Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Zenbat du txantxatik eta zenbat benetako gogoetatik? Zalantza sentsazio arraroarekin uzten du ikuslea: ahate pasa izeneko teknikaren garrantzia aztertzen du laburrak, plano batetik bestera salto egiteko ahateen paseotxoa baliatu duten pelikulak alegia, eta hasieran bitxikeria baino ez dirudien hori zinemaren historian makina bat aldiz errepikatu dela erakusten digu Koldok, 1921eko Charles Chaplinen The Circus pelikulatik hasita.
2015
‎Zinemak denboraren poderioz bere egin dituen ikurrak dira, ideograma, hieroglifiko edota japoniar idazkeran erabiltzen diren jatorri txinatarreko kanji deszifragarri eta bereizgarriak balira bezala, esanahiz beteak eta narrazioari martxa hartzen laguntzen diotenak. Ohituraren poderioz, irudi hauek lehen begi kliskan identifikatu eta automatikoki deskodifikatzeko gaitasuna du ikusleak, horretarako inolako ariketa intelektualik egin gabe: ez da gauza bera elkarrizketa bat sofa batean horizontalki eta sudurrez sudur gauzatzea, edota eskailera batean, batak besteari goitik behera hitz egiten diola.
‎Istant batean, ikusi orduko geureganatzen dugu jarrera horretan dagoenak baduela kezka edo barne gatazkaren bat, eta irtenbide baten bila dabilela. Supituki ulertzen du ikusleak hori guztia keinu hau ikuste hutsarekin. Argazkigintzan ere eman du berea ikono honek, idazleen jarrera kuttun bihurtzeraino liburuetako solapatxoetan.
‎Zuzendari trebeenek, lengoaia hau aurki eta ifrentzu menperatzen dutenek, ikonoen erabilera ezarekin joka dezakete zenbaitetan. Ikusleak pietatearen bidezko eszenaren goxatzea espero duenean, kasu, eta zuzendariak uko egiten dionean baltsamu hori emateari, pietatearen negatiboa bizi du ikusleak: nolabait adieraztearren, pietate mina izango du.
‎Marlowe detektibearen lehen pertsonako kontaketa muturrera eraman nahian, film osoa kamera subjektiboz errodatuta dago, detektibearen begietan kamera paratuz, alegia. Marlowek ikusten duena ikusiko du ikusleak ere. Honenbestez, aktore protagonista, bere buruari ispiluan so egiten dionean bakarrik ikusiko du ikusleak.
‎Marlowek ikusten duena ikusiko du ikusleak ere. Honenbestez, aktore protagonista, bere buruari ispiluan so egiten dionean bakarrik ikusiko du ikusleak. Slavoj Zizeken ustez, horrek efektu paranoikoa sortzen du:
‎Dirudienez, bera da pelikulako gaiztoa, kanporatu beharrekoa. Programako aurkezle mari petardak ere bide horretatik gidatu nahi du ikusleen artaldea, Vanessari egindako galdera zital eta juzgu pozoitsuen bidez. Jakina, horrelako saio batean ez da ezer inprobisatzen, ondo pentsatuta egongo da dena aldez aurretik.
2016
‎Ardura gutxi dit eguerdi argitan kale zabalen erdian nire begien aurrean gertatzen diren hainbat eta hainbat gauza ikusteak. Natura herabetia da, eta gorroto du ikusle askoren aurrean aritzea; baina halako izkina bakarti eta ezkutu batean, batzuetan eszena labur eta partikular bat ikusteko parada duzu, berez hamabi drama frantsesek batera eragiten dituzten sentimendu guztiek adina balio duena; eta guztiarekin ere arras bikainak dira; eta nire eskuetan ohi baino afera ederragoren bat daukadanean, eta aukera aukeran datorkienez hala predikari bati nola her... Eta irakurgaiari dagokionez,. Kapadozia, Ponto eta Asia, Frigia eta Panfilia?
2017
‎Bat bateko iluntasuna txaloka hartu du ikusle mordoak. Bukatu da ikuskizuna.
2022
‎–Arraroa da –bat etorri nintzen– Angulo jaunak oroimen aparta du, sekula ez du ikuslerik ahazten. Gogoratzen emakume hari poltsa lapurtu ziotenean?
‎–Ongi etorri –xuxurlatu du ikusle kontagailuari erreparatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia