2000
|
|
Esan zuen Fisikan ez dagoela ezer halakorik; eta pazienteak onartutakoa ezin duela bere barrearen zergatiari buruzko hipotesi bat izan, baizik eta soilik hura edo bestea zela bere barrea eragiten zuen arrazoia. Azaldu zuenez, ados dagoen pazienteak ez du arrazoi horretaz pentsatzen barre egiten ari den unean bertan, eta" subkontzienteki" horretaz pentsatzen ari zela esateak" ez
|
du
ezer esaten barre egiten ari zen unean gertatutakoari buruz".
|
|
Hau da: hutsegitearen jatorria aurkitu behar da, bestela egia entzuteak ez
|
du
ezertarako balio. Egia ezin da barneratu, beste gauza batek bere lekua hartu duenean.
|
2001
|
|
Populazioa mantentzeko lana beharrezkoa da, elikadura ez da doakoa eta naturak ez
|
du
ezer esfortzurik gabe ematen. Baina kontua ez da lana egitea bakarrik.
|
|
Arrazoimenak bere erabilera hutsean ez
|
du
ezer positiborik lortzen eta, gainera, zentsura, diziplina behar du bere ilusioei muga bat ezartzeko. Baina, bestalde, diziplina hori berak bere buruari ezartzeak, goian beste botererik izan gabe, konfiantza ematen dio.
|
|
" Utz iezaiozu, beraz, zuen aurkakoari arrazoimenaren bidez hitz egin dezan eta arrazoimenaren armekin baino ez ezazue borrokatu" (A744/ B772 (E549)). Arrazoimenak
|
du
ezer argitu emaitza aurretik ezartzen bazaio; beraz, polemika beharrezkoa zaio. Konkretuki, Kantek dio gazteei zentsura ezartzea epe laburrari begira zentzuzkoa izan daitekeela, baina luzera begiratuz gero kritikan saiatuak izan behar dutela.
|
2002
|
|
Ekonomiak, izan ere, bi etsai handi ditu, ondasun publikoari lapurtzen diona, bata, eta axolagabea, bestea. Konfiantzazko administratzailea bi oker horietakoren batera erortzeko arriskuan egoten da beti; aldiz, kontratuzko administratzailea nekez izango da axolagabea, bere interesak jokoan baitaude etengabe eta ondasun publikotik ere ez
|
du
ezer kenduko, nahikoa diru jasoko baitu bere lanaren ordainetan.
|
|
Panoptikoan lana ez
|
du
ezerk gorrotagarri bihurtu behar. Espetxeetako izua zigorren zorroztasunak, jantzien umiltasunak, elikagai eskasiak eta askatasun ezak eragiten dute, ez, ordea, lanak.
|
2003
|
|
Maie tasun kontuetan honaino hezi dena, gauza ederrak ordenean eta zuzen ikusirik, maitasun kontuetan jada azkenera hurreratuz, bat batean zerbait izaeraz harrigarriro ederra hautemango du, aurreko neke guztien helburu hura hain zuzen ere, Sokrates, hasteko beti existitzen dena, eta ez sortzen ez desagertzen ez dena, ezta hazten ezta murrizten ere, eta ez alde 211 batetik eder eta bestetik itsusi, ezta ere batzuetan eder eta besteetan ez, ezta ere zerbaitetan eder eta beste zerbaitetan itsusi, ezta ere toki batean eder eta beste batean itsusi, batzuentzat eder eta beste batzuentzat itsusi izateko moduan. ...orputzak duen beste ezer bezala agertuko, ezta ere hitzaldi ala jakintza bat bezala, ezta ere nolabait beste zerbaitetan egonik, izaki batean, lurrean, zeruan edo beste edozertan, edertasuna bera baizik berez beti bera bezalako bakarra izab nik; gainerako eder guztiek ordea haren parte dute halako moldez, non nahiz eta gainerakoak sortu eta desagertu, hura ez baita ez handitzen ez murrizten eta ez
|
du
ezer jasaten ere. Hemengo gauzetatik abiatuta bat mutilak zuzen maitatzearen bidez gora joanez edertasun hura ikusten hasten denean, helburua ia ukitzen du.
