Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Bi gauza ezberdin baditugu, ezaugarriren bat ezberdina izango da. Hala ere, honek ez du kontuan hartzen espazioa eta denbora ez direla predikatuak, gauzen ezaugarriak beste edozein ezaugarri bezala, baizik eta izaera berezia dutela. Kanten terminologian begiespenaren formak dira eta ez adigaiak.
‎Geometriak zuzenki du zerikusia espazioaren begiespenarekin; Aritmetikak, berriz, kantitatearen adigaia begiespenean errepresentatzen bada soilik. Ez dago, bada, zuzenean denborari dagokion zientziarik (kronometria ez du kontuan hartzen). Zergatik?
2005
‎Beste horren arabera, adulterioa pasioz eginda edo erailketa haserre biziz eginda ez dira berez justiziaren aurkako edo zuzengabe. Izan ere, zuzengabekeria edo justizia eza, berez, ez da besterik inorena usurpatzea baino, eta ez du kontuan hartzen egindakoa zergatik egin den, norberekeriaz, gozamenaz, haserre biziz, erruki arduragabeaz edo nabarmentzeko gurariaz, horiek guztiak zuzengabekeriarik nabarienen jatorri eta bizioak izanik. Egin eginean ere, justiziari berezko zaiona da edozein tentazio uxatzea, gizarteari kalterik ez egiteko arrazoi hutsaren ondorioz.
2006
‎badaude, esaterako, poeta onak (Milton) eta txarrak (Ogilby), eta poeta horiek maila berdinekoak direla esatea astakeria litzateke, Tenerife (Teide) mendia eta sator lurra, altuerari dagokionez, parekatzea bezalako astakeria. Eta pertsona batek esaten baldin badu Ogilby izugarrizko poeta dela, inork ez du kontuan hartuko haren gustua. Ikusiko dugun eran, gustua ere landu beharra dago, eta lantze eta eskarmentu horren ondorioa izango da gustuaren erabateko erlatibismoa zalantzan jartzea.
2007
‎Hezkuntzaren inguruko jarduerak, beti ere," gizaki osoa" hartu behar du kontuan; zentzu honetan, interesgarria izan daiteke ikustea nola adierazi izan den hori pedagogiaren historian —esaterako— paideia eta Bildung kontzeptuekin. Paideia, ezaguna den bezala, Kristo aurreko V. eta IV. mendeetako greziar hiri estatuetan sortutako ideia da, eta, Gudjons ek dioen bezala, aldi berean esan nahi du" bizitza forma praktiko bat" eta" filosofikoki zehaztutako giza formazio ideal bat" 29 Labur esan dezakegu, kontzeptu horrek giza prestakuntza orokor bat islatzen duela, zeinak aldi berean polis ean eraman beharreko bizitza sozio-politiko egoki bat eta bertutearekin loturiko bizitza indibidual on eta justu bat aditzera ematen duen.
‎Horren haritik uler daiteke, ere, zergatik gorago hezkuntzaren alde sozio-kulturala aztertu dugun —sozializaziorik eta enkulturaziorik gabe ez dago gizakiaren pertsonalizaziorik—, baita zergatik Deweyk —adibidez—" hezkuntzaren funtzio eta espiritu sozialaz" 96 hitz egiten digun. Hezi nahi duenak, bestela esanda, nahitaez hartu behar du kontuan pertsonaren dimentsio komunitarioa —gizabanakoari lagundu egin behar dio bere gizartearen kide on bat izaten—, eta horrek, jakina, erantzukizun etikoa dakar berarekin. " Bizitza sozialean parte hartzeko gaitasuna garatzen duen hezkuntza", honela jarraitzen du aurrerago Deweyk," morala da" 97 Hausnarketa etiko pedagogiko horrek, alabaina, ezinbestean garamatza giza aniztasuna bere historizitatean kontsideratzera, alegia, gizabanakoen eta gizataldeen berezitasun sozialek eta kulturalek hemen ere duten esanahia aztertzera.
2010
‎Aristotelesek ere ikuspegi berari eutsi dio, legegilearen ahalmen edo zuhurtasuna errege ahalmena edo ahalmen arkitektonikoa dela baieztatzen duenean, ahalmen horren egintza nagusia ez delako legeak ematea, San Tomasek azaldu bezala. Harako zuhurtasunak erkidegoa hartzen du kontuan eta horri zuzentzen zaio. Aristotelesen doktrina horren arabera, beraz, legea erkidegoari buruzkoa da.
‎14 Horrenbestez, hurrengo eragozpenei erantzungo diegu. Lehenik eta behin, San Tomasekin hasita, aipatu pasarteetan ez du inon baztertzen guk defendatzen dugun baldintza, eta manu bereziaz mintzatzen denean, ez du kontuan hartzen zein pertsonari ezartzen zaion, ezpada zein ekintzari buruz ezartzen den. Ekintza hori berezia izan behar da, guztion onerako ekintza, eta ekintza ezarri zuen arauak ere betekizun horiek betetzen baditu, legetzat hartuko da, legearen beste ezaugarriak baditu.
‎Hizkuntzaren psikopedagogia, egiaz, hizkuntzaren pedagogiaren atal bezala defini dezakegu, zein —hizkuntza psikologiak edo psiko linguistikak esandakoa oinarritzat hartuz— hizkuntzen irakaskuntzaz edo glotodidaktikaz arduratzen den. ...ta emaitza psikologikoak ikas irakas arazoetara eramaten dituen", eta bere asmoa ez delarik" hezkuntza helburuez" hausnartzea, baizik eta" prozesu didaktikoa bera nola hobetu" aztertzea252 Horrexegatik, bada, pedagogiaren azpiatal bezala agertzen zaigun psikopedagogia horrek —kuestio linguistikoaz edota hizkuntzen irakaskuntzaz jarduterakoan— nahitaez hartu behar du kontuan hizkuntz jabekuntzaren psikologia. Titonek," glotodidaktikaren oinarri zientifikoak" direla eta, zera dio:
2014
‎3 Azkenik, eta gaur egunera arte jarraitu du kontuak, bada musikaren eta filosofiaren arteko eztabaida bat. Egia da hiru eztabaidek dutela lotura:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia