2003
|
|
Instituzionalki Nafarroa elebakarra da eta hala hedatzen eta islatzen du nonahi. Nafartasunak ez
|
du
euskalduntasuna biltzen, areago, kontrajarrita baleude bezala azaltzen du Gobernuak. Euskara aldarrikatu eta eskatzea politikoki ez zuzena den jarrera politiko zibikoa da:
|
2007
|
|
Euskaldun tradizonal (edo natural) askok ez du identitatea modernizatzekodiskurtso hori bereganatu, ez
|
du
euskalduntasuna politizatu, euskal herritartasunaren, diskurtsoa ez baitute bere egin.
|
2008
|
|
Izan ere, Euskal Herritik heldutako belaunaldia berez zen euskalduna. Bere gurasoen belaunaldiak ere, emigranteen seme edo alaba izanik, gertu gertutik bizi izan
|
du
euskalduntasuna eta agian euskara ere mintzatzen du edo mintzatzen zuen txikitan. Aurreko belaunaldiak ez bezala, Unibertsitatera joateko aukera izan du eta ekonomikoki ere ongi dabil, hein batean aurreko belaunaldietakoen sakrifizioen ondotik.
|
2012
|
|
Horrenbestez, erdaratik sortutako albisteak euskaratzea gaitzetsi dute. Azken batean, sistema horrek ez
|
du
euskalduntasunetik albisterik sortzen (Basterretxea Polo, 2003: 124; Zalakain, 2005:
|
2016
|
|
Kontua da egoera horrek ez diela mesederik egiten aurrerago etorriko zaien errealitaterako, eta horretarako, prestatu egin behar dira ikasleak.Nola prestatu behar dira. Egoera zein den azaldu behar zaie, eta euskara garraiatu dezaten ahaldundu behar dira, euskarak presentzia gutxiago duen eremuetara iristen direnean, haien euskalduntasuna lotsarik gabe eta naturaltasunez adieraz dezaten. Nik jarduera batzuk proposatu ditut perzepzio soziolinguistiko hori DBHn sakontzeko.Zergatik bideratu duzu proiektua eskola eremura. Herri euskaldunetako jendeak beti erakutsi
|
du
euskalduntasun hori inguru erdaldunetan. Kontua da orain eskolatik hasi garela.
|
2017
|
|
Hari berera tiraka, diogun, erdizka eta partez bakarrik garela euskaldun. Alegia, onik onenean, euskaldun alfabetatuaren profilak ere nekez betetzen
|
du
euskalduntasunaren izaera nazional duina. –Euskaldun denok euskaraz alfabetatuta ere, oso zaila izango dugu espainol/ frantses izateari uztea? 34, dio Juan Luis Zabalak.
|
2019
|
|
" Bertsolaritzak lore jokoetatik gaur egun arte izan duen eboluzioa ikusita, bertsolariaren figura non kokatu den eta nola kokatu den eta testuinguruaren arabera nola aldatu den, beti bat egin
|
du
euskalduntasun idealaren irudiarekin, edo hala berrinterpretatu da behintzat gerora. Nazionalismoaren aurretik txuriak eta gorriak zeuden lore jokoetan, gatazka zegoen, eta bertsolariek bi aldeetan parte hartzen zuten.
|
2022
|
|
Norbera librea da bizitzari eta iraganari egokien iruditzen zaion moduan begiratzeko. Hark biktimismoa aukeratu
|
du
euskalduntasunaren, abertzaletasunaren kontra. Seguruenik, nazionalista dela ukatuko du Díezek.
|
2023
|
|
Lanketa horretan oinarrituta honako dilema ebazteko ariketa ebaluagarria eskatu zitzaien: Eskolak arduratu behar
|
du
euskalduntasuna elikatuko duen herritartasun bat eraikitzeaz, euskaraz haratago. Horixe dilemaren formulazioa.
|