Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Ahoz edo idatziz sortuko duen testua beste norbaitek behar duela jakinbehar du ikasleak. Horrela, motibazio handiagoa izango du jarduera egiteko.Beraz, ikaskideek testua zerbaitetarako dutela ziurtatu behar duprozedurak.
2003
‎Hiru handiek diotenez, enpresatransnazionalen erantzukizunak zehazteko eta kontrolatzeko, nahikoa da OCDEtikberez sortutako ildotik jarraitzea. Berriro ere, politikak ezinezkoa du jarduera ekonomikoak menperatzea eta kontrolatzea. Johannesburgon argi geratu zenez, MMEaez da, inola ere, NBen esanetara umilduko.
2004
‎Giza beharrizanak ugariak izan arren, eta jarduera produktiboa beharrizanhoriek asetzera zuzendua egon arren, merkatu ekonomietan lan eskaintzaren zatibatek ez du jarduera produktiboan aritzeko aukerarik aurkitzen. Esan daitekenahigabeko desenplegua dela, askogatik, kostu handiena suposatzen duen merkatuhutsegitea.
‎Egoismoak, kapitalaren nagusigoak eta desberdintasun sozial iraingarriak ez dutela zertan izan behar antolakuntza sozialaren ardatzak. Ekonomia instituzionalistaren ikuspuntutik, ekonomia sozialaren praktikakfrogatzen du jarduera ekonomikoa demokrazian, partaidetzan eta elkartasuneanoinarri daitekeela.
2006
‎Beraz, ondokoa da gorpuztuko den gizaki eredua: bere ingurunea arrazionalki mendean hartzea erdiesten duen gizakia, eginbehar profesionalak ezartzen dituen helburuak betetzeko xedez bizitza modu unitarioan orientatzearen ondorioz; jarduera profesionala ekonomikoa bada, subjektuak bere jokabidea arrazionalizatuko du jarduera ekonomikoak xedaturiko helmugen arabera: etekinen maximizazio kalkulatua (Ruano, 1996:
2008
‎O ren balioa. C? konstante batek ematen du (jardueraren argibideen berri izateko eta pertzepziozko jarrera baterako beharrezko arreta sinbolizatzen duena), baita adinarekin handitzen den garapenaren aldagai batek ere (batetik zazpira handitzen da 3 eta 15 urte bitartean), eta horrek adierazten du jarduera egiteko subjektuak zer eskema gehigarritara lotu behar duen (Pascual Leone, 1970).
2009
‎Emakumezko gehienen aburuz, erretiroak ez du jardueren aldaketa bortitzaeragiten, gizonezkoekin alderatuz gero, etxekoandrearen rolarekin erlazionaturikdauden eskaerek eguneko denbora gehiena egituratzen jarraitzen dutelako. Emakumearen erretiroaren bizipena konplexuagoa da, lan ibilbidea ez baita, gizonezkoen kasuan gertatzen den bezala?
‎Lan merkatuan lan egin duten emakumeek beren etxeko lanakegiten jarraitzen dute, eta horrek (beren oinarrizko rola lanbidetzat jo arren) aukeraeskaintzen die etxea «koltxoi» modura erabiltzeko (nahiz eta beti horrela ez izan, are gutxiago etorkizuneko emakume langileen kasuan). Ildo horretatik, emakumezko gehienen iritziz, erretiroak ez du jardueren amaiera eragiten, betidanikeginiko beste jarduera batzuez aldatzen baitira, horietarako denbora gehiago izanda (Moragas, 1991; Becerril eta Becerril, 1997). Etxetik kanpo lan egin duten emakumeek bizitza ibilbidean zehar aldi berean garatu dituzten rol guztietatik batbesterik ez dute galtzen (rol profesionala).
2010
‎Horrelako egoeretan, monopolio egoera guztiz naturala izanik, eta jabetza publikorik ezean, enpresa bakar batek eskuratzen du jarduera, jarduera horren kostuak murriztuz. Baina monopolio egoera horrek, jakina, ez du ziurtatzen kostuen murriztapen horrek kontsumitzaileen alde jokatuko duenik.