|
|
Arean ere, gizakia aske dela abiapuntutzat hartuta, gizakiak betebehar batzuk bereganatzen ditu berak hala nahi duelako. Baina, era berean, jainkozko ordena honen barruan, Jainkoak berak zenbait betebehar ezartzen dizkio gizakiari, eta horrek ezin
|
du
ezer egin halakoak saihesteko. Edozein modutan ere, betebeharrak gizakiaren borondatez sortu nahiz haren borondatetik kanpokoak izan, gizakiak beti joka dezake askatasunez, eta beraren jokabide guztiek bi ezaugarri izango dituzte:
|
2004
|
|
Erlea edo beste edozein animalia taldekoi baino areago, gizakia animalia gizartekoi bat izatearen arrazoia begien bistakoa da: naturak, esan ohi dugunez, ez
|
du
ezer alferrik egiten, eta gizakia dugu hizkuntza duen animalia bakarra. Ahotsa minaren eta plazerraren zeinu da, eta horregatik gainerako animalia guztiek ere badute, zeren beren natura min eta plazerra sentitzeraino iristen baita eta elkarri adierazten baitiote sentipen hori; baina hitza onuragarria eta kaltegarria, zuzena eta zuzengabea adierazteko da, eta gizakiari bakarrari datxekio ongiaren eta gaizkiaren, zuzenaren eta zuzengabearen, eta abarren zentzua izatea, eta gauza hauek guztiak dira etxea eta hiria zimendatzen dituztenak (Politika, I, 2, 1253 a 11).
|
|
" (animalia) era ez historiko batean bizi da: orainean desegiten da erabat, zenbaki bat haustura harrigarririk utzi gabe zatitzen den bezala, ez daki disimulatzen, ez
|
du
ezer ezkutatzen eta, une oro den bezala osotoro azaltzen denez, ez daiteke egiati izan besterik" (Bigarren desorduko kontsiderazioa, § 1). Animaliak" itxurak" egin ditzake, bai, baina ez du gezurrik esaten.
|
2006
|
|
Gizabanako heroikoak oso zentzu zorrotzean onartzen du ez duela ihesbiderik —heroikotasunaren oinarrietako bat izango da patua— Patuak hari urraezinekin ehundu du jaiotzean bertan bakoitzaren etorkizuna, Herak gainerako jainko andereekiko elkarrizketan darabilen metafora errepikatzearren63; eta ezin ditu inork, Penelopek bezala, hari horiek askatu. Gizabanakoak ezin
|
du
ezer aldatu. Gertatu behar dena gertatuko da, halabeharrez.
|
|
Homeroren testuetako heroiak ohorea lortu nahi
|
du
ezeren gainetik, ohorearen atzetik abiarazten ditu borroka lazgarrienak, ohoretua izateak bakarrik ematen dio zentzua haren bizitzari.
|
|
Bestalde, Kojeveren esanetan, jakintza osoaren baitan, zientziaren baitan, bat dira objektua eta subjektua; zientzian, gizakiak ez du hitz egingo bere buruaz baizik; autokontzientzia bat izango baita gizakia, ez kanpokoaren kontzientzia soila. Zientziaren garaian gizakia ez da Gegen Stand batekin erlazionatuko, ez
|
du
ezer izango aurrez aurre; gainera ez du ukatu eta ezabatu beharrik izango existentzian iraun eta bere izateari eustearren. Eta gehiago ukatu beharrik ez duen gizakiak ez du benetako etorkizunik, betirako onartu baitu eman zaion oraina.
|
|
Baina ondozka datozkeen irakurleek ez dute Liburuan ezer ere aldatuko. Eta Liburua irakurri ahal izateko gizakiak bizi behar baldin badu ere, hots, jaio, hazi eta hil, funtsean irakurketa horretara mugatu den bizitzak ez
|
du
ezer berririk sortuko.
