2001
|
|
Nouveau Roman-ek gutxi iraun bazuen ere, 1954 arteko epea Albères en ustez, nobelagintzaren kontzeptzio berri honek etekin izugarriak eman zituela esan behar. Merleau Ponty ren Fenomenologiaren ideiak bere eginez, gizakiok munduan" egote" hori adierazi nahiko
|
du
nobelak. Mundua ez da gauza egonkorra eta kanpotik defini dezakeguna.
|
|
Eta ez nobelan zehar (nahiz protagonistak asmatutako istorioetan, nahiz bere egoera deskribatzen duten paragrafoetan) denborari buruzko erreferentziarik ez dagoelako, baizik eta erreferentzia horietan behin eta berriro, obsesiboki, denbora bera aipatzen delako: kariloiak etengabeki ordu bera jotzen
|
du
nobela guztian zehar. Irtenbiderik ez duen orainaldian murgildurik dakusagu, beraz, protagonista.19
|
|
Horregatik, ez du gehiegi axola udari dagokion atalean gertatutakoen berri ez izatea edo epe hartan hiru hilabete baino gehiago igaro zirela jakitea. Pertsonaiak antolatzen
|
du
nobelari dagokion aurkezpen kronologikoa, berarentzat garrantzia duten pasadizoak soilik azpimarratuz. Esan beharrik ere ez dago, planteamendu hau zein urruti dagoen nobelako gertakari guztiak Jainko baten moduan antolatzen zizkigun ohiturazko nobeletako narratzaile orojakilearengandik.
|
2002
|
|
Amatasuna da nobelaren gunea eta maiuskulaz izendatzen den Amaren jardunak harilkatzen du narrazioaren unibertso osoa. Izenburuan iradokitzen den moduan, protagonista honek koaderno gorri batean idatzitakoak bideratzen
|
du
nobelaren eduki tematiko nagusia.
|
|
Azken buruan, heriotzaren aurreko lazturak eta bakardade izugarriak laburbiltzen
|
du
nobelaren hari tematikoa, eta horretarako, protagonistaren drama izugarria adierazteko, heriotzaren gaineko erreferentzia intertestual eta metanarratiboz beteta dago liburua. Irakurleak hortxe aurkituko ditu, esate baterako, zenbait idazle, soziologo, filosofo edo musikariren aipuak (E.
|
|
Emaztea leial izan ez zaiola jabetzen delarik, antsietateak hartzen
|
du
nobelako gizonezko protagonista eta jeloskorkeriaren eldarnioan erortzen da azkenean. Maitaleen espia bihurtuta, adulterioaren frogak bilatzen saiatzen da begiradetan, keinuetan... eta xehetasun guztiz deskribatzen ditu maitaleen mugimenduak.
|
2015
|
|
Testuaren gauza interesgarrienetako bat bidenabar esandakoa zen; Donostian geratzeko eskatzen zioten zeren" nola gogoratuko diagu bestela nobela horrek ezin duela aurtengotik pasa argitaratu gabe". Ezagun denez, gerora Sarasolak ez
|
du
nobelarik argitara eman, ez eta beste literatur lanik ere.
|
2019
|
|
Bigarren ahotsa narratzaile estradiegetiko neutrala da, eta hirugarrena, Rosak kartzelan ezagutu duen gizarte laguntzailearen ahotsa da, Rosaren konfidentzien ondotik egindako gogoetak aditzera emanez. Jarrera etiko eta kultural argi batetik, baina era berean sentikortasun handiko bere tresneria narratiborik egokiena erabiliz eraiki
|
du
nobelaren trama, erritmo, garapen eta narratzaile aldaketa trebearen bidez. Tratu txarren inguruko hausnarketa garaikidearen lekuko da Lertxundiren eleberri hori, emakumearen ikuspuntuan ezarriz arreta modu adierazgarrian.
|