neurri berrien helburua da jabeak ahalik eta preziorik altuena lortzea etxean.
2014
‎2012ko azken txostenean, Hegoalde Hegoaldeko triangelu formako lankidetza aztertzeko gune bat gorde da Iberoamerikan, eta gogorarazi du garrantzitsua dela Hegoaldea eta Hegoaldea errespetatzea. Era berean, ardura du parte hartzen duten herrialdeen edo erakundeen rolak eta funtzioak banatzeko moduak, baita kudeaketa, prozedurak eta finantzaketa ere. Hego eta Hegoaldeko lankidetza ekimenak Modalitate horren ibilbidean, herrialdeen arteko aliantzak sortu dira, bai lankidetza mota batekoak, bai beste batzuenak.
‎Dermatitisaren sintomen intentsitatea produktuaren kontzentrazioaren eta jarduera denboraren araberakoa izango da. Dermatitis alergiko horretan ez du parte hartzen sistema immunologikoak, aldez aurretik ez dago sentsibilizaziorik, baina dermatitis alergikoa garatzeko hitzaurrea izan daiteke; hau da, erreakzio alergikoa izan ondoren, erreakzio alergikoa eragin dezake. Haurdunaldiko tindagaiak, seguruak al dira?
2022
‎Nolanahi ere, tratamendu nagusia proteina horien eraginpean egotea saihestea da, hau da, esnearen kontsumoa eta harekin egindako produktuak saihestea. Laktosarekiko intolerantzia Elikagaiekiko intolerantzian, immunitate sistemak ez du parte hartzen, beste mekanismo batzuek baizik. “Esnearekiko intolerantziaz” ari garenean, hauxe da, berez, aipatzen duguna:
‎Epaimahaiak epaitzeko modu bat da, legean aurreikusitako kasu zehatzetarako, non herritarrek Justizia Administrazioan zuzenean parte hartzea onartzen baita. Ez du parte hartzen judizio guztietan, soilik kausa penaletan. Epaiketa bat epaimahaiarekin egiten denean, epaimahaiburuak erabakitzen du zer epaituko den, epaimahaikoei jarraibide egokiak ematen dizkie eta epaia emateko moduari buruzko informazioa ematen die (epaimahaiaren erabakia), baina ezin du inola ere eragin erabaki horretan.
‎Irudia: sukarra Herri epaimahai batek epaitu beharreko delituak Epaimahaia ez du parte hartzen judizio guztietan Jesús Lorenzo abokatuak azaltzen duenez, delitu hauei buruzko epaiketetan baino ez: Hilketa Mehatxuak Laguntza ez ematea Bizilekua bortxatzea Desleialtasuna agirien edo presoen zainketan Funtzionario eroskeria Eragin trafikoa Ondasun publikoak bidegabe erabiltzea Legez kanpoko iruzur eta ordainarazpenak edo funtzionarioei debekatutako negoziazioak Deitzen badidate, nahitaezkoa da joatea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia