2004
|
|
Halere, Kritias ez da Protagoras bczain baikorra. Errealitateak erakutsi cgin dioeta pragmasiaren bidez antzeman
|
du
giza abereak ez diola nolanahi mnzin egiten gaizkiari.Eta lehen ituna sinatu zuen giza aberea ere ezkutuan zuzenbidea urratzen ahalegintzen zelaondorioztatzen du. Beraz, zerbait zen asmatu gizartean legearen indarra salbuespenik gabe bete zedin;
|
2006
|
|
Gorputzetik bereizia bezala egongo litzatekeen arima askea, yuch, krisialdietan baino ez da adierazten: Sarpedonek Pelagon lagunari lantza mingarri bat erauzi dionean ihes egin dio arimak zaurituari eta lausotu egin zaizkio begiak28 Gorputza bere onera datorrenean, berriz, desagertu egiten da arima askea, ez
|
du
giza aberearen arreta deitzen29, argitasuna egiten da, berriro, giza begian.
|
|
Dena den, jainko andereen babesak, jainko andereen gidaritzak, jainko andereen ekintza lagungarriak ordaina izan
|
du
giza aberearen aldetik; zeruko gizarte aristokratikoan ezer ez da dohainik: heroi homerikoak betebehar eta beharrizan ugari izango ditu zerutarrekin.
|
|
Eraztunak, kopak, tripodeak, pertzak; tapizak, altzariak, tronuak; ezpatak, kasketak, korazak; zalgurdiak: urrearen distira ez
|
du
giza abereak berehala ahanzten.
|
|
Mitologiaren ulerkuntza razionalizatu duen giza abereak nabarmen antzematen
|
du
giza abereen mundua islatzen dela jainko eta andereen munduan. Baina helendar aurreklasikoengan ezinezkoa zen ispilua modu hain bortitzean haustea.
|
2007
|
|
Hitza sustatuko da edonon, eztabaida librea; kontrako argudioak entzutera eta kritikara ohituko da giza aberea; hitz batean, arrazoimenaren esparruan barneratuko da623 Izaera positiboak kutsatuko
|
du
giza aberearen mundua624 Ikuspegi geometrikoa nagusituko da625.
|
|
• Hekateo: Miletoko fisikarien eskolakoa izanik, fusij edo naturaren ikerkuntza eramaten
|
du
giza abereen mundura: hain zuzen, Anaximandroren ostean, mapak eta lurraren deskribapenak egiten ditu380 Geneologiak eraiki eta herriak aztertzen ditu enpirismo eta ahalmen logiko handiz381.
|
|
• Euripidesek, Anaxagorasen atzetik, zoria jartzen
|
du
giza aberearen gainetik409.
|
|
Liskar, gerraren jainkosa gaiztoa483, eta Eris, lanaren jainkosa484 Aurkaritza paradigmatiko horrekin, indarraren aginpide zaharraren gainetik jarri nahi
|
du
giza aberearen lanaren bidez eraiki daitekeen mundua. Hain zuzen ere, Zeusek Temisekin izan zituen alaben zeregina da giza hilkorren lana babestea, Eunomiarena, Dikerena eta Irene loretsuarena485.
|
|
Lapurreta argigarri horren ordainez, giza aberearen garaipenaren onarmenez, Zeus amorratu batek gaizkia, gaixotasuna eta suntsipena bidali zizkien giza abereei498 Dialektika oso modernoaren aurrean gaude: garapena hartzen
|
du
giza abereak eskuan baina garapen hori eragotzi nahi diote jainko andereek. Xenofanesen pentsamenduak bereganatuko duen kultur paradigma baten barruan gaude:
|
|
Egin behar duinagorik ez
|
du
giza abereak: lanak ekarriko dio etorkizun oparo eta zuzenbidezkoa.
|
|
• Enpedoklesek jainkotasuna lortu ostean ezagutuko
|
du
giza abereek ez dakitena167.
|