2010
|
|
Beharbada ezagutzen
|
du
jada, inoiz ezer esan ez badit ere.
|
2012
|
|
Beatrizek ez
|
du
jada etxetik atera nahi. Ehun metro karratu ditu bere etxeak.
|
|
euskal lurraldeetan gertatzen den antagonismo edota gatazka oinarrikoa askapen mugimenduaren eta Estatuen artean gertatzen dena dela. Tesi honek subjektibitate engaiatua presuposatzen
|
du
jada. Esan nahi baita:
|
|
Eta batzuk ezta hori ere. Idazle batek ematen du gogor lanean, liburu bat idazten, bizpahiru urte eta argitaratu ondoren ikusiko
|
du
jada ez dagoela dendetan hilabete eta erdi geroago! Hori oso latza da benetan.
|
2013
|
|
Egia esan, haizearen eta giroaren aldaketa ez
|
du
jada inork zalantzan jartzen, eta borrokaren eztanda arriskua ahaztu egin dute kokoherritarrek une batez. Makilari taldeen orro eta erronkak ohikoak ziren aspaldi honetan eta eguraldiaren aldaketa guztiz berria da.
|
|
agindu du etsita baino atsekabetuta auzapezak. Aulkia apurtzen bada, apur dadila, ez
|
du
jada bere egitekorako balio eta. Ea bada, buka dezagun lehenbailehen zorabio honekin.
|
2014
|
|
Egungo publizitateak ez
|
du
jada pertsuasioa erabiltzen, ez da argumentazio arrazional baten bidez eroslea konbentzitzen saiatzen, sedukzioz baizik. Sedukzioak eroslearen desira mundua du helburu, eroslearen desirak estimulatzea, fantasiak sortu eta horiek betetzeko aukera duela sinestaraztea.
|
|
Gizabanako hipermodernoak ez
|
du
jada etxetik atera behar bere harreman edo praktika sexualak aberasteko; ez bakarrik internetek egundoko aukerak eskaintzen dizkiolako, ezta sexu langileren bat hurbildu daitekeelako, imajina ditzakeen kontsumo gai guztiak eskuratu ditzakeelako baizik.
|
|
Ekoizleen gizartetik kontsumitzaileen gizartera eman dugu jauzia. Gizaki hipermodernoak, indibidualista, orokor eta abstraktua den neurrian, ez
|
du
jada inolako kezka politikorik; ezerk ez du asaldatzen kontsumitzeko aukera eskaintzen zaion bitartean. Kontsumismoa bihurtu omen da gizaki hipermodenoentzako terapia gozoa, arazo guztiak ezkuta ditzakeen plazera.
|
2015
|
|
Egun, biktimen gehiengoak ez
|
du
jada uste zerurik dutenik zain, ezta beraien erruagatik sufritu behar dutenik. Jesukristoren azken hitzok ere (Zergatik utzi nauzu, aita?) beren zentzu guztia galdu dute.
|
|
Gizaki hipermoderno honek ordezkatu du etika estetikagatik. Den dena zalantzan dagoen garaia bizi dugun neurrian, gizaki hipermodernoak ez
|
du
jada etikan sinisten, etikatan baizik; ez du balio absolutuetan sinisten, efimeroa den edozertan baizik; ez du betebehar edo inperatiboetan sinisten, askatasun indibidualean baizik; ez du jada bere askatasuna murriztu dezakeen komunitate modernoan gehiegi sinisten, gozatzeko askatasuna aldarrikatzen duen nartzisista egozentrista bilakatu baita. Gizaki hipermodernoak askatasunez hautatu nahi du une oro bizi nahi duen bizi estiloa.
|
|
Gizaki hipermoderno honek ordezkatu du etika estetikagatik. Den dena zalantzan dagoen garaia bizi dugun neurrian, gizaki hipermodernoak ez du jada etikan sinisten, etikatan baizik; ez du balio absolutuetan sinisten, efimeroa den edozertan baizik; ez du betebehar edo inperatiboetan sinisten, askatasun indibidualean baizik; ez
|
du
jada bere askatasuna murriztu dezakeen komunitate modernoan gehiegi sinisten, gozatzeko askatasuna aldarrikatzen duen nartzisista egozentrista bilakatu baita. Gizaki hipermodernoak askatasunez hautatu nahi du une oro bizi nahi duen bizi estiloa.
|
|
Gizaki hipermodernoak, arestian esan bezala, ez
|
du
jada zertaz kezkatu, zeri aurre egin, ez du zertan pentsatu... espektakulua nahi du orain —ogia eta zirkua—, ondo pasatzea, kezkak eta eguneroko arazoak bazter batean utzi irudien munduan sartu ahal izateko. Irudi hutsez beteriko espektakulua baino ez du nahi, jakin barik mezu bat jasotzen ari dela, zentzu eroaleak baino ez gara-eta, azken batean.
|
|
Gizaki bilduma da, nahaspila lainotsua. Baudrillardek esan bezala, masak ez
|
du
jada errealitate soziologikorik, estatistiketara murrizturik dagoen gehiengo isildua bilakatu baita. Isildua ez esatekorik ez duelako, masaren izenean hitz egiteko isiltasuna nagusi delako baizik.
|
|
Gizarteak ez
|
du
jada lirarik entzun nahi, ez du inoren asuntorik oztopatu nahi, isiltasuna eta lasaitasuna baino ez dute desiratzen. Gizabanakoek ez dute, orokorrean, arriskuez ezer entzun nahi.
|
2017
|
|
24h dira Pekinen bere blog ean sartzen da, 12h dira Valparaison bere karrera berreskuratu nahian, 16h dira Mogadiscion guztiz ahaztuta hiltzen da, 18h dira Iruñean lanik ez
|
du
jada, 21h dira Katmandunen jada ez dauka etorkizunik, 20h dira Damascon beldur eta zalantzaz beteriko ametsgaiztoak.
|
|
batetik, beste guztietan bezala, heldua bilakatzeko erritua da, non heldutasuna aldez aurretik definitutako heldutasuna den, hots, gizartearentzat baliagarria izatea. Orain, baliagarritasuna ez
|
du
jada erlijioak, komunitateak, beharrak edo ohiturek definitzen, (hiper) kapitalismoak baizik, Sistemak, Ordenak, Instituzioak, Identitateak, nahiz eta aurrekoen iritzi, jarrera edota ohiturez mozorroturik izan. Heldua kapitalismoaren (zein inperioen ideologia eta praktiken) gurpilean erraz asko moldatuko den alea da, hitz gutxitan:
|