2004
|
|
(...) Ez dago, beraz, zalantzarik existitzen naizela, huts egiten dut eta. Eta berak [jainko engainatzaileak] nahi adina nahasten banau ere, ez
|
du
lortuko ni ezer ez izatea zerbait pentsatzen dudan artean. Horrela, gogoeta egin eta gero, ondorioztatu behar dut ni naiz, ni existitzen naiz esaldiak nahitaez egia izan behar duela ahoskatzen dudan bakoitzean edo nire adimenean bururatzen dudan guztietan.26
|
2008
|
|
Esaldi espekulatiboa, aldiz, pentsamendu formalak lortu ezin duen lekura begiratzen ari da. Baina berak ere, Hegelen arabera, ezin
|
du
lortu nahi duen hori. Proposizioaren formak beti subjektu eta objektuaren artean ezberdintzen du, subjektua eta bera definitzen duen horren artean ezberdintzen du.
|
|
Lanaren bitartez berreskuratzen du morroiak bere baitarakoa. Lanik gabeko izua barrukoa eta mutua da; izurik gabeko (bizitza galtzeko izurik gabeko) lanak ez
|
du
lortuko bere helburua: kontzientzia ez da askatzen bera determinatzen edo mugatzen duen edozein izatetik, lanak zerbitzu bezala erakusten baitu ezezkotasuna.
|
2010
|
|
joera horren oinarria, berriro ere, Wittgenstein helduak (1953) jartzen du, zeinek —berak bertan aurretik esandakoeran kontra— orain hizkuntza naturalen erabilera kritikoki analizatu behar dela aldarrikatzen duen. Horrekin ez
|
du
lortuko, ez, arazo filosofikoak desegitea, baina bai gutxienez hizkuntz estudioaren esparruan ikuspuntu berri bat abian jartzea, hala nola, egungo giza eta gizarte zientzia ezberdinen ikerketa linguistikoetan nahitaezko bihurtu den pragmatikaren ikuspuntua. Finean, eta hizkuntzaren filosofiari buruzko ohar historiko eta gaikako horiei bukaera emanez, zera azpimarratuko dugu:
|
2011
|
|
[dagoela. Pentsamendua eta adimen logikoa abian jartzean, ordea ezer ez da bere buruaren berdina, zeren une oro eraldatzen [baita; heriok baino ez
|
du
lortzen berdintasun hori izate finitu baten denbora geldiaraztean. Parmenidesek, mugimendua baino harago denbora espazioa baino harago, betiko izatea aurkitzen du berberekotasun gorena.
|
|
Dena biltzen duena, Guztia, hortxe dago, pentsatze egintzaren aurrez aurre, logika eskatzen duelako; horixe uste du buruak, oraindik azaltzen ez badaki ere; izatearen traza baino ez daki, izatearen esperientzia zatikakoa baino ezin
|
du
lortu. Egoeran horretan, ez dakit, baina suposatu egin behar dut, ezen pentsatzen dudanak eta dakidanak aldez aurreko osotasun arrazoizkoaren hutsunera bainaramate, hots, errealitate osora; alabaina, errealitate hori pentsamenduaren mugetara ekartzen dut, zatikaturik adierazten dut.
|
|
Pentsatzea ez da poetizatzea(" pentsatzearen eta poetizatzearen dialogo bat" deritze Heideggerrek bere Holderlinen interpretazioei). Filosofoaren pentsatzeak inoiz ez
|
du
lortzen zulatzea, poesiak barruratzea lortzen duen barneraino. Izan ere, poesiak sortu egiten du, h. d., izatea esatean dator izatera (ez esan dakoan:
|
2016
|
|
orokorki, teoria zientifiko bati teoria zientifiko gisa determinismoa egoztea nekez izan daiteke objekzio bidezkoa; ez da bidegabeko objekzioa teoria zientifikoa zientziatik teoria moraletara iragaten bada, edo bizitzaren zentzuaren erantzunetara. Dawkinsek bere esposizioan ez
|
du
lortzen eremu ezberdinak bereiz edukitzea, hain zuzen horiek bereiztearren, antza, memeen teoria(" espekulazioa", bere hitza da) eta dualismo substantzial bat arriskatzen dituen arren. Dena den, Dawkinsen determinismoaren kritikak etor litezke beste zientzialari batzuengandik ere, eta izan ditzake erredukzionismoaren adiera, etab., ere (ik.
|