|
2007
|
|
Hitz egite hutsak ezin
|
du
ezer bermatu —negoziazio prozesu bat ez da beti adostutako emaitzetara iristen—, baina egia da ere, esan ohi bezala, hitz egin gabe ezin daitekeela ezer konpondu —ez litzateke negoziazio prozesurik egongo— Hain zuzen horren haritik —elkarrekin hitz egiteak, egiaz, pertsonak elkar hurbildu eta elkartu ditzakeelako— esan dezakegu: " Elkarrizketarako hezkuntza guztiz eta zuzenean da bakerako hezkuntza" 187 Bollnowen hausnarketa horiek, azken batean, hizkuntz pedagogiaren inplikazio etikoa bistaratzen digute eta, bide batez, baita horrek gizakiaren formazio orokorrarekin duen lotura ere.
|
2008
|
|
a) gorputz sinpleak elkarrengandik sortzen direnez, gorputzek ez dute beti haiek beraiek (alegia, sua edo lurra) izaten jarraitzen; b) mugimenduaren kausari dagokionez, ez du argitu kausa bat ala bi (alegia, Adiskidetasuna eta Gatazka) ezarri behar den; c) aldaketa ezabatzen dute (aldaketak aurkarientzako azpigai bat behar baitu). Anaxagorasen homeomerien doktrinari buruz, Aristotelesek absurdoa dela pentsatzen du; izan ere, a) homeomerietan nahastu aurretik, osagaiek banandurik existitu lukete; b) edozein nahasketa litekeena balitz, ezaugarriak edonola eman litezke; c) ez
|
du
ezer berririk esaten (kausa materiala eta eraginkorra besterik ezartzen ez baitu); dena nahasturik balego, orduan ez legoke ez entitaterik ez ezaugarririk. Azkenik, pitagorikoen doktrinei buruz ondoko kritika hauek aurkitzen ditu:
|
|
Izan ere, Formak eta errealitateak, zeinen kausak bilatzen baitituzte, ia beste horrenbeste dira, ezen errealitate bakoitzarentzat izenkide eta banandua den Forma bat baitago; bestalde," bat askoren gainean" (hen epi pollon) argumentuaren arabera, zientzien objektuen, ezeztapenen, errealitate ustelduen, erlazioen eta Ideien Ideiak(" Hirugarren gizona") ere izango dira, zentzuzkoa ez dirudiena; b) Formen doktrinak ez ditu zentzumenezko errealitateen sorrera, mugimendua eta aldaketa azaltzen; ezta kausa materiala, kausa eraginkorra eta kausa finala ere; c) Ideiek, transzendentalak eta ez immanenteak diren aldetik, ez dute gauzen entitatea azaltzen. Izan ere, nola litezke bananduak izan gauza bat eta haren entitatea, hau da, haren errealitatea azaltzen duena?; d) Ideiak ezarri beharrean zenbakiak ezartzen badira, zailtasun berberak gertatzen dira; e)" Parte hartze" nozioa ez da ezer, ez
|
du
ezer azaltzen; beraz, azaldu gabe gelditzen da gauzaren eta haren entitatearen arteko lotura. Kritika horiek XIII 4 ataletan errepikatuko dira.
|
|
— Eta alde horretatik predikatu espekulatiboa esakunearen formaren arabera, eta ez adigai eta zerizan gisa, ulertzeko ohituran datzan oztopoa handitu edo txikitu daiteke azalpen filosofikoaren erruz. Aurkezpenak, espekulatibo denaren izaeraren ulermen sakonari leial, forma dialektikoa mantendu behar du, eta ez
|
du
ezer jaso behar, ez bada aditzen eta adigaia ez bada.
|
2009
|
|
Bere itxurazko naretasunak ez du, setati, ezer handitzat hartzen eta dena izendatzaile ahulenaren mailara murrizten du. Bera baina gorenekoagoa ez
|
du
ezerk izan behar. Hainbeste eta dena jakin nahi izatea, gutxiesten diren sekretuak ezustean atzemateko da.
|
|
Baina alde negatiboa ez da ahantzi behar; espiritualizazio hori mundua ukatuz, erresuminez, egin dezakeelako, alegia (kristautasunak bezala). Supergizakia espirituala baita, baina ez
|
du
ezeren aurka erreakzionatzen. Horregatik, supergizakia egoismo edo eudemonismoaren goratzea dela interpretatu duenak ez du Nietzsche ondo irakurri.