‎Prozesuaren hasiera ere bizkorra da. Aurreko adiskidetzea egin gabe 30 egun igaroz gero, prozedura bukatutzat eta izapidetzea betetzat jotzen da (LPLren 65.2 art.) eta deklinatoriaren aurkezpenak ez du jardueren garapena esekitzen (LPLren 14 art.). Era berean, zenbait prozesu aldaeratan, premiazkoak direnetan alegia, ez da aurreko adiskidetzerik aurreikusten (LPLren 64 art.) 550 eta luzamendu asmoz formulatu diren edo lege maula edo eskubideaz abusatzea ekartzen duten eskaerak, intzidente eta salbuespenak, ofizioz eta ebazpen funtsatuan, atzera botatzeko ahalmena aintzatesten zaie organo judizi... Aldi berean, alderdiei haiek ekiditeko betebeharra ezartzen zaie (LPLren 75.1 art.). Era berean, adiskidetze eta epaiketa egintza esekitzeko aukera mugatuta dago, eta eseki ondoko 10 egunen barruan berriro deitu behar dira (LPLren 83 art.) eta aurreko arazoak eta prejudizialak auziari bukaera ematen dion ebazpen judizialean ebazten dira; prozesua bakarrik esekitzen da, azken erabakia emateko epean?
‎Ezin daiteke ahaztu, aurretik aipatu den bezala, behin behineko betearazpenak soilik atzeratzeko helburuarekin jarritako helegiteak ekiditen dituela (IV. Liburua, II. Titulua). Azkenik, eta kautelazko babesaren eremuan, prebentziozko enbargoaren eskariak ez du jardueren izapidetzea esekitzen (LPLren 79.3 art.).
‎Nahiz eta, normalean, eta prozesu zibila erreferentziatzat hartuz, demandatzailea den kautelazko neurriak eskatzen dituena (PZLren 721 art.), lan prozesuan, lan zuzenbidearen babes xedearekin bat, prebentziozko bahitura, Soldatak Bermatzeko Funtsaz gain, bere erantzukizuna eman daitekeenean? ofizioz ere eska daiteke (LPLren 79.1 art.). Eskaera hori, sententzia aurretik, prozesuko edozein mementotan egin daiteke, inoiz ez, prozesu aurretik451?, eta ez du jardueren garapena esekitzen (LPLren 79.3 art.). Eskaera demanda bidez egiten da, eta bi eratara egin daiteke: adierazpen edo betearazpen prozesuari hasiera ematen dion demandatik bestelakoa den beste demanda baten bitartez, edo haren berebat bitartez aurkeztua.
2011
‎Gizarteko elkarreraginetik sari gutxi jasotzen duenez, objektuetara eta abstrakzioetara bideratzen dira eskizoidearen interesak. Ingurukoekin lehian jardun baino nahiago du jarduera bakartietan edo abstraktuetan murgildu. Harremanetatik ihesi, sarri babesten da berak eraikitako mundu fantastiko batean.
‎Ez du jarduera sozialetan parte hartzeko gogorik. Saiheskariak baino desira gutxiago du besteekin harremanak izateko.
‎Reich en arabera (1933), gizonaren erasotik babesteko bitarteko moduan erabiltzen du histerikoak sedukzioa. Biolentziaren beldurrak eramanda, etsaitasuna erakarpenarekin ordezkatzen du, baina sakonean beti beldurtzen du jarduera sexualak.
2012
‎Espainiako Konstituzioaren149.13 artikuluan, argi eta garb i esaten da PlangintzaEkonomikoa Estatuaren eskumen esklusiboa dela. VII. Tituluaren baitan (Ekonomiaeta Ogasuna), 131.1 artikuluak Estatuaren esku uzten du jarduera ekonomikoarenplangintza orokorra. EAEko Estatutuan eta Nafarroako Foru Hobekuntzan, eskumenhori 10.25 eta 56.1.a. artikuluetan jasotzen da, hurrenez hurren.
