2001
|
|
Baina, dena den, ez
|
du
ezer asko esan beharrik ere. Berehala konturatu da entzutearekin nahikoa duela.
|
2004
|
|
Horratx, ordea: mindurak mindura, darabilgun euskararen gaitasun mailak geure munduaren berri jasotzeko eta emateko balio ez baldin badigu, ez
|
du
ezer askorik balioko. Zer egin, beraz?
|
|
Ikastolen mugimenduak euskal hezkuntzaren alorrean egindako ekarpena sekulakoa izan da. Euskal hezkuntza nazionalaren baitako ezaugarri batzuk ondo garatu ditu, beste batzuetan herrenago ibili da, eta, seguru asko, batean baino gehiagotan ez
|
du
ezer askorik erdietsi. Baldintza orokorrak ere aldekoak behar izaten dira hezkuntzaren eremutik nazio identitatea garatzeko.
|
|
Egia esan, ez da batere harritzekoa halaxe gertatzea: militantzia ideologiarik gabeko hiztunak ez
|
du
ezer askorik egingo hizkuntza erabileraren arauak erro errotik aurkakoak baldin baditu. Une oro hizkuntza ohiturak auzipean jartzeko gaitasun psikologikoa ez dago nornahiren esku.
|
2008
|
|
ez, inondik inola ere, ez. Independentzia politikoaren totemak ez
|
du
ezer askorik balio, protonazioaren baitan gorderik dauden nazio gaitasunak asimilatu ondoren.
|
2015
|
|
Zorionez, gaueko ordu horretan ez dabil trafiko askorik errepidean. Entzun berri dituenak burutik kentzeko, errepidetik ikusten diren tokiei erreparatzen hasi da, baina gau sarrian ez
|
du
ezer asko ikusten, errepide bazterreko zuhaitz bakanak eta haien gainetik sumatzen diren muino ilunduak besterik ez.
|
|
Arnasa bota du Xk eta mapa zabaldu berrian jarri ditu begiak bigun. Ez
|
du
ezer askorik ikusteko betarik izan hala ere, berehala tolestu baitu berriz Mek, ordura arte izan ez duen garraz.
|
2017
|
|
Ulertzekoa da, hala ere, dagoenetik abiatzeko proposamenaren zentzua, ez dagoen tokitik edo arras erdaldundu diren habitat soziolinguistikoetatik abiatzeak ameskeria ematen duelako. Baina, tira, funtzio nazional estandarrera bideratu gabeko euskara politikak ez
|
du
ezer askorik hobetuko euskararen egoera. Ezta arnasguneetan ere.
|
|
ereduaren emaitza batez bestekoan aski antzua izan da Euskal Herriko baldintza soziolinguistiko gehienetan. Izan ere, transmisio eta sozializazio naturalik gabeko ikasketa akademiko formalak ez
|
du
ezer askorik balio izan euskaldun berrien gaitasun komunikatiboa eta motibazioa behar adina gotortzeko. ereduaren euskalduntasun formal akademikoa berehala agortzen zaiei gaztetxoei gizartean barneratu ahala, eta bereziki ekonomiaren eta lanaren eremuan sartzerakoan203. Euskararen erronka nagusia eskolatik gizartera eta lan mundura hedatzea da, zioen Richard Bourhis ek?.
|
2018
|
|
Kopenhageko taberna hura. Marie lanean aritu zena? topatu ostean eta, batez ere, lankide izan zuen zerbitzariak emandako informazioarekin, korapiloa berehala askatuko zuela sinetsita zegoen arren, azken aste bietan ez
|
du
ezer askorik aurreratzerik lortu.
|
2021
|
|
–Bo! Edozer eginda ere bizitzak ez
|
du
ezer askorik balioko.
|