2009
|
|
EAEko Auzitegi Nagusian hasitako epaiketak ez
|
du
oinarri juridiko eta legalik, haren aburuz. Eta, hortaz, ez dago inolako arrazoirik elkarrizketa bakea eta bizikidetza lortzeko tresna gisa erabili duten erakundeetako buruzagiei jazartzeko.
|
2010
|
|
Nahiz eta ordenamendu juridikoko artikulu batean berariaz jasota agertu ez, ezta EKren 24 artikuluan bertan ere?, jarduera jurisdikzionala martxan jartzeko eskubideak Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Itunaren 14 artikuluan eta Giza Eskubideen Europar Hitzarmenaren 6 artikuluan
|
du
oinarri juridikoa. Era berean, espainiar KAren jurisprudentzia bera ere aipatu behar da, non «epai bidezko babeserako eskubidearen lehen ezaugarria demandatzaileak prozesuari hasiera emateko eta demandatua haren ondoreetara meneratzeko duen ahalmen askea dela» irakur daitekeen75 Beraz, eskubide hori EKren 24 artikuluan aintzatetsitako gainerako eskubide prozesalen oinarria edo prius a da76 Epaileenganako sarrera babesteko, edozein gatazka juridiko epaitegietara eraman daitekeela mantentzen da, eta horretarako, pro actione edo favor actionis printzipioak aldarrikatzen dira77 Hala ere, badakigu ez dela baldintzarik gabeko eskubide bat, ezinbestekoa baita hura gozatzeko herritarrak bere egikaritzarako legeak ezartzen dituen baldintzak eta betekizunak betetzea.
|
2012
|
|
2011ko abenduaren 29an, Kutxak onartutako estatu berrien ondorioz Gipuzkoa 6 kontseilari izatetik 4 izatera igaro zen eta bere indarra% 30etik% 26,6ra pasatu zen, ezberdintasun hori Arabaren mesedetarako izan zelarik. Garitanok esan
|
du
oinarri juridikoak egon badaudela erabaki horren aurka auzitara jotzeko, kutxen tartekatzerako kontratuak kontseiluaren antolaketa zein izan behar den zehazten duelako eta, aldatu nahi izatekotan, banaketa berria nola egin asanbladak erabaki behar duela, eta ez Kutxaren administrazioak, azpimarratzen duelako. EAJk eta PPk euren onurarako adostu zuten zuzendaritza berriko kontseilarien banaketa, eta hori onartezina eta injustua da, kritikatu du.
|
2014
|
|
Orduan sakabanaketa zergatik babestu zen gaur interpretatu eta adosten hasteak luze eman dezake, eta emankorragoa izan daiteke diagnostiko soil eta zehatza egitea, ETAk jarduera armatua utzia duela eta horretarako egiturak deseginak dauzkala azpimarratzeaz gain: euskal presoen sakabanaketak ez
|
du
oinarri juridikorik, eta haien senideentzat eta zigor erantsi bat da, bidaia istripuetan hamasei lagun hil dira; errepidean 25 egunetik behin izaten dute ezbeharren bat?; EPPK-ko kideak legedia betetzen ari dira, eta haiek ere badituzte giza eskubideak. Legeaz gain, giza eskubideak exijitzea edonorentzat da eginkizun bat, are gehiago haien gabezia pairatzen duten pertsonen lurraldeko arduradun instituzional goren batena, baita kasu honetan EPPK-ko kideek iraganean izandako jardueren kontra egonda ere.
|
2015
|
|
Sententzia ezagututa, orain helegitea prestatzen ari direla jakinarazi du Iñaki Karro defentsako abokatuetako batek. Karroren arabera, ebazpenak" ez
|
du
oinarri juridikorik" eta" argudioak ez dira nahikoak". Harrituta agertu da abokatua, 19 laguneri zigor bera ezarri dietelako.
|
2016
|
|
Lehendabiziko aduana tarifa bateratua 1968 urtean sartu zen indarrean, eta, hala, Europako Ekonomia Erkidegoaren Aduana Batasuna eratu zen. Erromako Itunaren 1 kapituluan
|
du
oinarri juridikoa, eta haren bidez xedatu zen estatu kideen arteko aduana zergak ezabatzea eta aduana tarifa bateratua ezartzea estatu kide guztientzat.
|
2021
|
|
Urrutia kritikoa da alarma egoerarekin, baina uste
|
du
oinarri juridiko bat ematen duela, salbuespen egoerak ez zuena. Izan ere, alarma, salbuespen eta setio egoerak 1981eko lege organiko batean arautu ziren, eta testu horrek osasun krisiak aipatzen ditu alarma egoera ezartzeko hipotesi gisa.
|