‎Lehiaketa Desleialaren Legearen 27.4 artikuluak desleialtzat tipifikatzen du jarduera hori, agiri horiek jasotzeak ez ditzan kontsumitzaileak behartu berez kontratatu ez dituzten produktu edo zerbitzuengatik kontraprestazio ekonomikoak egitera.
2014
‎Erreflexuak garrantzitsuak dira, halaber, nerbiosistemak ondo funtzionatzen ote duen aztertzeko. Kontu horretan guztian, ezerk ez du jarduera intelektual handia islatzen, baina hasierako egokitzapen horiek ezagutza bidezko garapenaren hasiera markatzen dute.
‎Estresak, sistema neuroendokrinoaz eta sistema endokrinoaz baliatuz, aldatu egin dezake immunitate sistemaren funtzionamendu hori. Nerbio sistema autonomoaren atal sinpatikoak apaldu egiten du jarduera immunitarioa; atal parasinpatikoak, ordea, bizkortu egiten du. Sistema endokrinoari dagokionez, estresaren bidez glukokortikoideak gehitzen dira, eta gehikuntza horrek linfozito berrien produkzioa geldiarazten du timoan; horrek ondorio nabarmena du immunitatean.
‎Bere buruari argibideak ozenki emanez egiten du jarduera helduak eredu gisa.
‎Pertsona batek bestea behartzen du jarduera sexual jakin batera. Jarduera horretan beste pertsona horren gorputzeko zuloren batean zakila edo beste objekturen bat sartzen du.
‎– Koma egoeran dagoen pertsonak ez die erantzuten barneko eta kanpoko kinadei; ez du jarduera mentalik eta mugimenduzko jarduerarik; konorterik gabe dago; arnasa hartzen du, eta bizi funtzioak betetzen jarraitzen du.
‎Anorexian, irudimenaren mailan ebatzi beharreko gatazkak maila fisiologikora lekualdatzen dira; irudimen edo fantasia mailan sortutako desira premia fisiologikotzat hartzen da. Anorexikoak ez du jarduera fantasmatikoa lantzen, eta gorputzaren errealitate fisikoari lotzen zaio zuzenki. Prozesu normala premiatik desirarantz badoa, hemen alderantzizko prozesua gertatzen da:
2015
‎Gizakiak lanaren bidez eta zientziaren laguntzaz produkzioa areagotu ahal izango duela uste zuten, zentzu horretan erlijioak jokatu zuen papera baztertuz. Aberastasunak orain lurra/ lana binomioan izango du bere arrazoia; hori dela-eta, naturak mugak ezartzen dizkio lanari, eta soilik harenganako errespetuak ekarriko du jarduera ekonomikoaren birsortze mugagabea.
‎Mugimendu dinamikoak haurrentzat erakargarri egiten du jarduera eta irakasleek balorazio positiboa egin dute. Haurrek aktiboki hartu dute parte eta galderak egin dituzte.
‎Etapa honetan, haurraren garapen fisikoak erabat baldintzatzen du jardueraren garapena eta lanabesaren erabilera. Bereziki, egiaztatu da ordenagailuaren eta saguaren erabilerak oztopo ontogenikoak eragiten dituela.
‎Azkenik, eredu dinamiko baten erabilerak aukera ematen du jarduera objektu matematikoen propietate orokorren gainean zentratzeko, eta, aldi berean, bitartekoak errazten ditu kasu partikular ugari aztertzeko (estentsiboa/ intentsiboa dualtasuna).
‎Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe. Ikaslea ohartu bada egoera ebazteko gaitasuna duela, eta horrekin batera, konturatu bada problemaren ebazpenari esker irakaskuntzatik kanpoko egoera jakin batean eta inolako gidaritzarik gabe erabakiak har ditzakeela, orduan egoera hori ikaslearentzat adidaktikoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia