2004
|
|
Zuzeneko oharmenaren edo alderdi exekutatuaren nahiz beste pertsona batzuen adierazpenen ondorioz, auzitegiak zentzuzko arrazoiak baditu trabatu nahi dituen ondasunak hirugarren batenak direla uste izateko, probidentzia bitartez aginduko
|
du
hirugarren horri trabaren berehala egingo delako berri ematea. Hirugarrena bost eguneko epeantatuko, alderdiek, hirugarrenari emanda ez bada auzitegian agertzen edo ez agertzeko zioak ematen ez baditu, auzitegiak probidentziaren bidez aginduko du ondasunak trabatzea.
|
2005
|
|
Etorkizuneko betebeharrak edo inskribatutako baldintza etengarripeko betebeharrak bermatzeko hipotekak eragina
|
du
hirugarrenen kontra berori inskribatzen denetik, betebeharra sortu edo baldintza betetzen bada.
|
|
Betebehar bermatua inskribatutako baldintza suntsiarazlearen menpe jartzen bada, hipotekak eragina izango
|
du
hirugarrenen kontra, Erregistroan betebeharra bete dela agerrarazten ez den bitartean.
|
2006
|
|
«6 Idatzoharretako Herri Zorraren Merkatua kudeatzen duen erakundearen konkurtsoa adierazitakoan, Espainiako Bankuak, berehala eta inbertitzailearentzat kosturik sorrarazi gabe, xedatu ahal izango
|
du
hirugarrenen izenean idatzohartutako baloreak beste erakunde kudeatzaile batzuetatik lekualdatzea. Era berean, baloreen titularrek eska dezakete horiek beste erakunde kudeatzaile batera lekualdatzea.
|
|
Auzitegiak azalpenaren eta aurrekarien ikustaldia egiteko aukera emango die Fiskaltzari eta bertaratutako alderdiei, bi eguneko epean; eta, guztiak entzun ondoren, izapide gehiagorik gabe, bidezkotzat jotzen duena ebatziko
|
du
hirugarren egunean, eta ebazpen horren berri emango dio azalpena eman duen epaitegiari, horrek ebazpena bete dezan.
|
2007
|
|
Bilera iraganbide publikoan egitearen xedea legean ezarritako epean komunikatu ondoren, gobernu agintariak bilera hori debekatu dezake soil soilik ordena publikoa asaldatuko dela uste badu, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita. Konstituzio Auzitegiak argi utzi
|
du
hirugarrenei eragindako eragozpen saihestezinek berez ez dutela justifikatzen kale agerraldi baketsua egiteko debekua. Baina era berean esan du arriskua ondorioztatu daitekeela kale agerraldia egiten dutenen jokabidetik nolabaiteko indarkeria fisiko edo morala (hertsatzea) ondorioztatu daitekeenean, eta horrek kale agerraldian parte hartzen ez dutenak ikaratzen dituenean, edo kale agerraldiak zirkulazio bideak erabat oztopatzea dakarrenean, eta horrela inguru jakin batzuetara sartzea eragozten bada eta bide alternatiborik ez egoteagatik anbulantziak, polizia, suhiltzaileak, etab. igaro ezin badira (martxoaren 29ko 59/ 1990 KAE eta maiatzaren 8ko 66/ 1995 KAE).
|
|
Horrez gain, datuak babesteko eskubidea eta intimitaterako eskubidea beste alderdi bati dagokionez ere bereizten dira: intimitaterako eskubidearen arabera, gizabanakoak botere juridikoa
|
du
hirugarrenei gizabanakoaren esparru intimoan egindako esku sartze oro saihestu behar dutela eta modu horretan ezagututakoa erabiltzea debekatuta dagoela ezartzeko; aitzitik, datuak babesteko eskubideak titularrari ahalmenen sorta bat ematen dio eta, horri esker, hirugarrenei egiteko eginbeharrak ezarri ahal zaizkie, hau da: beharrezkoa da datu pertsonalak bildu eta erabiltzeko gizabanakoaren adostasuna eskatzea, eta titularrak datu horien xedeari buruzko informazioa jasotzeko, datuetan sartzeko, datuak zuzentzeko eta datuak ezeztatzeko eskubidea du.
|
2009
|
|
Ontziaren kapitainak izendatuko du aditu bat, eta arakatzea eskatu dutenek, bestea; horien arteko desadostasuna izanez gero, portuko marinaren agintariak izendatuko
|
du
hirugarren aditua.
|
|
Kapitainak zuzeneko erantzukizuna
|
du
hirugarrenei begira, ontzia konpondu, prestatu eta hornitzeko lanetan hartutako betebeharren ondorioz, baldin eta kapitain horrek bere gain hartu badu esanbidez horren gaineko erantzukizuna, edota letra edo ordaindukoa harpidetu badu bere izenean.
|