|
2011
|
|
euskeraz jabetu zan, eta Bizkaiko Diputazioko Euskal Katadera eskeñi zanean, Unamuno joan zan azterketara. Ta irabazi etzuela jakiteak ez
|
du
ezer adierazten, Azkue’k kendu baitzion dalakoa.
|
2013
|
|
Niniak ez badu bere eginkizuna betetzen, nahiz eta begiaren gainerako atalak ondo izan, begia itsua da, ez du ikusten: begia, itxuraz, begi osasuntsu baten gisan mugitzen da, baina ez
|
du
ezer ikusten. Gogoa, azken buruan, itsasontziaren lemazaina da.
|
|
Horien artean, arima askearena dago. Arima mota hori geldirik dago, ez
|
du
ezer egiten, gorputza jarduten denean, hau da, gorputzak bestelako arima bat duenean. Baina gorputza jarduerarik gabe dagoenean, arima askea abiatzen da, eta bere ostatu den gorputzetik aldentzen da.
|
2014
|
|
Lengoaiaren elementuen kateek denboraren zentzuan dagoen bektore baten itxura daukate, O-tik I-ra, adibidez; hitz egitean soilik eteten da kate hori, eta zentzua dauka soilik amaierako puntua jartzen duzunean, puntuazio bat. Puntuazio ikurrik gabe, kateak ihes egiten du baina ez
|
du
ezer esan nahi, biltegi hutsa da. Atzeraeragmez soilik existitzen da esanahia, fikziozko bektoreari beste orientazio bat emanda kontrako noranzkoan joango da.
|
2016
|
|
" Meme unitate bat zerk osatzen duen agerikoa izango balitz bezala aritu naiz, orain arte, memeei buruz. Baina, jakina, agerikotik ez
|
du
ezer. Doinu bat meme bat dela esan dut, baina zer gertatzen da sinfonia batekin?
|
2017
|
|
heriotza ez da absentzia bat. Horregatik, Pierreren eta Teresaren arteko distantziak ez
|
du
ezertan aldatzen euren elkarrenganako presentziaren funtsezko izatea. Izan ere, hartzen badugu presentzia hori Pierreren ikuspuntutik, ikus dezakegunez, horrek zera esan nahi du:
|
|
Aldatu egin litzateke munduarekiko nire erlazioen osotasun presentea, nik hori agerrarazteko unibertsoa atzeko planoan duen hori esplizitu bat bezala. Era berean, Beste objektuaren haserrea, niri agertzen zaidan bezala bere garrasien bidez, bere ostiko eta keinu mehatxatzaileen bidez, ez da haserre subjektibo eta ezkutu baten zeinua; ez
|
du
ezertara igortzen, soilik beste keinu eta beste garrasi batzuetara. Horrek definitzen du Bestea, hori da Bestea.
|
2021
|
|
Ondorioz, etorkizuna aldez aurretik marraztuta, izatea bera ukatzen zaio emakumeari: " Aritu aritzen da, baina egin ez
|
du
ezer egiten: ezer egiten ez duenez, ez du ezer, ez da ezer.
|
|
" Aritu aritzen da, baina egin ez du ezer egiten: ezer egiten ez duenez, ez
|
du
ezer, ez da ezer. Hustasun hori itxurakeriekin eta engainuekin betetzen saiatzen da" (II:
|
|
Haustura batek sakon markatu dezake gizon bat, baina hark, azken finean, bere gizon bizimodua dauka garatzeko. Emakume abandonatua, aldiz, ez da ezer ere, ez
|
du
ezer ere[...] Nola ekingo dio beste bizimodu bati, maitaleaz bestalde ez badago ezer ere? (II:
|
|
" Libreki aukeratutako proiektu" profesional, kultural eta sozialetan, alegia. Gainontzean," aritu aritzen da, baina egin ez
|
du
ezer egiten: ezer egiten ez duenez, ez du ezer, ez da ezer.
|
|
Gainontzean," aritu aritzen da, baina egin ez du ezer egiten: ezer egiten ez duenez, ez
|
du
ezer, ez da ezer. Hustasun hori itxurakeriekin eta engainuekin betetzen saiatzen da" (II:
|